Fúze na agenturním trhu: Sun Marketing, Medio Interactive a Digistory pod hlavičkou Taste

Praha, 31. října 2017 – Nová digitální agentura Taste vznikla spojením jedné z největších českých online marketingových agentur Sun Marketing, analytické a konzultační společnosti Medio Interactive a kreativního spin-offu Digistory. V čele skupiny stane Sandra Gligić, která doposud řídila Sun Marketing.

„Taste se stává středobodem našich aktivit. Je nositelem značky i vztahu s klienty. V Tastu budou obchodníci, projektoví manažeři a strategičtí konzultanti. Díky spojení bude Taste pokrývat všechna důležitá témata, od tradičního online marketingu přes kreativní služby či rozvoj klientských webů až po uživatelský výzkum, pokročilou práci s daty a data-driven automatizaci. Hlavním cílem je však u každého klienta vše smysluplně propojit do promyšleného cross-channel mixu,“ shrnuje svou vizi Sandra Gligić, General manager celé skupiny, a Petr Vápeník, Managing partner pro Taste, ji doplňuje: „Cross-channel je hlavní mantrou celého Tastu. Téma plánujeme uplatňovat v celé komunikaci, společně s využitím názvu. Souhru chutí bereme jako přirovnání pro cross-channel marketing. V gastronomii hledáte kombinace ingrediencí a chutí, aby bylo výsledné jídlo dokonalé. My propojujeme obory digitálního marketingu, abychom našli nejlepší řešení klientova problému.“

Vedení Taste bude mít coby General manager na starost Sandra Gligić, jež dosud na stejné pozici působila v agentuře Sun Marketing, spolu s Petrem Vápeníkem, Managing partnerem Taste. Dalšími členy vedení jsou Jan Makovička (Managing partner pro Sun Marketing) a Jan Tichý (Managing partner pro Medio Interactive).

Původní tři agentury se stávají dceřinými společnostmi pod Tastem a budou fungovat i nadále. Nejde jen o majetkové propojení, jak je obvyklé u jiných agenturních konsolidací. „Kdybychom se jenom doplňovali, tak by vše zůstalo pouze v rovině úvah. My se navzájem potřebujeme,“ vysvětluje hlavní motivaci pro založení společné agentury Jan Makovička, Managing partner Sun Marketingu.

Zakladatelé koncipují Taste od počátku jako znalostní firmu, založenou na odbornosti zaměstnanců a aktuálnosti využívaných postupů. „V dosavadních firmách se nám dařilo udávat směr a nastolovat nová témata pro celý obor. V tom chceme pokračovat a vzdělávat nejen naše lidi, veřejnost, studenty a odborníky, ale i naše klienty, jelikož nám to pomůže výrazně posunout jejich byznys,“ plánuje Jan Tichý, Managing partner Medio Interactive.

O společnosti Sun Marketing

Společnost Sun Marketing vznikla v roce 2006 jako výkonnostní agentura zaměřená na PPC kampaně. V současnosti se řadí mezi největší online marketingové agentury v České republice, kde zároveň patří ke klíčovým agenturám společnosti Google a mezi jednu z certifikovaných agentur Seznam.cz. Aktuálně se Sun Marketing stará o více než stovku klientů, mezi něž patří AEGON pojišťovna, Hollandia, . V čele firmy stojí od roku 2009 Sandra Gligić. Agentura zakončila loňský rok s 62 milionovými tržbami, což značilo 51 % meziroční nárůst.

O společnosti Medio Interactive

Medio Interactive je česká digitální agentura, působící na trhu od roku 2010. Specializuje se na webovou a datovou analytiku a poradenství v oblasti online marketingu a rozvoje webů. Je nositelem certifikátů Google Analytics Certified Partner, Google Analytics 360 Suite Reseller nebo Keboola Certified Partner. Medio Interactive aktivně spolupracuje s více než 50 klienty, mezi kterými jsou například Moneta Money Bank, Slevomat, HP Tronic, AAA Auto, E.ON, Euromedia, Grada, Heureka, Notino, O2, Student Agency, Alza, Internet Mall, Orange nebo Aukro. Její vzdělávací divize Medio Akademie pořádá pravidelné odborné kurzy, konference a přednášky, které každý rok navštíví několik tisíc účastníků, jako například SEO restart a DATA restart. V čele agentury stojí Jan Tichý.

Vlastnická struktura Taste

  • 82% Sahoo & Maley Investments (50% vlastníkem je Sandra Gligić, 50% vlastníkem je Jan Makovička).
  • 15% Nomic, s.r.o. (100% vlastníkem je Jan Tichý).
  • 3% Pure Digital, s.r.o. (100% vlastníkem je Petr Vápeník).

Sandra Gligić, General manager, Taste

Sandra vystudovala České zemědělskou univerzitu, kde se nejdříve věnovala informačním technologiím a poté podnikání a administrativě. V posledním ročníku vysoké školy nastoupila jako na pozici Account manager v agentuře Sun Marketing, kde měla na starosti získávání nových klientů. Sama říká: „I když mě to zpočátku moc nebavilo, časem jsem si k tomu našla vztah a navíc jsem se snažila měnit věci, které tu příliš nefungovaly,“ dodává. Změny souvisely zejména s řízením a efektivitou zaměstnanců, čemuž se Sandra věnovala ve své diplomové práci. Po půl roce působení v agentuře stanula v čele obchodního týmu a vše vykrystalizovalo do stavu, kdy se původní majitelka nechala od Sandry vyplatit a z agentury odešla. Sandra tak mohla převzít otěže a mít volnou ruku k budování firmy dle vlastních představ. Bylo ovšem potřeba překopat celý chod agentury a investovat do kvalitních lidí. Pozvolný nástup krize růst byznysu marketingové agentury trochu zpomalila, takže pomyslný pravý vítr v zádech začala agentura nabírat až od roku 2011. V té době také do „rodinné“ firmy přišli zaměstnanci, kteří oběma partnerům s chodem pomáhali a dnes i šéfují jednotlivým oddělením. Firma se nyní začíná zároveň obracet více do strategického marketingu, kdy řeší kampaně klientů z dlouhodobějšího pohledu.

Sandra má ráda dobré jídlo, technologické vychytávky, jízdu na koni a lidi v Sunu.

Jan Makovička, Managing partner, Sun Marketing

Honza vystudoval informatiku a ekonomii na VUT v Brně a celou svoji pracovní kariéru strávil ve společnostech zabývajících se Internetem. Byl vývojářem v Email.cz, stál u zrodu mediazastupitelství Impression Media, vedl internetovou divizi vydavatelství Ringier a internetové oddělení Rádia Impuls. Od roku 2011 je spolumajitelem Sun Marketingu. V Sunu má na starosti produkt a služby, od výzkumu, přes vývoj, až po produkci. V Taste odpovídá za to, aby klienti dostávali služby v prvotřídní kvalitě, kterou od Taste očekávají. Cení si vlastností jako je vytrvalost, nasazení, efektivita a smysl pro detail. A tyto vlastnosti chce promítat i do práce, kterou bude skupina odvádět pro klienty. Většina jeho zájmů souvisí s jeho prací, takže k nim patří technologie, hardware a softwarový vývoj. Amatérsky se věnuje astronomii a sommelierství, někdy oběma současně.

Jan Tichý, Managing partner, Medio Interactive

Honza založil digitální analytickou agenturu Medio Interactive v roce 2010 a postupně z ní vybudoval jednu z nejrespektovanějších firem ve svém oboru. Vystudoval informační a znalostní inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde dosud také příležitostně přednáší. Patří k předním osobnostem, které se podílely na formování českého on-line marketingového prostředí. Je oblíbeným přednášejícím na odborných konferencích a školeních, je oficiální Google Partners Certified Trainer. V rámci poradenské činnosti se zabývá zejména webovou a datovou analytikou, business intelligence, optimalizací pro vyhledávače a internetovým marketingem obecně. Hraje na baskytaru v rockové skupině Diogenes. Je ženatý a má 2 děti.

Petr Vápeník, Managing partner, Taste

Petr vystudoval obor management a marketing na Czech Management Institute – ESMA Praha. Již při studiích pracoval jako Internet Assessor pro společnost Lionbridge Technologies a jako webdesigner na volné noze. Nasbíral zkušenosti především v oblasti tvorby webových prezentací, jejich testování a analytiky. V agentuře Sun Marketing začínal v roce 2008 jako Project Manager a později se staral o projektové oddělení na pozici Project Directora. Poté odešel čerpat zkušenosti do velké digitální agentury a po 4 letech se vrátil do Sunu. V Taste má na starosti vedení vedoucích oddělení performance marketingu, sociálních medií a SEO. Zajišťuje supervizi nad externími akcemi, spolupráci s vysokými školami a dalšími partnery. Své zkušenosti uplatňuje také při rozvoji vztahů s klíčovými klienty. Online marketingu se věnuje více než 11 let a nejvíce ho zajímá oblast webdesignu, sociálních sítí, webové analytiky a SEO. Volný čas tráví nejraději s rodinou, rád cestuje, sportuje a věnuje se židovské historii.

Reklamy