Značka Durex uhodila na správnou strunu – průzkum ukázal, kvůli technologii odkládáme postelové hrátky

Praha, 12. března 2015 – Po týdnu globálních spekulací značka Durex odhalila napjatě očekávanou smartphonovou technologii, která má potenciál navždy změnit náš sexuální život… (TZ)

A tou je tlačítko „vypnout“.

Světová jednička v oblasti sexuální pohody rozpoutala 3. března masové spekulace oznámením, že záhy, ve spolupráci se společností Siren Mobile, předvede průlomové technologické řešení, které zlepší sexuální život lidí po celém světě. Statisíce lidí navštívilo webové stránky Durexlab, aby se dozvěděli více o nové technologie a globální média a sociální sítě ještě znásobily netrpělivé očekávání.

Z dojemného a poučného videa, které bylo včera zveřejněno (http://youtu.be/O925jNVmpOQ), však páry, které se dobrovolně přihlásily na testování této technologie a které dychtily dát svému milostnému životu nový impuls, s překvapením zjistily, že odpovědí je prosté tlačítko, které měly celou dobu před očima – tlačítko „vypnout“.

Video, které si rychle získává popularitu online, sleduje emocionální cestu vybraných betatesterů a upozorňuje na to, jak se stáváme otroky technologie. Krom tohoto videa byl zveřejněn poutavý výzkum Durhamské univerzity, jehož zadavatelem byla značka Durex a který odhaluje, jak má všudypřítomné využívání technologie ve vztazích vážné dopady na to, jak často se milujeme, ba dokonce jak zkracuje délku milování a vede k napětí ve vztahu.

Výzkumníci z Durhamského Centra pro sex, Gender a sexualitu zjistili, že čtyřicet procent respondentů odložilo sex kvůli technologii, hlavně smartphonům a tabletům, přičemž jiní uvedli, že uspíšili sexuální aktivitu, aby mohli zase jít odpovídat na zprávy. Navíc se třetina zpovídaných párů přiznala k tomu, že přerušila sex, aby mohla vzít telefon. Jedna účastnice průzkumu poznamenala: „Někdy jsme spolu v posteli, já sjíždím Facebook a on si zase surfuje na nějaké sportovní aplikaci; dobře si uvědomujeme, že doslova sedíme spolu v jedné posteli, a přitom žijeme v jiných světech.“

Ukonwa Ojová, šéfka oddělení pro globální marketing značky Durex, k tomu uvedla: „Technologie hraje ústřední roli v našich osobních životech a vztazích, proto jsme se rozhodli prozkoumat, jak může být pozitivně užita, aby zlepšila naše sexuální životy.  Zjistilo se, že nejjednodušší odpověď je ta nejúčinnější. Po hodinách konzultací nespočtu odborníků, výzkumech na akademické půdě a nekonečných kvalitativních rozhovorech se ukázalo, že řešení je jednoduché, a sice že milostný život nastartuje zejména to, když se v ložnici technologie vypne.

Nesmírně nás těší odezva na tuto kampaň a samotné video, a to tím více, čím blíže se přibližujeme k Hodině Země. Doufáme, že aspoň do jisté míry zase stmelí páry, které dovolily, aby je technologie rozdělila.“

Susie Leeová, vývojářka aplikací a ředitelka společnosti Siren Mobile, byla neodmyslitelnou součástí realizace celého projektu. „Jistěže technika nikdy nemůže nahradit interakci mezi lidmi,“ komentuje Susie Leeová. „Skutečná chemie vychází intimity. Takže přestože techniku potřebujeme – zlepšila nám život, umožnila nám spojit se zase se starými přáteli, oslovit širší sociální skupiny a seznámit se s novými lidmi – potřebujeme se naučit poznat, kdy a kde networkování na sociálních sítích neobohacuje naši zkušenost. Skutečně se musíme naučit soustředit se v posteli jeden na druhého, a ne na svoje smartphony či tablety.“

Doktor Mark McCormack, jeden z ředitelů Centra pro sex, gender a sexualitu při Durhamské univerzitě, to komentoval slovy: „Technologie revolučním způsobem proměnila naše životy a smartphony dnes hrají hlavní roli při organizaci milostného vztahu, od jeho vzniku až po udržování lásky a náklonnosti, když jsou páry od sebe daleko.

Ze studie i filmu plyne jedno ponaučení, a sice že technologie nyní stravuje naše vztahy na mnohem hlubší úrovni. Do ložnice se nám dostala více způsoby, než jsme si dokázali představit. Často má svoje výhody, ale nezapomínejme na potenciálně vážné nároky na vztah, neboť může vyvolat frustraci a napětí a omezovat sexuální aktivitu.“

Video můžete zhlédnout zde: http://youtu.be/O925jNVmpOQ

Embedovat video můžete přes tento link: http://a%20href=

Kvalitativní výzkum, vydaný Centrem pro sex, gender a sexualitu na Durhamské univerzitě, si lze přečíst zde: http://dro.dur.ac.uk/14770/

KLÍČOVÉ CITÁTY A STATISTIKY Z KVALITATIVNÍCH ROZHOVORŮ NA DURHAMSKÉ UNIVERZITĚ:

„Když si koupil první iPhone, říkávala jsem, že je to třetí osoba v našem manželství. Zuřivě jsem tuhle osobu nenáviděla, sedávala mezi námi a já ji fakt neměla ráda… spousta lidí ji bere jako třetí ruku.“

„Někdy jsme spolu v posteli, já sjíždím Facebook a on si zase surfuje na nějaké sportovní aplikaci; dobře si uvědomujeme, že doslova sedíme spolu v jedné posteli, a přitom žijeme v jiných světech.“

„Já třeba toužím po sexu a on si toho možná ani nevšimne, protože se věnuje čistě svému telefonu.“

„V několika posledních měsících jsem se snažil zakázat jí používat telefon v ložnici… Teď se pokoušíme v ložnici jen spát, nebo se milovat.“

„Ona miluje technologie a nebudu vám lhát, miluje svůj telefonek. Někdy mi skutečně připadá, že se svým telefonem má vztah, ona ho miluje a nikdy se od něj na krok nevzdálí.“

„Ne že bych sex někdy oddalovala, ale už jsem nafingovala orgasmus, abych to urychlila a mohla se zase vrátit k práci.“

  • 40% lidí (12 z 30) odložilo sex kvůli technologii (většinou kvůli telefonům, ale v několika případech i kvůli tabletům/laptopům)
  • Třetina (10 z 30) účastníků zvedla telefon během sexu

POZNÁMKY PRO REDAKTORY

O výzkumu

Důkladných interview se v únoru 2015 zúčastnilo 30 lidí z celé Anglie. Účastníkům bylo 18-55 let a podmínkou pro účast na výzkumu byl přinejmenším rok dlouhý vztah. Všichni účastníci byli heterosexuálové a šlo o pestrou skupinu z hlediska třídy, etnického původu, věku i dosaženého vzdělání. Durhamská univerzita výzkum z etického hlediska schválila a celá zpráva je k dispozici na Durham Research Online, konkrétně na adrese http://dro.dur.ac.uk/

O doktoru Markovi McCormackovi

Doktor Mark McCormack je docent sociologie na Durhamské univerzitě a jedním z ředitelů Centra pro sex, gender a sexualitu na Škole aplikovaných sociálních věd. Doktorát získal na Bathské univerzitě v roce 2010, pak dva roky vyučoval na Brunelově univerzitě v Londýně, načež se přestěhoval do Durhamu. Jeho výzkum média velmi zaujal, a tak se doktor McCormack objevil například v pořadech Surgery na BBC Radio 1, Woman’s Hour a Thinking Allowed na BBC Radio 4, Nightwaves na BBC Radio 3, ve vysílání BBC World Service a v pořadu Q s Jianem Ghomeshim na CBC Radio 1. Dále se jeho výzkumu věnovaly články v novinách jako Observer, Sunday Times a Daily Mail, jakož i několik online i klasických časopisů, například Economist, New Internationalist a Huffington Post.

O značce Durex

Durex® je světová jednička v oblasti sexuální pohody. Tato značka vyrábí nejen kondomy, které překonávají globální testovací standardy, ale také masážní a lubrikační gely** a vibrátory. Durex si se svými více než 80 lety zkušeností v ložnici klade za cíl inspirovat milence, aby milovali bezpečný sex. Proto Durex nepřestává inovovat a přicházet s novými produkty, které zlepšují sexuální zážitky, pomáhají lidem, aby se sblížili
a došli spolu dále.

Více informací naleznete na stránkách www.Durex.cz

O i společnosti Reckitt Benckiser LLC

RB* je přední světovou firmou v oblasti zdraví, osobní péče a domácí péče. Firma působí ve více než 60 zemích a své výrobky prodává v bezmála 200 státech. Celosvětově zaměstnává zhruba 37 000 lidí.

RB si klade za cíl dodávat inovativní řešení pro zdravější život a šťastnější domovy a dnes patří do první dvacítky společností kótovaných na londýnské Burze. Je globální jedničkou či dvojkou ve většině svých rychle rostoucích kategorií, za což vděčí výjimečnému tempu inovací. Její portfolio v oblasti zdraví, hygieny a domova vede 19 silných globálních značek: Nurofen, Strepsils, Gaviscon, Mucinex, Durex, Scholl, Clearasil, Lysol, Dettol, Veet, Harpic, Bang, Mortein, Finish, Vanish, Calgon, Air Wick, Woolite a French’s. Na počátku roku 2014 RB inkasovala 43 % hlavních tržeb ze dvou rozvíjejících se tržních oblastí a 57 %
z jedné rozvinuté tržní oblasti; 72 % hlavních tržeb pochází z oblasti zdraví a hygieny v jejím portfoliu.

Základem úspěchu RB jsou talentovaní lidé, v nichž se intelektuální zvědavost snoubí s oddaností nejvyšším standardům kvality. Vynikají touhou po dosažení a překonání výsledků. V oblasti udržitelného rozvoje si společnost dala za cíl třetinové snížení znečištění vody a třetinové snížení emisí uhlíku, dále usiluje také
o to, aby v roce 2020 třetina jejích čistých příjmů pocházela z udržitelnějších produktů. V sektoru rychloobrátkového zboží je rovněž největším globálním partnerem charity Save the Children. Novou partnerskou vizí RB je radikální boj s průjmem, který je na světě druhou nejčastější příčinou smrti dětí do pěti let. Celkově chce RB zlepšit zdraví a hygienické návyky 200 milionů lidí.

Více informací naleznete na stránkách www.rb.com

*RB je obchodní jméno skupiny společnostií Reckitt Benckiser.

** Zdravotnické prostředky