V Praze se rychle zaplňují ještě nedostavěné administrativní budovy.

Praha, 13. června – Současná dynamika realitního trhu je obrovská. Poptávka po lepších kancelářích dál neuvěřitelně roste, aktuálně se v Praze pronajalo cca 100.000 m2 v dosud nedostavěných objektech. Jde o kanceláře kategorie A, které nabízí například centrální vzduchotechniku s monitoringem výše CO2 či chladící trámy, které dávají vyšší standard pohody pracovního prostředí.

Mezi velké přesuny poslední doby patří plánovaná dislokace centrály Moneta Money Bank v rámci BB Centra či přesun brněnské centrály Kiwi.com, která si vzala dvě třetiny objektu Campus Science Park C.

„V současné době se jen na pražském kancelářském trhu finalizují obchodní dohody o relokaci dalších 7 významných firem, každá o velikostí nad 10.000 m2, které samy o sobě vezmou cca. 100.000 m2 z nabídky budov, které se v letech 2017 a 2018 dokončí,“ říká Radek Procházka z Prochazka & Partners.

Takové transakce jsou dle Procházky pro český trh klíčové a ukazují výbornou kondici kancelářského trhu, kde většina nově stavěných kanceláří bude absorbována expanzními požadavky firem. Firmám se daří a chtějí to dávat najevo. Po letech krize, která většinu donutila k razantním úsporám, teď hledají stále reprezentativnější prostory a včetně větších kapacit, aby uspokojily anticipovaný růst. Jen v Praze se v letech 2017 a 2018 postaví přes 350.000 m2 kanceláří.

„Firmy chtějí lépe vybavené a vizuálně atraktivnější prostory, proto vznikají jednak nové, jednak se rekonstruují kanceláře kategorie B na kategorii A,“ dodává k tomu Procházka.

Moneta nebude jediná, další významné firmy zatím nechtějí své přesuny komentovat, na trhu se o nich ale už teď spekuluje. Procházka indikuje, že se na trhu očekávají přesuny společností a dalších významných firem, které mají často i 1.000 zaměstnanců. Mnoho společností také vyžaduje sestěhování z menších kanceláří do velkého openspace projektu, pronajímají si proto kanceláře v nových objektech, kde lze interiéry flexibilně dělit a vytvořit moderní trendy prostory. Kromě vizuální atraktivity takových kanceláří lze tyto prostory také mnohem efektivněji spravovat.

Reklamy