Rezervační systém Restu.cz přivedl do českých restaurací už přes půl milionu hostů

Největší český online rezervační systém do restaurací, Restu.cz, hlásí překročení hranice půl milionu hostů, kteří navštívili restauraci po předchozí online rezervaci na tomto portálu. Dále také stoupá počet restaurací, kterým Restu.cz spravuje rezervace. V současné chvíli jich je již přes 2 200. Aktuálním trendem je rozšiřování obliby online rezervování do dalších koutů ČR a zlepšování informací o restauracích prostřednictvím hodnocení a recenzí samotných hostů. (TZ)

„Zatímco ještě před rokem byly online rezervace především záležitostí Prahy a větších krajských měst, v současnosti už se můžeme bavit o celorepublikovém trendu,“ říká šéf rezervačního systému Restu.cz Pavel Suchánek a dodává: „To jde samozřejmě ruku v ruce se zvyšováním počtu restaurací, které tuto službu svým hostům nabízejí.“

Právě restauratéři začali vnímat, že jim online rezervace přinášejí reálné hosty a s nimi i peníze. Zatímco ještě relativně nedávno se možností online rezervování mohly pochlubit především restaurace z Prahy a velkých měst, aktuálně lze podniky poskytující tuto službu nalézt ve více než dvou stovkách českých měst a vesnic.

Obrovský zájem restauratérů potvrzuje i pomyslná fronta podniků, které čekají na zavedení online rezervací. V pořadníku je v současnosti okolo 100 restaurací. „Restauratéři pochopili, že naším společným cílem je přivést Čechy zpět do restaurací a hospod. Kromě online rezervací proto neustále rozšiřujeme svůj servis o další oblasti, které mají tomuto záměru pomoci,“ říká Pavel Suchánek z Restu.cz.

Jednou z nich je služba automaticky generovaných webů, které komplexně řeší internetovou prezentaci restaurace včetně její mobilní verze a mobilní aplikace. Kromě toho Restu.cz motivuje restauratéry připravovat speciální tematické dny a atraktivní sezónní menu, nebo je učí pracovat chytře se slevami a přilákat jejich prostřednictvím do svého podniku více hostů.

Na straně zákazníků pak Restu.cz dlouhodobě pracuje na zlepšení informací o českých restauracích. Aktuálně např. dosáhl počet restaurací se zveřejněným jídelním lístkem na Restu.cz hranice jednoho tisíce. Hosté, kteří se nezajímají pouze o aktuální menu, naleznou na Restu.cz také bezmála 30 000 uživatelských hodnocení. Právě hodnocení samotných hostů je zároveň základem nové ankety o nejlepší restauraci roku, kterou Restu.cz organizuje s cílem vyzdvihnout top podniky na našem území.

Výsledky ankety „Mattoni restaurace roku“ budou vyhlášeny letos v listopadu. Kromě absolutního vítěze a žebříčku Top 100 a Top 500 restaurací po celé ČR bude vyhlášeno i deset nejlepších restaurací v každém kraji. Vedle toho se anketa zaměří i na některé specifičtější oblasti. Na podzim tak budou známy restaurace, ve kterých se točí nejlepší pivo, restaurace s nejlepší kuchyní či obsluhou a další. Přehled všech hodnocených kategorií stejně tak jako veškeré informace o celé anketě naleznete na webu www.restauraceroku.cz.

Restu.cz:

Rezervační systém Restu.cz (dříve Alakarte.cz) založil před čtyřmi roky Pavel Suchánek, nyní systém spravuje rezervace více než dvou tisíc českých restaurací. Vedle možnosti rezervace systém publikuje aktuální menu a sdílí hodnocení restaurací od hostů, kteří restauraci navštívili. V minulých měsících do Restu.cz vstoupila jablonecká investiční skupina Miton, která stojí za úspěchem značek Heureka.cz, Slevomat.cz, Hotel.cz, Spa.cz nebo Stahuj.cz.