Internetová display reklama zaznamenala v prosinci 14% pokles, zadavatelé využili prostor v hodnotě 629 milionů

Poslední měsíc roku 2014 byl v oblasti internetové display reklamy ve znamení poklesu, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 629 milionů korun, což je o 14 % méně než v listopadu. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Z monitoringu internetové display a video reklamy vyplývá, že pokles se projevil pouze v meziměsíčním srovnání, meziročně jsou hodnoty srovnatelné.

Největšími zadavateli byli v prosinci tři internetoví obchodníci. První místo patřilo Internet Mallu, který využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 25,4 milionů korun, druhá skončila Alza.cz s využitým reklamním prostorem v hodnotě 21,4 milionů korun a na třetím místě byl obchodník Czc.cz, který umístil reklamu v hodnotě 20,8 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v prosinci vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 582 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (prosinec 2014) Cena (listopad 2014) Meziměsíční změna
Seznam.cz 253 061 000 Kč 312 364 000 Kč -19%
Economia 76 765 000 Kč 77 501 000 Kč -1%
MAFRA 71 434 000 Kč 89 170 000 Kč -20%
Mladá fronta 42 503 000 Kč 43 081 000 Kč -1%
Allegro AdMarket 29 628 000 Kč 35 447 000 Kč -16%
CET 21 27 312 000 Kč 25 166 000 Kč 9%
FTV Prima 26 460 000 Kč 39 413 000 Kč -33%
CZECH NEWS CENTER 23 691 000 Kč 30 475 000 Kč -22%
Impression Media 17 575 000 Kč 16 619 000 Kč 6%
AdActive.cz 14 002 000 Kč 15 320 000 Kč -9%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11-12/2014

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.