AudaFlow – automatizovaná komunikace při likvidaci pojistných událostí

Praha, Česká republika, 30. března 2015 – Společnost Audatex Systems, významný hráč na poli IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví, představuje on-line službu AudaFlow, která zjednodušuje, zpřehledňuje a zrychluje komunikaci mezi pojišťovnou a servisem při řešení pojistných událostí na vozidlech a zkracuje proces likvidace pojistné události, a tedy i dobu potřebnou k opravě vozu, z několika dnů na několik hodin. Nejvíce z toho těží koncový zákazník (pojištěný klient a majitel vozu). (TZ)

Služba je založena na rychlé a transparentní online výměně strukturovaných dat mezi všemi uživateli a externími partnery a zaznamenávání všech událostí v jednom prostředí (platformě AudaNet), což eliminuje chyby, omezuje podvody a výrazně zkracuje celý proces vyřízení pojistné události. Nahrazuje dosud stále používané neefektivní a pomalé vyřizování a likvidaci škod na vozidlech založeném na složité administrativě, dopisech, dvojích kalkulacích, návštěvách a focení, a zdlouhavé emailové a telefonické komunikaci mezi smluvním servisem a pojišťovnou (likvidátorem). V ideálním případě může při použití služby AudaFlow zákazník ještě týž den odjíždět s kompletně opraveným vozidlem, aniž by musel čekat na vyřízení formalit mezi servisem a pojišťovnou. Komunikační služba AudaFlow je první plně funkční službou svého druhu na trhu a díky on-line vstupu všech partnerů do jedné kalkulace pojistné události nemá na českém trhu konkurenci.

„Díky službě AudaFlow a komunikaci na platformě AudaNet je proces vyřízení pojistné události výrazně rychlejší, transparentnější, přehlednější a snazší pro všechny uživatele. Těží z toho všechny zainteresované strany tedy servis, pojišťovna, importér vozidel/laků/dílů a zejména koncový zákazník, tedy řidič a majitel vozu,“ popisuje Miroslav Richter, obchodní ředitel Audatex Systems (Audatex, AUTOonline, IBS Automotive) CZ & SK.

Pozitivní reakce a očekávání vyjadřují po zavedení služby AudaFlow také zástupci pojišťoven, smluvních servisů a importérů.  “Očekáváme, že komunikace se smluvními servisy Opel bude díky AudaFlow mnohem rychlejší a zkrátí se tím i doba likvidace pojistné události,” očekává např. Zuzana Štelbacká, vedoucí oddělení likvidace pojišťovny Wüstenrot. Její slova doplňuje Karel Luka, Claims Handling Manager asistenční služby Axa Assisstance: “Služba AudaFlow výrazně zjednodušuje naši komunikaci s pojišťovnou Wüstenrot při objednávání prohlídky vozidla.” Za importéry vozidel potvrzuje pozitivní dojmy např. David Samek, After–Sales Manager dovozce General Motors: “Zasílání kalkulací přes AudaFlow je moderní řešení urychlující komunikaci mezi našimi dealery a pojišťovnou.”

Dříve byl proces likvidace pojistné události (PU) následující:

* nahlášení PU na pojišťovnu zákazníkem

* nasměrování zákazníka do smluvního servisu (pokud si zákazník nevybral svůj)

* administrativa (podklady, krycí dopis)

* návštěva likvidátora v servisu (zápis o poškození, kalkulace pojišťovny, nafocení pojišťovnou)

* prohlídka pracovníka servisu (kalkulace, fotografie)

* porovnávání kalkulace servisu vs. kalkulace pojišťovny (maily x telefony x doobhlídka likvidátora)

* oprava a předání vozidla zákazníkovi

Celková průměrná doba celého procesu (bez výplaty pojišťovny servisu): 3-7 dní

Změny při použití komunikace pomocí AudaFlow:

* jedna jediná kalkulace PU, do které vstupují všechny strany a každý ji může upravit (všechny změny zaznamenány a vedena historie kalkulací)

* již žádné porovnávání 2 kalkulací (předtím PDF emailem, nyní on-line)

* v rámci kalkulace on-line uložena i kompletní fotogalerie případu včetně zápisu o poškození

* v případě smluvního servisu není potřeba technika/likvidátora

* likvidátor/pojišťovna nemusí počítat svoji kalkulaci – vytvoří ji servis a pojišťovna pouze kontroluje/upravuje

* všechny PU uloženy včetně všech příloh a fotografií s on-line přístupem pro obě strany

* možnost automatizace kontroly/automatického schvalování výplaty pojistného plnění pro pojišťovnu díky AudaAudit (automatická kontrola pravidel)

Celková doba celého procesu (bez výplaty pojišťovny servisu): Několik hodin

„Při použití služby AudaFlow zákazník pouze přijede do svého servisu, autorizovaného nebo neautorizovaného, servis za něj nahlásí škodu a ihned začíná řešit celý proces likvidace. Pokud má servis díly skladem, zákazník může ještě týž den odjíždět s kompletně opraveným vozidlem a kompletní administrativa mezi servisem a pojišťovnou je již vyřízena,“ vysvětluje Miroslav Richter z Audatexu.

Službu AudaFlow v současné době používá na českém trhu řada autorizovaných i neautorizovaných servisů, většina pojišťoven jako např. Česká pojišťovna, ČSOB Pojišťovna, Generali, Uniqa, Triglav a Wüstenrot, importéři vozidel, dílů a laků jako BMW, Hyundai, PSA, Volvo, Toplac, Spies-Hecker, Auto-Kelly nebo Elit. Koncern Vienna Insurance Group (VIG), pod který spadají v ČR pojišťovny Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP), aktuálně službu AudaFlow testuje skrze svou expertní společnost Global Expert.

„V letošním roce očekáváme implementaci naší služby u několika dalších pojišťoven, importérů a tím i propojení dalších servisů. Věříme, že testování služby AudaFlow, které aktuálně probíhá v pojišťovně Kooperativa a České podnikatelské pojišťovně, dopadne úspěšně a klienti a smluvní partneři těchto pojišťoven budou moci již brzy vyzkoušet reálné přínosy naší služby,“ uzavírá Miroslav Richter.

Softwarová řešení a služby Audatex používají výrobci a dovozci automobilů, pojišťovny, servisy, leasingové a finanční společnosti a jejich dodavatelé v průběhu celého životního cyklu motorových vozidel – od „narození“ až po jejich likvidaci. V České republice využívají služeb Audatexu mimo jiné všechny pojišťovny, které nabízejí pojištění motorových vozidel, většina výrobců a dovozců automobilů, a zároveň většina autorizovaných i neautorizovaných servisů a lakoven. Společnost je součástí skupiny Solera Holdings, předního poskytovatele softwaru a služeb v oblasti řízení rizik a majetku pro automobilový a majetkový trh včetně neživotního pojištění.

Více informací o službě AudaFlow na: http://www.audatex.cz/produkty/

O společnosti Audatex Systems

Audatex je tvůrce a dodavatel softwarových řešení a služeb, která používají zákazníci z řad výrobců vozidel, leasingových a finančních společností, pojišťoven, servisů a jejich dodavatelů v průběhu celého životního cyklu motorových vozidel – od „narození“ až po jejich likvidaci. Specifickou oblast služeb Audatexu tvoří podpora likvidace pojistných událostí a to zejména expertní softwarové nástroje na přesnou identifikaci a kalkulaci nákladů na opravu. Data a programy Audatex využívají tisíce pracovníků pojišťoven, autoservisů, znalců i dalších odborníků z automobilové branže. Firma se v České republice od roku 1994 soustřeďuje na oblast automatizovaných výpočtů nákladů na opravy a řízení likvidace škod na vozidlech. Společnost Audatex působí ve více než 70 zemích světa a je součástí skupiny Solera Holdings, která je významným poskytovatelem technologií, služeb a konzultací v oblasti procesů zaměřených na likvidaci pojistných událostí pro automobilový a majetkový trh v rámci globálního odvětví neživotního pojištění. www.audatex.cz www.solerainc.com