Průzkum společnosti Gartner ukazuje, že z CIO a ředitelé IT jsou díky digitálnímu byznysu ve stále větší míře spoluodpovědní i za oblast obchodu

Barcelona, 7. 11. 2017 – Pro 82 procent CIO v regionu EMEA (Evropa, Střední Východ a Afrika) znamená digitální byznys větší potenciál ke změnám a otevřenější způsob uvažování v jejich IT organizaci. Zvyšuje se také podíl času, který CIO věnují řízení v oblasti byznysu – ze 30 procent v roce 2014 na 41 procent letos. Tradiční průzkum společnosti Gartner prováděný mezi CIO a IT řediteli, jehož výsledky byly prezentovány v rámci konference Symposium/ITxpo v Barceloně, tak ukazuje, že se jejich role postupně mění. 26 procent CIO z regionu EMEA očekává, že se náplň jejich práce ve větší míře přeorientuje směrem k byznysu a 22 procent očekává větší zaměření na oblast analytiky.

Jak digitální byznys mění práci CIO

Digitalizace je tu a stává se běžnou praxí,“ říká Andy Rowsell-Jones, viceprezident a analytik Gartner. „CIO postupně přecházejí od experimentů ke škálování svých projektů v oblasti digitálního byznysu.“ Z průzkumu vyplývá, že 29 procent CIO v EMEA je ve fázi návrhu digitálních projektů, 29 procent je již realizuje, 15 procent škáluje (rozšiřuje jejich velikost či záběr) a 4 procenta již „sklízí“ jejich výsledky.

Další podrobnosti, zjištění a postřehy z průzkumu naleznete v původní tiskové zprávě (v angličtině), která je k dispozici na webových stránkách společnosti Gartner zde: https://www.gartner.com/newsroom/id/3824763. Obsahují mimo jiné zjištění, že 47 procent dotazovaných CIO má specializovaný tým pro digitální byznys, který většinou zahrnuje pracovníky z IT i byznysu (a případně dalších částí podniku). S digitální bezpečností již experimentuje 76 procent respondentů, s internetem věcí 39 procent a s umělou inteligencí 28 procent.

O společnosti Gartner

Gartner je přední nezávislá výzkumná a poradenská společnost zaměřená na informační technologie. Více než 1 200 analytiků Gartner studuje na dva tisíce technologií, aplikací a trendů, provádí tržní analýzy 175 technologických segmentů, sleduje přes dva tisíce výrobců a dodavatelů a produkuje ročně 5 000 IT benchmarků. V databázi Gartner je víc než 122 tisíc vlastních reportů a analýz. Gartner má celosvětově přes 14 tisíc klientů; je mezi nimi 75 % firem z žebříčku Global 500.