Senioři objevují internet v mobilu, surfuje téměř čtvrtina z nich

Převážná většina lidí starších 60 let svůj mobil využívá k volání, psaní krátkých textových zpráv a zjišťování času. Pomalu se však učí také zacházet s internetem. Zhruba 20 % seniorů využívá internet v mobilu a aplikace. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který pro virtuálního operátora SAZKAmobil provedla společnost NMS Market Research. (TZ)

Všichni v průzkumu dotazovaní senioři spadají do věkové kategorie 60-75. Většina z nich disponuje jen jednou kartou SIM (86 %), přičemž celých 38 % dává přednost předplacené kartě před paušálem. Zhruba 13 % respondentů má víc než jedno číslo. Většinou proto, že přijali výhodnou nabídku operátora, snaží se optimalizovat náklady na volání nebo jednu ze SIM používají jen ke spojení s rodinou, která je u stejného operátora.

Z průzkumu vyplynulo také to, že většina seniorů mobil využívá primárně ke spojení s rodinou (87 %) a přáteli (58 %). Poměr mezi voláním/posíláním SMS a přijímáním hovorů/SMS je u majority respondentů (54 %) zhruba v rovnováze. „Jen 6 % zúčastněných v tomto ohledu deklarovalo výraznou aktivitu, naopak více jak desetina (12 %) seniorů uznala vlastní pasivitu, neboť hovory a SMS spíše jen přijímá,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu a dodává: „ „Překvapilo nás i procento seniorů využívajících data. Činí tak téměř čtvrtina z nich, což je známkou rostoucí technické gramotnosti u starší populace.“

Další zajímavosti ze statistik SAZKAmobil:

– Celých 38 % respondentů dává přednost předplacené kartě před paušálem.

– Jen 5 % seniorů volá zpět na cizí čísla, naopak 68 % z nich tak nečiní nikdy.

– S mobilním telefonem senioři hlavně volají (99 %) a píší SMS (77 %). Krom toho jej používají jako hodiny (57 %), fotoaparátu (45 %), budíku (42 %) a kalendáře (30 %).

– Zhruba 21 % respondentů mobilem také posílá a přijímá zprávy MMS.

*V průzkumu, který pro SAZKAmobil  vypracovala společnost NMS Market Research, byli dotazování muži (58) i ženy (144) ve věku 60-75 let. Všichni respondenti jsou aktivními uživateli mobilního telefonu.

O společnosti SAZKA a.s.

SAZKA a.s. je největší a nejstarší loterijní společnost v České republice s cca 95% tržním podílem na trhu loterií a jiných podobných her. Hlavními loterijními produkty společnosti jsou číselné loterie s nejznámější hrou Sportka. Kromě číselných loterií jsou v produktové nabídce stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Druhým pilířem jsou neloterní produkty, kde stěžejní postavení zaujímají služby mobilního operátora SAZKAmobil, prodej vstupenek, dobíjení mobilních telefonů a zprostředkování plateb za služby a zboží. Své produkty poskytuje SAZKA a.s. hlavně prostřednictvím unikátní prodejní sítě skoro 6 900 prodejních míst rozmístěných po celé České republice. SAZKA a.s. je členem nadnárodní investiční skupiny KKCG, působící v 11 zemích na 4 kontinentech. Více na www.sazka.cz a www.kkcg.eu.