České firmy v červnu nejvíce hledaly odborníky na IT technologie, finanční experty, obchodníky, zkušené strojaře a stavební inženýry. Poptávaní byli také specialisté na online marketing, dopravu, logistiku a rovněž personalisté. Vyplývá to z interních dat společnosti Monster.
Již tradičně panuje mezi firmami největší poptávka po IT vývojářích. V průběhu června do České republiky přišly jednak další firmy, pro které je zdejší trh stále atraktivní s ohledem na relativně nízké mzdové náklady. Také společnosti již delší dobu v Česku působící hledaly nové zaměstnance. Stále více zdejších podniků má zájem o cizince hovořící několika jazyky, kteří zde mohou pracovat například v zákaznické podpoře. Kvůli vysoké poptávce docházelo i v červnu v tomto oboru k neustálému růstu platů a to napříč celou republikou.
“Jsme rádi, že si čeští zaměstnavatelé postupně začínají uvědomovat, že nabízené pracovní pozice nemohou dlouhodobě zůstat neobsazené. Již delší dobu pozorujeme, že do České republiky se firmám daří nalákat kvalifikované zaměstnance například z jižních států Evropské unie. Domnívám se, že právě příchod vzdělaných a šikovných lidí z ciziny je cestou, která zaměstnavatelům může pomoci vypořádat se s nedostatkem lidí,” vysvětluje Petr Kubačka, ředitel Monster Career CZ.
Firmy také stále častěji poptávají finanční experty. Největší zájem měly o účetní a finanční auditory. V červnu také ve srovnání s předchozími měsíci vzrostla poptávka zaměstnavatelů po seniorních pozicích typu finanční manažer. V této oblasti najdou snadno uplatnění také čerství absolventi vysokoškolských oborů se zaměřením na finance.
Na trhu práce je také nedostatek obchodníků. Rostoucí poptávka po nich je způsobena dobře fungující ekonomikou, ve které se více prodává a nakupuje.
V červnu také podniky obsazovaly pozice ve strojírenství. Největší hlad je na trhu práce po konstruktérech a kvalitářích. České strojírenské firmy dostávají stále větší množství zakázek, a aby je nemusely odmítat, musí neustále hledat nové lidi.
Dobře fungující ekonomika se projevuje také na větší chuti lidí pořizovat si nové domy a byty. Proto stavební a projektantské firmy nabírají nové zaměstnance na nejrůznější pozice. Zajímavými benefity se českým firmám daří přetahovat odborníky, kteří se v minulých letech usídlili v zahraničí. V současné době ekonomického růstu se mnozí z nich vracejí zpět do České republiky.
Nedostatek kvalifikovaných odborníků evidují také společnosti věnující se online marketingu. Největší poptávku Monster registruje po specialistech na SEO a PPC reklamy. Situace v této oblasti je navíc komplikovaná faktem, že zkušení odborníci často pracují sami na sebe.
“Expertů na online marketing je dnes opravdu velmi málo. Domnívám se, že jednou z příčin je vzdělání, protože v České republice neexistují školy, které by je na kariéru připravily. Lidé, kteří se tomuto oboru chtějí naplno věnovat, proto musí na doplňování znalostí pracovat sami,” všímá si Tomáš Odl, vedoucí oddělení vývoje v digitální agentuře AITOM.
Monster ze strany firem také evidoval rostoucí poptávku po lidech působících v dopravě a logistice. Také nedostatek zaměstnanců v těchto oborech je do značné míry způsoben současným ekonomickým růstem a chutí obyvatel utrácet za věci každodenní spotřeby. Vhodných kandidátů se nedostává také v personalistice. České firmy pouze s obtížemi nacházejí kolegy, kteří by jim pomohli s náborem nových zaměstnanců.
O Monster
Monster Worldwide je globálním leaderem ve vyhledávání práce a již více než 20 let se stará o to, aby talentům pomohl nalézt práci, kterou si zaslouží a zároveň aby firmy obsadily volné pozice těmi nejtalentovanějšími odborníky. V současné době působí ve více než 40 zemích po celém světě a k vyhledávání talentů používá celou řadu pokročilých technologických nástrojů a digitálních řešení.
V současné době Monster nabízí miliony pracovních pozic po celém světě a je světovou jedničkou na trhu práce. Má lokální zastoupení na klíčových trzích v Severní a Jižní Americe, Evropě, Asii a Austrálii a vedle hledání a nabízení pracovních pozic poskytuje klientům i personalizované poradenství. Pro zaměstnavatele nabízí Monster prostřednictvím online služeb velmi efektivní zacílení na rozličné cílové skupiny uživatelů.
V lednu 2009 vstoupila společnost Monster přímo na český trh, zároveň se spuštěním nového portálu ve 24 zemích celého světa. Od roku 2009 tak čeští uchazeči o práci získali přístup i k pracovním pozicím z celého světa. V Česku Monster působí již od roku 1999, původně jako provozovatel portálu Jobpilot.cz. V čele české pobočky Monster Career CZ stojí Petr Kubačka.
Na základě dohody podepsané mezi finskou mediální skupinou Alma Media a Monster Worldwide vznikl v lednu roku 2014 společný podnik Alma Career Oy, světová jednička v online náboru zaměstnanců. Jeho součástí jsou např. společnosti LMC, Profesia a také pobočky Monster v Polsku, České republice, Maďarsku a Finsku. Ve společném podniku Alma Career Oy drží Alma Media většinový podíl.