V roce 2016 patřily mezi největší reklamní trhy Spojené státy (2016: 190,778 mld. USD), Čína (2016: 74,961 mld. USD) a Japonsko (2016: 41,924 mld. USD). Podle předpovědi mediální agentury Zenith se tito tři největší mediální giganti udrží na svých příčkách s drobnými nárůsty i v následujících letech. Přesto však TOP 10 reklamních trhů čekají změny.
Své postavení si uhájí také Velká Británie a Německo. To nicméně náskok čtvrté příčky dlouhodobě snižuje. Zatímco rozdíl mezi těmito zeměmi byl v roce 2016 2,209 mld. USD, v roce 2019 se očekává jen 2,097 mld. USD. V dlouhodobém horizontu můžeme tedy předvídat, že Německo na čtvrté pozici největšího reklamního trhu nahradí Velkou Británii.
Velké změny však dle mediální agentury Zenith nastanou zejména na nižších příčkách. U Francie se mezi lety 2016 a 2019 předpokládá vzrůst o pouhých 0,518 mld. USD, což jí fakticky postaví ze 7. místa až za Jižní Koreu a Austrálii, a to na 9. pozici. Na 10. místě můžeme v roce 2019 očekávat Indonésii, která předstihne dosavadního držitele posledního místa v TOP 10, tj. Kanadu.
O společnosti Zenith
Zenith je agentura zaměřující se na návratnost investic. Spojujeme data, technologie a vynikající odborníky, abychom pátrali po nových příležitostech, řešili složité výzvy a rozšiřovali byznys našich klientů. Zenith je součástí Publicis Media, jednoho ze čtyř center Publicis Groupe [Euronext Paris FR0000130577, CAC40], a její kanceláře jsou součástí Publicis One. Máme více než pět tisíc vynikajících specialistů v devadesáti pěti zemích. Jsme odborníci na komunikace a plánování médií, obsah, performance marketing, optimalizaci výsledků, dat a analýzu. Zenith pracuje s předními světovými značkami, mezi něž patří Aviva, Coty, Kering, Lactalis, L’Oréal, Nestlé, Nomad Foods, Oracle, RB, SCA, Sanofi či 21st Century Fox.