6.12.2016, Praha: Značka Durex odmítá vzdát boj o vytvoření oficiálního emoji symbolu prezervativu a celosvětová reakce na její poslední kampaň potvrzuje jednoznačný souhlas světa s tím, že symbol prezervativu může podstatně zlepšit komunikaci mladých lidí o bezpečném sexu. (TZ)
Minulý týden Durex připomněl Světový den boje proti AIDS představením „deštníku s kapkami deště“ jako dočasného neoficiálního emoji symbolu bezpečného sexu, který byl vybrán na základě celosvětového průzkumu jako jednoznačná volba respondentů*. Zveřejnění výsledků průzkumu vyvolalo úžasnou odezvu a internet se 1. prosince doslova zaplnil symboly deštníku s cílem ukázat společnosti Unicode, že emoji symbol prezervativu by se jednoduše měl stát skutečností.
V souvislosti se Světovým dnem boje proti AIDS byl emoji symbol deštníku použit ve více než 15 000 příspěvcích na Twitteru**. Hashtag kampaně – #CondomEmoji – oslovil při své cestě po celém světě až 44 milionů uživatelů***. Celosvětový průzkum, doprovázející tuto kampaň, odhalil potřebu emoji symbolu pro bezpečný sex, ukázal totiž, že tři čtvrtiny mladých lidí používají při diskusi o sexu emoji, a 91,7 % souhlasí, že pokud by měli emoji symbol prezervativu ve svém mobilu, značně by jim to ulehčilo diskusi na téma bezpečného sexu.
Emojipedia, „hlavní zdroj dokumentování emoji symbolů“****, nyní zveřejnila, že definice symbolu „deštníku s kapkami deště“ byla rozšířena v návaznosti na dopad kampaně a změnu chápání symboliky tohoto emoji.
Kromě toho podpořil web Emojipedia probíhající kampaň vytvořením speciální položky v databázi pro dosud neschválený symbol prezervativu. Stalo se tak poprvé v historii, že Emojipedia vytvořila odkaz pro symbol, který nebyl schválen společností Unicode. Jedná se tady o jasnou pobídku Unicodu, aby znovu zvážil své rozhodnutí o zamítnutí oficiálního #CondomEmoji a schválil ho.
Volker Sydow, global category manager Durexu, uvedl: „Je nám známo, že mladí lidé používají při vzájemné diskusi emoji symboly, a to se týká i tematiky sexu. Počet lidí po celém světě, kteří tento týden použili zástupný emoji symbol pro bezpečný sex, je pro nás jasným důkazem, že přidání #CondomEmoji do databáze symbolů je potřebným krokem k bezpečnějšímu sexu.“
Zakladatel webu Emojipedia Jeremy Burge***** dodává: „Pokud je pro 60 % mladých lidí nepříjemné mluvit otevřeně o zásadách bezpečného sexu a přiznávají, že použití emoji symbolu otevřeného deštníku jim tento problém pomůže překonat, je to skvělá věc. Použití emoji symbolů je velmi flexibilní a jejich významy se časem mohou měnit. Emoji symboly jsou skvělým způsobem, jak rozhovor o tomto tématu mnoha lidem usnadnit.“
Odkazy na web Emojipedia:
http://emojipedia.org/umbrella-with-rain-drops/
Videoklip kampaně: https://www.youtube.com/watch?v=Tkfbbyayn8Q
Zdroje:
* Zdroj: 3GEM průzkum realizovaný Durexem – Velká Británie, říjen 2015
** Zdroj: Statistika užívání ze zdroje emojitracker.com, ukazující 30% nárůst užívání symbolu v rámci Světového dne boje proti AIDS
*** Zdroj: Analytika www.twitter.com a Crimson Hexagon https://www.crimsonhexagon.com
**** Zdroj: Van Luling, Todd (18. listopadu 2014). Huffington Post
*****Zdroj: Griffin, Andrew (17. července 2016). “Meet the man whose life work is cataloguing emoji”. Independent
O DUREXU
Durex je světová jednička na trhu se sexuálními produkty. Značka Durex vyrábí nejen prezervativy, které překračují testovací standardy, ale nabízí také masážní a lubrikační gely a erotické hračky.
Durex má více než osmdesátileté zkušenosti s postelovými záležitostmi, a proto je odhodlaný inspirovat páry, aby milovaly bezpečný sex. Proto také Durex stále pracuje na inovacích a nových produktech, které pomáhají párům získat nové zážitky a posílit vzájemný vztah. Pro více informací navštivte www.durex.cz
O RECKITT BENCKISER
RB je světovou jedničkou na trhu se zdravotními a hygienickými potřebami a potřebami pro domácnost. Tato společnost operuje ve více než 60 zemích světa, s ústředími v Londýně, Dubaji a Amsterdamu a podílem na trhu ve většině zemí napříč celým světem. RB zaměstnává přibližně 37 000 lidí z celého světa.
Přináší inovativní řešení pro zdravější život a šťastnější domácnost, a proto je na vrcholu žebříčku 25 společností uvedených na londýnské burze. Ve většině svých kategorií je jedničkou nebo dvojkou na trhu a neustále pracuje na dalších inovacích. Portfolio společnosti je reprezentováno především tzv. power brands, jako jsou Nurofen, Strepsils, Gaviscon, Mucinex, Durex, Scholl, Lysol, Dettol, Clearasil, Veet, Harpic, Bang, Mortein, Finish, Vanish, Woolite, Calgon, AirWick a French’s. Power brands produkty tvoří 80 procent celkových výnosů společnosti.
RB vymezuje zcela nově svět zdravotních a hygienických potřeb. Zaměstnanci a kultura společnosti jsou pro úspěch společnosti klíčové. Zaměstnanci RB jsou plni elánu a touhy překonávat sebe i ostatní ve všech směrech. S tím je spojena i snaha o udržitelnost zdrojů – společnost se snaží omezit o jednu třetinu svůj dopad na vodní zdroje, omezit produkci uhlíku o jednu třetinu a mít jednu třetinu zisků z internetových prodejů do roku 2020 tvořenou pouze produkty vyrobenými s ohledem na udržitelnost zdrojů. RB je také největším světovým partnerem v charitativní akci Save the Children, jejímž záměrem je radikálně redukovat jednu z nejčastějších příčin úmrtí dětí do pěti let věku – průjem.
Pro více informací navštivte www.rb.com.
- RB je obchodní název skupiny společností pod názvem Reckitt Benckiser.
O WEBU EMOJIPEDIA
Emojipedia je webová stránka s odkazy na emoji, vytvořená v roce 2013.
Webové dokumenty uvedené na webu Emojipedia se přetvářejí do emoji symbolů a jejich významů pomocí Unicode Standard.
Stránku navštíví ročně více než 140 milionů uživatelů.