ABC Data o trendech nákupů na začátku školního roku: tablety dohánějí notebooky jako nepostradatelné technologické prostředky pro studium a na Slovensku lidé začínají s nákupy dříve než v České republice

Společnost ABC Data oznámila, že nákupní sezóna na konci léta se na trhu IT s největší pravděpodobností projeví nárůstem poptávky po počítačovém hardwaru a spotřební elektronice, zejména tabletech a noteboocích.  V souladu s údaji o prodejích z loňského roku, kdy jsme v České republice na začátku září v těchto produktových segmentech zaznamenali zvýšený obrat, očekáváme, že prodeje tabletů, notebooků, smartphonů a externích přenosných disků opět dosáhnou podobné úrovně, nebo ji dokonce překonají.  (TZ)

Praha, 7. září 2016 – ABC Data s.r.o., místní pobočka společnosti ABC Data S.A., dnes oznámila, že tablety, notebooky a smartphony se řadí mezi nejprodávanější produkty, které letos objednávají prodejci, aby uspokojili poptávku v maloobchodních prodejnách na začátku nového školního roku.  „Pro rodiče, kteří své děti připravují na začátek školního roku, se investice do elektroniky a počítačových technologií stávají nezbytností.  Stejně jako se mnozí z nás před 20–30 lety neobešli bez učebnic, pera a sešitů, ve školách se nyní standardem stávají mobilní technologie,“ vysvětluje Ondřej Radovnický, obchodí ředitel společnosti ABC Data, s.r.o.

Ze statistických údajů společnosti ABC Data vyplývají také zajímavá zjištění o zvyklostech Čechů a Slováků při nákupech v souvislosti s příchodem nového školního roku. Například prodeje produktů, jako jsou tablety, notebooky, smartphony atd., zůstávaly během července a srpna 2015 na českém trhu beze změny.  V září loňského roku (tedy až po začátku školního roku) ale prodeje těchto produktů nárazově stouply v průměru o 45,4 %.  Konkrétněji v září vzrostly prodeje notebooků (45 %), smartphonů (48 %) i externích disků (89 %).

Důležitým nákupním artiklem se pro rodiny také stále častěji stávají tablety, což ale platí nejen na začátku školního roku, ale i během letních prázdnin.  Z porovnání statistických údajů v loňském roce vyplývá, že prodeje tabletů v červnu vzrostly o 47 % a poté v srpnu poklesly těsně pod úroveň 20 %.  Nicméně v září prodeje tabletů opět vzrostly na úroveň 40 %.

Mezi další rychle rostoucí produktové segmenty v letošním roce patří zboží spadající do kategorie počítačových periferií.  Velký zájem je například také o přenosná paměťová zařízení (USB flash disky, externí pevné disky), sluchátka nebo ochranná pouzdra pro elektroniku.  

„Očekáváme, že tempo prodeje se bude se začátkem školního roku nadále zvyšovat. Nákupní sezóna po začátku školního roku je obdobím, kdy celá řada rodin investuje do spotřební elektroniky a komunikačních zařízení.  Navíc obvykle dochází k výraznému nárůstu prodeje softwaru, protože studenti aktualizují standardní operační systémy a kancelářský software pro spotřebitele a domácnosti,“ doplňuje Ondřej Radovnický.

Zdá se, že na slovenském trhu nákupy související se začátkem nového školního roku začínají o něco dříve.  Porovnání údajů za letní období roku 2015 ukazuje, že poptávka po smartphonech mezi červencem a srpnem narostla o 38,4 %. Celkově poptávka po smartphonech, noteboocích, tabletech, USB flash discích a externích pevných discích na českém a slovenském trhu mezi srpnem a zářím loňského roku vzrostla o 36,4 %.

„Září je přirozeným obdobím, kdy prodejci a koncoví uživatelé nakupují více produktů než v letních měsících. Tento rostoucí trend se ale nyní začíná projevovat již na konci srpna. Dobrou zprávou je, že smartphony a notebooky jsou dnes stejně běžnými produkty, jako byly v minulosti psací potřeby,“ dodává Milan Krajči, obchodní ředitel společnosti ABC Data Slovensko.

O společnosti ABC Data

Společnost ABC Data s více než 25 lety zkušeností je jediným regionálním distributorem IT a spotřební elektroniky, který přímo působí na osmi středoevropských a východoevropských trzích: v České republice, Maďarsku, Litvě, Polsku, Rumunsku a na Slovensku. V České republice společnost sídlí v Praze a řídí ji český tým zkušených a nadšených profesionálů, kteří se starají o potřeby obchodních partnerů. V čele týmu je Pavel Kocián. V oblasti střední a východní Evropy společnost ABC Data disponuje největším rozsahem produktů na trhu – distribuuje přes 180 000 různých produktů od více než tisícovky renomovaných značek. Pravidelně také spolupracuje s více než 13 000 prodejců. Díky strategickému umístění svých čtyř logistických center společnost garantuje rychlé dodávky na libovolné místo ve střední a východní Evropě. Rozsáhlá spolupráce přináší stabilní a jistý růst našich partnerů jak na českém trhu, tak i v celé střední a východní Evropě. Důkazem nejvyšší úrovně služeb společnosti ABC Data je šest ocenění EMEA Channel Academy v kategorii Nejlepší distributor v oblasti CEE od roku 2009. ABC Data je jednou z prvních společností ze střední a východní Evropy, která se připojila k prestižní asociaci GTDC sdružující největší IT distributory světa. V roce 2010 společnost ABC Data vstoupila na varšavskou burzu.