Business Factory a Facebook chtějí změnit český on-line reklamní trh

Business Factory, Facebook Marketing Partner, spouští pražskou pobočku. Na setkání s novináři zástupci Business Factory a Facebooku vyjádřili přesvědčení o radikálních změnách, které posílí roli Facebooku v on-line reklamním mixu českých klientů. (TZ)

Business Factory, česká firma založená v roce 2007, je agentura zaměřená na e-commerce segment a pomáhá klientům s růstem a škálováním jejich podnikání. ROI Hunter vznikl původně jako interní projekt zaměřený na efektivnější práci s reklamou na Facebooku, při které by bylo možné využívat pokročilé funkce a možnosti nedostupné v nativních nástrojích Facebooku. V současné době má kanceláře v Brně, Berlíně, Dubaji, Sao Paolo a Varšavě – a nově také v Praze na Smíchově.

Soustředění na největší sociální síť světa pro Business Factory znamená velmi silné spojenectví. Facebook již nyní svým dosahem prakticky přebíjí všechna ostatní média a pokud se zaměříme na cílovou skupinu 18-35, zásah Facebooku je i v prime-time několikrát vyšší než televize.

Business Factory Prague si klade za cíl změnit způsob vnímání Facebookové reklamy. Klienti zaměření na výkon si již uvědomili sílu Facebooku a ví, že jej lze využít pro prodej. Ale věříme, že ROI je podstatnou metrikou i v případě brandových kampaní. Objemy peněz alokovaných do digitální reklamy stále rostou a Facebook globálně nejrychleji navyšuje svůj podíl na on-line reklamě, obzvláště silný je na mobilech.

Ale není to jen o samotném zásahu: podstatná je také možnost cílení, které v případě Facebooku nabývá formy, kterou jiné médium nenabízí – ani ta digitální. Objem klientských dat, možnost zasáhnout uživatele bez ohledu na zařízení, které používá, pokročilý segmenting a automatické řízení reklamních systémů: to vše vede racionálně rozhodující se klienty k posilování pozice Facebooku.

Na pozici šéfa pražské pobočky od 1. září nastupuje Petr Jelínek, který působil např. v Centrum.cz, TV Nova, Sanomě a naposledy byl obchodním ředitelem TV Prima. „Televize je stále silná v rychlém doručení zásahu, je to emocionální médium a hrála svou roli při brandbuildingu. Nicméně se potýká s negativním trendem odlivu a stárnutí diváků. Dnes už je jasné, že je tady již silnější hráč, navíc s daleko sofistikovanějšími nástroji pro distribuci sdělení různým cílovým skupinám – Facebook. Věřím, že náš plně transparentní model klienti ocení, protože jim ve finále nejenom šetří peníze, ale hlavně doručuje potřebný výkon.“

Reklama na Facebooku v podání Business Factory a nástroje ROI Hunter, který vytvořila a nabízí jako SaaS ve více než 20 zemích světa, se výrazně liší od předchozí generace nástrojů používajících tzv. Facebook Exchange. FBX partneři většinou agregují více platforem, ale jsou závislí na coookies – rozeznávají tedy jednotlivé instance prohlížeče. ROI Hunter naopak pracuje s uživateli – je díky tomu schopen cílit na ně cross-device, na všech zařízeních (mobil, tablet, desktop), kde jsou přihlášení na Facebooku. Další podstatný rozdíl je plná transparentnost: v případě využívání ROI Hunteru klienti vidí přesně kolik platí Facebooku a kolik agentuře (3-8% podle velikosti útraty).

V neposlední řadě vnímá Business Factory jako zcela podstatnou svou roli Facebook Partner agency v edukaci českého trhu. Domácí zkušenosti čerpá zejména z práce s výkonostními klienty (Zoot, Invia, Mall.cz nebo Česká spořitelna), zásadní jsou i zahraniční zkušenosti: trh na Blízkém východě je oproti českému asi o dva roky dopředu; naopak na brazilském trhu je situaci opačná. I proto očekáváme, že i v ČR dojde na odklon firem od agentur směrem k interním týmům. Business Factory to nevnímá jako ohrožení (jak je bohužel u agentur časté), ale jako příležitost být dlouhodobým technologickým expertním partnerem, který klientům pomůže vybudovat si vlastní kvalitní týmy.

Pro více informací a měsíční trial zdarma navštivte: http://www.roihunter.com

Ověřené informace o Facebook marketingu najdete na: http://www.newsfeed.cz

Stránky Business Factory: http://www.b.cz