Bratislava/Praha, 9. listopadu 2015 – Společnost Softec letos slaví 25 let od svého vzniku a tak se při této příležitosti rozhodla představit několik novinek najednou. Tou první je web softec25, který mapuje její úspěchy za uplynulé čtvrtstoletí. Druhou je kompletní změna vizuální identity, která by měla podpořit dlouhodobé směřování firmy. Třetí pak nové plány skupiny, jež počítají s 10% růstem ročně. (TZ)
Od roku 1990, kdy společnost začala s vývojem ekonomického softwaru, se postupně prosadila v pojišťovnictví, bankovnictví, telekomunikacích a veřejné správě. Svou první zahraniční zakázku získala ve Vídni v roce 1991. Původně slovenská firma, která v roce 2001 měla 100 zaměstnanců, se dostala na přelomu tisíciletí také do Česka, poté co získala významné zakázky v České spořitelně a České pojišťovně. Následovalo založení pobočky v Praze a vznik dceřiné společnosti Softec CZ (2007). Ve stejném roce se spojila se společností Centaur, čímž postavila základní kameny skupiny Softec.
O rok později její tržby již přesahují 10 milionů EUR, počet zaměstnanců číslo 200. V roce 2011 přichází největší zakázka v historii – Informační systém řízení sociálních dávek pro slovenské MPSVaR. Následuje ocenění IT firma roku 2012 a vývoj prvních mobilních aplikací, např. finančně-poradenský software MAX nebo aplikace pro nejširší veřejnost Vzkaz pro starostu. To už se skupina profiluje jako konzultačně-softwarová. Loni iniciovala založení platformy IoT Bratislava a začala spolupracovat s elitním rozvojovým programem pro studenty Nexteria. Dnes má tržby přes 16 milionů EUR, téměř 300 zaměstnanců, více než 40 aktivních zákazníků v 10 zemích Evropy a vyvíjí řešení, která nacházejí uplatnění v nejrůznějších sektorech. Velice úspěšná je u nadnárodních koncernů, kde dodává služby např. Vienna Insurance Group, Generali, Raiffeisen, ČSOB (KBC) nebo Ergo Versicherung. Podíl zakázek u těchto nadnárodních koncernů na tržbách skupiny již přesáhl 30 %. Od počátku Softec také intenzivně spolupracuje s univerzitami, zejména FIIT STU, se kterou nedávno vytvořil ojedinělé výzkumné centrum uživatelského zážitku UX@FIIT, jež dokáže odhalit, jak se člověk chová při práci s aplikacemi.
Aleš Mičovský, výkonný ředitel skupiny Softec: „Dvacet pět let je doba, která v životě člověka už něco znamená. Je dospělý, získal potřebné znalosti a zkušenosti, je plný energie hledat nové příležitosti. S naší firmou je to podobné – dospěli jsme a zjistili, v čem jsme skutečně silní (znalost softwarových technologií kombinovaná se znalostmi finančnictví, telekomunikací a veřejné správy). To nám pomůže mít v dnešním světě turbulentních změn oči otevřené, abychom viděli nové příležitosti a nebáli se podílet na realizaci odvážných vizí našich klientů.“
Zmíněné jubileum a zejména postupná orientace firmy nejen na vývoj softwarových aplikací, ale také na management consulting, se staly příležitostí ke změně celkové vizuální identity společnosti i samotného loga. Obojí prošlo určitou evolucí. Novým ústředním motivem se stalo vlnění, které má znázorňovat dlouhodobé poselství firmy – chceme se s vámi naladit na společnou frekvenci, společný tón komunikace, ať už jste našimi klienty, zaměstnanci nebo obchodními partnery a navázat na vše dobré, co dosud vzniklo (hledáme souznění). Grafický obraz jemně zvlněné plochy s modrou barvou evokuje klid a stabilitu.
Logo je ve své základní podobě vlastně výsekem z nekonečně zvlněné krajiny. Oproti předchozí působí nová vizuální identita mnohem čistěji a jednodušeji.
Jaké jsou nejbližší plány skupiny? Především investovat do dalšího rozvoje inovativních produktů pro podporu prodejních kanálů a digitálně tak podpořit prodejní procesy ve finančních a telekomunikačních firmách. „Pro naše klienty chceme být nejen kvalitním softwarovým tvůrcem jejich aplikací, ale i byznys partnerem, který zná jejich potřeby a přichází s inovativními řešeními.“
O společnosti Softec
Softec je významnou konzultačně-softwarovou společností, která poskytuje své služby kromě Česka a Slovenska v dalších osmi zemích Evropy. Jedná se především o poradenství v oblasti informačních systémů, analýzu, návrh a vývoj komplexních IT řešení, systémovou integraci nebo outsourcing. Mezi její klíčové zákazníky patří významné společnosti z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, státní správy a telekomunikací. V roce 2012 se stala na Slovensku IT firmou roku. O dva roky později její tabletová aplikace MAX pro přímou podporu prodeje získala ocenění nejlepší mobilní řešení v soutěži Microsoft Industry Awards. V současné době má v Česku a na Slovensku téměř 300 zaměstnanců. Letos slaví 25 let svojí existence. Více na www.softec.cz nebo www.softec25.sk/cz.