Většina zákazníků platí za rychlý internet zbytečně moc, nevyužijí ho

Praha, 14. března 2018 – Českým uživatelům slouží internet nejvíce ke komunikaci a vyhledávání informací. K nákupům ho používá 65 procent uživatelů. Přesto má většina zákazníků tak rychlé internetové připojení, které nedokáže v rámci běžných potřeb naplno využít. Standardní rychlost internetového připojení je 100Mbit a nižší pásmo je už v nabídkách poskytovatelů téměř výjimkou. Podle českého poskytovatele internetu AIM je to však jen honba za čísly mezi poskytovateli internetu. Zákazníci zbytečně utrácí o několik stokorun měsíčně více za něco, co plně nevyužijí.

Na trhu je patrný stálý nárůst nabízené rychlosti internetu. Přitom většina koncových zákazníků má už nyní k dispozici kapacitu, kterou nelze při běžném užívání objektivně využít. „Nemyslím, že by dnes zákazníci ve většině případů extrémní kapacity vyžadovali, jsou to spíše takové závody ve zbrojení mezi poskytovateli. Pro zákazníka je důležité hlavně stabilní a spolehlivé připojení než neúměrně vysoká rychlost, za kterou zbytečně platí,“ říká Martin Havrda, generální ředitel AIM.

To potvrzuje i nedávný průzkum společnosti AIM. Podle něj skupina uživatelů, která je na internetu více závislá, řeší nejvíce stabilitu připojení. Rovněž zákazníci, kteří extrémně rychlý internet nevyužijí, si jsou vědomi, že ho nevyužívají plně vzhledem k ceně, kterou platí a požadují nižší cenu. Pro tuto skupinu je pak nižší cena největším argumentem a důvodem k přechodu k jinému poskytovateli internetu.

Nejvyšší rychlost internetového připojení požadují samozřejmě uživatelé, kteří stahují filmy nebo hudbu. „Je však dobré zvážit, zda opravdu stahujete tolik, aby se připlácení několika stokorun měsíčně vyplatilo. Navíc existuje i možnost si rychlost upravit. Právě díky nastavení uploadu a dowloadu není potřeba mít extrémně rychlý internet. Stahování a odesílání dat si upravíte podle svých potřeb,“ dodává Martin Havrda. Další variantou je podle něj možnost krátkodobého zrychlení, kdy si zákazník vyzkouší, zda skutečně vysokou rychlost využije.  

O společnosti

Obchodní značka AIM společnosti Planet A, a.s. je český poskytovatel internetového připojení, který působí na trhu už 10 let. Zaměřuje se zejména na poskytování internetu a televize po optické síti. V současné době využívá služeb AIM více než 50 tisíc zákazníků. V loňském roce AIM rozšířila poskytování vlastního internetového připojení na území celé České republiky. Společnost neustále pracuje na rozšiřování vlastní infrastruktury a pokrývání dalšího území technologií optických vláken. Součástí služeb AIM je poradenství a pružný zákaznický servis. V roce 2014 spustila AIM společně s brněnskou společností Smart Comp a.s. internetovou televizi Kuki, která má v nabídce více než 100 televizních kanálů s možnostmi zpětného přehrávání a dalšími chytrými funkcemi. Generálním ředitelem je Martin Havrda.

 

Reklamy