Infografika: Rozvoz jídla potřebujeme nejčastěji ve středu, většina z nás platí online

Praha, 22. dubna 2015 – Rozvoz jídla jako fenomén posledních let. Češi se učí platit online kartou, rozvoz vyhledávají nejčastěji ve středu a zákazníky jsou především muži. Údaje vychází z čísel rozvozové služby Ordr.cz, která má vlastní kuchyni a specializované kurýry na nákladních kolech. Kartou platí 57 procent zákazníků, již více než čtvrtina objednávek je z mobilních aplikací a nejméně objednávek je v pondělí a pátek. Ordr.cz působí v širším centru Prahy jíž tři čtvrtě roku a své dosavadní působení shrnuje v infografice. (TZ)

ordr-2015-04-InfografikaJPG

Jídlo objednávají častěji muži a obědy porážejí večeře

Typickým zákazníkem rozvozu jsou muži, kteří realizují 73 % ze všech objednávek. „Na jednu objednávku evidujeme průměrně dvě až tři jídla. Rozdíl mezi muži a ženami si vysvětlujeme tím, že hold jsou gentlemani a objednávky pro své kolegyně a partnerky realizují ze svého uživatelského účtu na Ordr.cz,” říká výkonný ředitel Ordr.cz Jakub Plas. Obědy jasně porážejí večeře. Na Ordr.cz tvoří obědy 64 % všech objednávek, naopak večeře jsou každým cca. třetím jídlem. Nejoblíbenějšími jídly jsou mezi zákazníky burgery a další jídla spíše západního střihu.

Majitelé iPhonů objednávají jídlo častěji

Čtvrtina všech objednávek na Ordr.cz je realizováno prostřednictvím mobilních telefonů na platformě iOS, tedy iPhone. Naopak uživatelé chytrých telefonů postavených na platformě Android se na počtu objednávek podílejí pouhými 5 procenty. Nejvíce objednávek je realizováno prostřednictvím webový stránek www.ordr.cz, a to celých 71 procent. Telefonické objednávky, na kterých rozvoz jídla dlouhá léta stál, Ordr.cz neumožňuje. „Telefonické objednávky jsou s rozvojem moderních technologií přežitkem. Rozhodli jsme se být moderními, stejně jako rozvoz funguje například ve Spojených státech, a zatím nám tento tah vychází,” komentuje Plas.

Ordr.cz: statistiky

Průměrná doba doručení jídla od objednání je 7 minut, a to díky nákladním kolům, která v době rozvozu obědů a večeří se pohybují rozvozové zóně. Jídla jsou po celou dobu uzavřena ve speciálních vyhřívaných boxech. Rekordem rozvozu je jedna minuta od objednání, garantovanou dobou rozvozu je pak 15 minut. “Doručení jídla nad 10 minut považujeme za neúspěch. Chceme být kvalitní a rychlí, protože není nic horšího, než nechat hladového zákazníka čekat. Akcentujeme rychlost, ale stejný důraz dáváme také samotným jídlům, jejichž základem musí být dostatek čerstvé zeleniny ,” popisuje misi Ordr.cz Jakub Plas. Průměrný kurýr na nákladním kole průměrně za směnu ujede po Praze 30 kilometrů.

Více o Ordr.cz

Rozvoz do deseti minut a čerstvé lokální suroviny jsou základní kameny filozofie rozvozové služby Ordr.cz, která začala v centru Prahy působit v červnu roku 2014. Na rozdíl od jiných rozvozových služeb se Ordr.cz nezaměřuje na agregaci nabídky restaurací, ale díky týmu zkušených kuchařů si jídla vaří sám. Ordr.cz ve svých počátcích začínal s rozvážkou obědů po Praze 1. V lednu letošního roku byla nabídka rozšířena o druhé jídlo, tedy o večeři. V současné době Ordr.cz působí v širším centru Prahy, kdy rozváží na Vinohrady, Žižkov, do Karlína, na Smíchov a následně v celé oblasti Prahy 1 a 2. Distribuce probíhá prostřednictvím nákladních kol a skútrů, které jsou vybaveny vyhřívanými termoboxy. Většina objednávek probíhá prostřednictvím unikátní aplikace pro mobilní telefony na platformě iOS a Android. Aby kurýři dosahovali co nejrychlejších dojezdových časů, jsou také řízeni speciální logistickou aplikací od STRV.

Za službou stojí Česká vývojářská společnosti STRV, která se zabývá mobilními aplikacemi, a kurýrní služba Messenger.