Firemní dobrovolníci v rámci Give & Gain Day odpracovali 18. května v České republice 5312 hodin

Praha, 18. května 2018 – Pátek 18. května se nesl ve znamení firemního dobrovolnictví. V rámci akce Give & Gain Day pomáhali zaměstnanci soukromého sektoru tomu neziskovému a odpracovali dohromady 5312 hodin po celé České republice. Nejvíce se pomáhalo v hlavním městě Praze, ale ostatní kraje se rozhodně nenechali zahanbit. Pořadatel celé akce, aliance udržitelného podnikání BPS – Byznys pro společnost, v průběhu celého roku propojí přes portál Zapojimse.cz okolo 7000 firemních dobrovolníků s neziskovkami, kterým podpora zvenčí pomůže rozvíjet jejich aktivity. Letošního ročníku Give & Gain Day se v České republice zúčastnilo na 700 zaměstnanců z více jak 30 společností a pomohli okolo 76 organizacím.

Firemní dobrovolnictví se v posledních letech stává neodmyslitelnou součástí politiky odpovědných firem, kterým není lhostejné prostředí a lidé za branami jejich podniku. To, že pomoc neziskovým organizacím dává smysl ukazuje den firemního dobrovolnictví Give & Gain Day, který letos již poosmé proběhl v pátek 18. května. Během uplynulých osmi let se do Give & Gain Day v České republice zapojilo celkem 6 287 firemních dobrovolníků, kteří odpracovali 50 196 hodin práce pro veřejně prospěšné instituce. „Do letošního ročníku Give & Gain Day se zapojilo na 700 zaměstnanců, kteří společně pomáhali více jak 76 organizacím. Jsme moc rádi, že mají firemní dobrovolníci stále větší zájem pomáhat nejen manuálně, ale i společensky, například sociálním kontaktem s klienty různých zdravotnických zařízení a organizací,“ uvádí Lucie Vaňousková programová koordinátorka firemního dobrovolnictví z Byznys pro společnost.

Svoji účast na Give & Gain Day firmy potvrzovaly prostřednictvím portálu Zapojimse.cz, kde si mohly vybírat z desítek neziskových a veřejně prospěšných organizací po celé České republice. Největší zájem byl tradičně o lokality Praha, následně Královéhradecký a Středočeský kraj, ale pomáhalo se po celém Česku.

„Osobně jsem se zúčastnila úklidu v okolí vodního toku Rokytka. Téma ekologie je mi velmi blízké a byť se situace za posledních několik let zlepšila, stále v přírodě i cestou do práce denně narážím na odhozené papírky od cukrovinek, plastové lahve od limonád, odložené staré pneumatiky u lesů apod. Pátek 18. května vidím jako hezkou příležitost vrátit zpět naší krajině to, co nám poskytuje ona,“ uvedla jedna z dobrovolnic Václava Svobodová, specialistka interní a externí komunikace Rossmann.

Někteří zaměstnanci se do programu firemního dobrovolnictví hlásí opakovaně a vedle dobrého pocitu jsou odměněni titulem Give & Gain Hero, tedy hrdinové, pro které je pomoc druhým součástí běžného pracovního života. V letošním roce putovalo ocenění 27 pravidelným firemním dobrovolníkům.

Za společnost Johnson & Johnson se letošní iniciativy Give & Gain Day zúčastnila téměř sedmdesátka zaměstnanců. „V široké škále aktivit, které si moji kolegové vybrali, můžeme nejčastěji najít úpravu venkovních prostor, jako například úklid kolem potoku Rokytka nebo úprava parku v psychiatrické nemocnici v Bohnicích. Někteří z kolegů naopak volili práci v kojeneckém ústavu v Krči, nebo se rozhodli pomáhat při procesu adopcí dětí ze zahraničí,“ říká Nina Součková, Manažerka profesního vzdělávání pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko z Johnson & Johnson.

Českým firmám a jejich zaměstnancům na jejich okolí rozhodně záleží i proto se v rámci letošního ročníku Give & Gain Day rozhodli pomáhat desítky společností, seznam viz příloha č. 1.

„Do projektu Give and Gain jsme se letos zapojili už po čtvrté a opět s velkou chutí. Baví nás nejen to, že máme každý rok možnost podpořit někoho, kdo to potřebuje, ale i to, že se přitom seznámíme s ostatními dobrovolníky a strávíme prima den jinou prací, než je pro nás obvyklé. Někteří vyrazili třeba okopávat vinohrad, což by se jim před počítačem jistě nepoštěstilo. Jiní kolegové šli naopak vypomáhat do zvířecího útulku nebo třeba do mateřské školky. Za celý tým mohu říct, že Give and Gain je akcí, na kterou se vždy těšíme a jsme hrdí na to, že naše společnost podobné projekty podporuje,“ říká Patricie Čížová, vedoucí oddělení HR Cofidis.

A co bylo vlastně hnací silou všech dnešních firemních dobrovolníků? To shrnula Martina Lambert, Senior manažerka CSR a komunikace Moneta Money Bank: „Vždy nám záleželo na tom, abychom účinně pomáhali tam, kde žijí a pracují naši klienti a zaměstnanci. Mezinárodní den dobrovolnictví je ideální příležitostí, jak tento zájem o podporu komunit sdílet s podobně smýšlejícími lidmi z mnoha různých firem. Naši zaměstnanci mohou s dobrovolníky z jiných společensky odpovědných firem pomoci dobré věci a vyměnit si mezi sebou zkušenosti.“

„Give & Gain pro nás v Novartisu znamená osvěžující vytržení z pracovní rutiny, které navíc

pomáhá tam, kde je to skutečně potřeba. Je úžasné sledovat reálné výsledky, kterých lze za pár hodin aktivní práce dosáhnout. Na letošní ročník máme od našich zaměstnanců velmi pozitivní odezvu. Děkujeme organizátorům za tuto příležitost a dobře zvládnutou organizaci,“ říká Tuba Albayrak, Country President Czech Republic.

Příloha č. 1 – Společnosti, které se zúčastnili Give & Gain Day 2018

Allen & Overy LLP

Alliance Healthcare

Antalis

Atradius

Auto Palace Group

Coca Cola

Cocoon

Cofidis

COMMERZBANK

Česká podnikatelská pojišťovna

ČSOB

IVECO Czech Republic

Johnson & Johnson

KMPG

pojišťovna Kooperativa

LOGEX Solution Center

Mondelez Czech Republic

MONETA Money Bank

Novartis

Personal Connect

Plzeňský Prazdroj

Pojišťovna České spořitelny

Procter & Gamble

ROSSMANN

skupina ČEZ

skupina Generali

Sodexo Benefity,

Tchibo

ŠKO-ENERGO

Příloha č. 2 – Výběr některých realizovaných akcí

    • Ledovec, z.s. – pomoc se zahradními pracemi v organizaci, která poskytuje podporu lidem s dušením onemocněním a mentálním handicapem (Skupina ČEZ, Plzeňský Prazdroj)
    • Sdružení Neratov, z.s. – údržba areálu Sdružení Neratov, který poskytuje chráněné bydlení a pracoviště pro lidi s různými formami postižení (IVECO)
    • Domov pro seniory Chodov – pétanque turnaj se seniory a piknik v areálu Domova (Atradius)
    • Fosa, o.p.s. – workshop zaměřený na získání jistoty při komunikaci s lidmi se znevýhodněním. Dobrovolníci pomohou s vymýšlením konceptu akce pro veřejnost a nápady, jak nalézt další zaměstnavatele, kteří by měli zájem zaměstnat člověka se znevýhodněním (Sodexo Benefity, Skupina ČEZ, Novartis)
    • Protěž, z.ú. – pomoc s programem pro děti a společná návštěva opuštěných seniorů (Tchibo, Novartis, Johnson & Johnson, Allen & Overy, Rossmann)
    • Rezekvítek, z.s. – dobrovolníci budou vypomáhat s údržbou krajiny v chráněném území (Logex Solution Centre)
    • SAOP – Sdružení pro aktivní odpočinek a integraci postižených, z.s. – natírání herních prvků, údržba zahrady MŠ pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami (Cofidis, Rossmann)
    • Sdružení na pomoc dětem s handicapy – KC Motýlek – výroba drobných předmětů určených pro vánoční trhy. Výtěžek bude určen na provoz registrovaných sociálních služeb (Johnson & Johnson, ČSOB, Skupina Generali)

 

  • Stará škola, z.s. – práce na zahradě a příprava pro kulturní akci Benefice pro Starou školu (Johnson & Johnson, Personal Connect)

 

  • Středisko křesťanské pomoci Horní Počernice – údržba areálu azylového domu (Mondelez)
  • Neposeda o. s. – úprava zahrady a úklid vnitřních prostor fary, ve které po dobu rekonstrukce nového objektu organizace působí a kde se budou konat mimo jiné i příměstské tábor pro děti (Tchibo)
  • Galerie hlavního města Prahy – jarní práce na zahradě (zakládání záhonů, sekání trávy, údržba cest v okrasné části zahrady a sadu) (Novartis)

 

BPS – Byznys pro společnost je největší odborná aliance firem pro sdílení a šíření principů odpovědného a trvale udržitelného podnikání v České republice. Je národní partnerskou organizací CSR Europe, celoevropské platformy pro CSR (corporate social responsibility) a českým koordinátorem mezinárodních programů jako evropská Charta diverzity. V ČR organizuje charitativní Národní potravinovou sbírku či celosvětové dny firemního dobrovolnictví Give & Gain Day a Engage Days.

Reklamy