Do vlastních médií spadají všechny komunikační kanály, do kterých lze umístit vlastní obsah značky – webové stránky, sociální sítě, mobilní aplikace apod. Právě tato média podle contentové agentury Newcast budou v budoucnu hrát klíčovou roli, a proto je potřeba k nim už nyní přistupovat maximálně strategicky. (TZ)
I když televize jako médium stále dominuje, co se investicí a konečného zásahu týče, v příštích letech se dle předpokladů digitální contentové agentury Newcast může situace dramaticky změnit, a to právě díky tzv. vlastním médiím, která již nyní hrají klíčovou roli a budou stále posilovat. Tento trend je umocněn i snahou firem stále více investovat do skutečných zážitků se značkou, které vytvářejí dlouhodobý efekt a následný vztah se zákazníkem.
Přístup k tvorbě obsahové strategie, který představila agentura Newcast, musí být především efektivní, proto primárně klade důraz na komplexní obsahový audit (content audit), kde do detailu rozkrývá, co lidé skutečně vyhledávají, o čem se baví na sociálních sítích a co je nejvíce zajímá. Z následně vygenerovaných insightů je pak vybudována celá obsahová strategie (content strategy), která dopodrobna popisuje, jakým způsobem by měla daná značka k tvorbě obsahu přistoupit a co konkrétně skrze dané touchpointy komunikovat:
- Content messaging – obsah, který využívá potenciálu značky a který lidé ocení.
- Content format – obsah, který je jednoduše dostupný a lehce stravitelný.
- Content publishing – obsah, který je přesně naplánován a cíleně distribuován.
- Content optimization – obsah, který podstupuje neustálé testování a zdokonalování.
O agentuře Newcast
Newcast je sesterskou agenturou mediální agentury ZenithOptimedia zaměřující se na značkový obsah a zážitky. V současnosti působí na 17 trzích napříč Evropou, USA, Latinskou Amerikou a Asií. Její globální kancelář sídlí v Londýně. V České republice Newcast zahájila činnost v září letošního roku a aktuálně pracuje např. pro Nestlé.