Rezervační systém Restu.cz rozšiřuje servis pro restaurace, spouští automaticky generované weby

Největší český online rezervační systém do restaurací, Restu.cz, zásadně rozšiřuje svůj servis pro tuzemské restaurace. V reakci na stále se zvyšující počet Čechů, kteří hledají restaurace a informace o nich na internetu, spouští novinku – automaticky generované weby, jejich mobilní verze a mobilní aplikace. Restauracím tak umožňuje získat jednoduché a komplexní řešení webové prezentace, které jim podstatně ušetří čas.  (TZ)

Restaurace hledá denně na internetu okolo 50 tisíc Čechů a jejich počet neustále roste. Najít na internetu aktuální informace o většině restaurací je však stále často prakticky nemožné. „Webová stránka už dnes navíc není pro restauraci jen její vizitkou, ale hlavně nástrojem pro získávání nových hostů,“ říká Pavel Suchánek z Restu.cz. K tomu, aby tento účel opravdu plnily, mají webové stránky potřebné parametry opravdu jen velmi zřídka.

Nejčastějšími problémy jsou neaktuální informace, absence fotografií, zastaralý jídelní lístek, nepovedený design a v neposlední řadě absence mobilní verze webu. „Všechny tyto problémy lze přitom eliminovat skrze naše jednoduché a intuitivní administrační rozhraní, ve kterém stačí vkládat veškeré informace na jedno místo. Data jsou pak aktualizována
a optimalizována pro zobrazení jak v prohlížeči na PC, tak i v mobilním telefonu. Navíc s možností stažení aplikace pro mobilní telefon,“ vysvětluje Pavel Suchánek z Restu.cz.

Cílem automaticky generovaných webů je především ušetřit restauracím čas se správou webu a prezentací restaurace na jiných místech na internetu. Proto má jejich správu na starost Restu.cz. Veškeré informace se navíc propisují na web Restu.cz, mobilní aplikace Restu.cz, mobilní podoby webu Restu.cz a přímo na web restaurace. Restaurace navíc sbírá rezervace efektivně ze svého webu a je schopna publikovat hodnocení hostů i na svém webu.

Pro restaurace, které jsou spokojeny se současnou podobou svého webu, který ale nefunguje na mobilu, nabízí Restu.cz samostatné vytvoření mobilního webu nebo mobilní aplikace. „Mobilní telefony hrají i v případě restaurací stále větší roli. V zahraničí restaurace běžně získávají více než 50 % všech on-line rezervací z mobilu. Na Restu se toto číslo pohybuje okolo 25 %, v případě samotných restaurací je však jejich podíl ještě výrazně nižší. Prostor pro růst vlivu mobilních telefonů je tak u nás v oblasti restaurací obrovský,“ dodává Pavel Suchánek z Restu.cz.

Stoupající zájem o restaurace a jimi nabízené služby potvrzuje i růst počtu online rezervací. Jen rezervační systém Restu.cz přivedl jako jednička na trhu během prvního roku svého fungování do českých restaurací přes 350 tisíc hostů. Dále také stoupá počet restaurací, do kterých Restu.cz vyřizuje rezervace. Těch je aktuálně již více než 2 200 a jejich počet dále roste.

Vedle automaticky generovaných webů se Restu.cz nedávno dohodlo na spolupráci se společností ASW Systems, která je největším dodavatelem pokladního a informačního softwaru SEPTIM pro české restaurace. Propojení pokladního, informačního a rezervačního systému je jedním z dalších kroků, který má, stejně jako automaticky generované weby, za cíl usnadnit restauratérům práci a nabídnout restauracím lepší servis.

O Restu.cz:

Rezervační systém Restu.cz (dříve Alakarte.cz) založil před pěti roky Pavel Suchánek, nyní systém spravuje rezervace více než dvou tisíc českých restaurací. Vedle možnosti rezervace systém publikuje aktuální menu a sdílí hodnocení restaurací od hostů, kteří restauraci navštívili. Minulý rok do Restu.cz vstoupila jablonecká investiční skupina Miton, která stojí za úspěchem značek Heureka.cz, Slevomat.cz, Hotel.cz, Spa.cz nebo Stahuj.cz.