Den programatiky nastínil budoucnost digitálního marketingu

Praha, 24. května 2016  – V Praze proběhlo první setkání na téma programatický nákup reklamy. O své zkušenosti se podělili zástupci mediálních agentur i vydavatelé. Podíl programatiku ve světě je mnohonásobně vyšší než v ČR. „V západní Evropě se jedná o trojnásobek, v USA dokonce o desetinásobek českých hodnot,“ říká Tomáš Horák z iBILLBOARD, který se zabývá reklamou na internetu. „Programatický nákup či prodej má jeden z největších potenciálů v reklamním průmyslu vůbec,“ komentuje současnou situaci Stanislav Mottl z technologické společnosti R2B2. Ta v posledních šesti měsících uvedla na český trh pět nových programatických formátů. „Do roka bychom chtěli programaticky prodávat i rádiovou reklamu,“ prozrazuje plány Mottl. (TZ)

Stanislav Mottl dále uvádí: „Klienti si k nám velmi rychle nacházejí cestu. Ať už se jedná o prémiový branding, videa plná emocí nebo mobilní branding či hybridní televizní vysílání.“ A kam až se posunou hranice programatiky podle R2B2?

Internet

Daleko více se bude pracovat s emocemi. Přesněji se bude cílit na ty, kteří mají o reklamu zájem, jsou v ideálním rozpoložení a jsou dostatečně bonitní. Internet bude využívat analýz propojení virtuálního světa s aktuální realitou.

TV

Televizní vysílání s prvky programatiky bude interaktivnější. Lze hovořit o reklamě tzv. na míru, která bude využívat přesná data o divácích. „V budoucnu budou o nás mít televize tolik informací, že s námi povedou dialog,“ upřesňuje Mottl. Formáty televizní reklamy se stanou výkonnostní a přesněji měřitelné.

DOOH

Díky technologickému pokroku si nás budou venkovní digitální nosiče reklamy prohlížet. Na základě získaných dat nám budou zobrazovat to, co nás zajímá. Opět půjde o propojení dat a využití behaviorálního cílení.

Tisk, rádio, OOH

U tradičních reklamních formátů jednoznačně dominuje trend přehlednosti, jednoduchosti cílení a kombinace rychlosti, efektivity a úspory nákladů. Programatika bude nejen v tisku a OOH, ale i v rádiu.

„Pokud bude česká online reklama sledovat stejný trend, jako tomu bylo ve Spojených státech nebo Velké Británii, pak během následujících tří let stoupne podíl programatiku na 50 % z celkové online reklamy,“ popisuje český výhled Tomáš Horák z iBILLBOARD. V roce 2015 tvořila programatika 2,6 % české online reklamy. „Při naplnění očekávání se tak v roce 2018 prostřednictvím české programatiky zobchoduje až 9 mld. Kč,“ ilustruje sílu trendu Horák.