10 trendů digitálního marketingu pro rok 2018

Společnost Sherpas, specialista na digitální marketing a UX výzkum, v deseti bodech předpověděla, jak se v roce 2018 promění digitální marketing.

Infografika Sherpas_10 trendů digitálního marketingu.jpg

1) Mohutnější využití umělé inteligence

Chatboti, chytré našeptávače a další projdou další další evolucí, která bude mít za následek jejich přirozenější využití v marketingové komunikaci a širší akceptaci zákazníky.

2) Pokračující automatizace marketingu

Využití chytrých nástrojů, které dokážou rutinní činnosti zautomatizovat a zároveň je spolu smysluplně propojovat, dává čím dál větší smysl. Především u mohutnějších digitálních strategií, které předpokládají využití komplexního spektra kanálů cílení.

3) Agresivnější cílení na děti a dospívající

Dospívající potomek v rodině je často daleko silnějším decision makerem, než jeho rodič, který se zhruba od 35 let věku začíná v inovacích především v rámci širokého spektra elektroniky poněkud ztrácet.

4) Méně hesel, více biometrie

Přihlašování se k zařízením, či do self-care aplikací pomocí biometrických údajů, jako je například otisk prstu, se s postupujícími inovacemi a větší přístupností těchto technologií stává mainstreamem.

5) Hlasové vyhledávání a jeho vliv na pozice stránek ve vyhledávačích

Hlasové vyhledávání je v zahraničí velký trendem a byť je jeho přebírání v rámci ČR zatím poměrně problematické, dá se očekávat jeho další rozvoj. Hlasové pokyny se od těch, které vyťukáme do klávesnic poněkud liší. Bude tedy určitě nutno s tím počítat při určování strategie optimalizace.

6) Personalizace & retargetinng

Personalizovaná uživatelská zkušenost s webem, či reklamní komunikací se stala standardem. Výzvou roku 2018 bude jistě nové nařízení na ochranu dat GDPR, které možnosti sběru dat o uživatelích, ze kterých pak personalizovaná uživatelská zkušenost  vychází, výrazně zpřísňuje.

7) Video (killed the radio star)

Více virutálních prohlídek, více videoprezentací produktů, více videorecenzí.

8) Mikromomenty

Budeme se častěji setkávat s možností reagovat na nějaký konkrétní fragment videa / článku / podcastu, nebo jiné formy sdělení.

9) Micro-influencers

Značky si začínají uvědomovat, že klasický influencer se statisícovými odběry bývá často méně důvěryhodný a bude se tak daleko více sázet na respektované osobnosti, které mají co říci k danému oboru, byť jejich dosah nemusí být tak masivní.

10) Rozšířená realita

Pokemon Go tak trochu odvál čas, nicméně princip rozšířené reality byl tímto fenoménem jasně definován. Jeho úspěch tak umetl cestu firmám, které mohou v rozšířené realitě najít další efektní způsob, jak přilákat svého zákazníka.

O Sherpas

Jsme jediná agentura, která všechny své činnosti navazuje na chování, potřeby a emoce reálných zákazníků našich klientů. Díky tomu, že jsme leaderem v oblasti UX na českém trhu, kombinujeme v projektech hlubokou znalost digitálního chování zákazníků v jednotlivých tržních vertikálách s unikátními UX metodami. To nám poskytuje velmi silný podklad pro rozhodnutí, jaká strategie a aktivity budou u zákazníků našich klientů skutečně fungovat – ať už se jedná o marketingové aktivity či design digitálních řešení.

 

Mezi klíčové klienty Sherpas patří například Airbank, Česká spořitelna, Rockpoint, O2, nebo E.ON.

 

Kontakt pro média:

Sherpas

Michal Mládek

Sales & Marketing Director

Email: michal.mladek@sherpas.cz

Telefon: +420 773 773 817

 

Kontakt pro média:

Rubikon PR

Patricie Turková

Account Manager

Email: patricie.turkova@rubikonpr.cz

Telefon: +420 775 929 191

 

Reklamy