Všechny týmy malé kopané po celém světě bude řídit nová aplikace Futbalito

Brno – Milovníci malé kopané se v těchto dnech sjeli do Brna. V pátek tam totiž začal evropský šampionát. Účastní se ho čtyřiadvacet týmů. Organizaci soutěže zjednodušuje nová aplikace Futbalito. „Aplikace slouží nejen organizátorům a hráčům k lepší orientaci v zápasech, ale také fanouškům. Ti mohou utkání sledovat živě online nebo si zpětně dohledají výsledky a dozví se různé zajímavosti ze šampionátu,“ představil historicky první aplikaci pro malou kopanou Filip Juda, prezident Asociace malého fotbalu České republiky a Světové federace malého fotbalu.

Aplikaci vytvořili brněnští vývojáři ze studia IQ hub pod vedením Marka Bureše ve spolupráci s grafickým studiem Justmighty. Nebude sloužit ale pouze pro evropský šampionát. „Malá kopaná je stále populárnější, hrají ji miliony lidí po celém světě. Futbalito je komunitní nástroj pro milovníky malého fotbalu. Jedná se o cloudovou platformu, kde budou hráči, fanoušci a organizátoři sdílet informace o týmech, ligách, zápasech z celého světa. Budou tam také články, fotky, videa. Cílem aplikace je nabídnout veškeré informace na jednom místě tak, aby měl každý zájemce přehled o dění z malého fotbalu stejně jako mají například fanoušci klasického velkého fotbalu,“ popsal aplikaci Tomáš Pohl z Justmighty.

Futbalito se skládá z mobilní aplikace, webového portálu pro veřejnost a hráče a z webové aplikace pro administraci dat usnadňující práci organizátorům zápasů a soutěží. Aplikace ale obsahuje také řadu pokročilých unikátních funkcí jako rezervace hřiště, na kterém si chtějí týmy zahrát, vytváření událostí jako jsou tréninky, přátelské zápasy. Dále pak například sázení na zápasy, kreditní systém s odměnami, eshop sponzorů, komentování zápasů či pokročilé funkce pro hráče jako platba členských příspěvků.

Vývojáři a designéři museli přijít na to, jak co uživatelsky nejpříjemněji zpracovat obrovské množství dat a funkcí. „Chtěli jsme, ať se uživatelé dostanou ke každé z požadovaných funkcí maximálně na tři kliky od otevření aplikace.  Úkolem uživatelského rozhraní administrace pak bylo nabídnout organizátorům co nejjednodušší způsob zadávání a správy dat od zadávání výsledků po vypisování šampionátů. Jednoduchost aplikace podpořil také jednoduchý flat design,“ přiblížil Pohl.  

Na projektu se stále intenzivně pracuje. „Je naplánována řada dalších funkcí, pracuje se na verzi pro další zařízení a zvažuje se dokonce i implementace pro další různé sporty,“ uzavřel vedoucí týmu vývojářů Marek Bureš.