AMI Digital Index: osm z deseti uživatelů internetu používá sociální sítě denně

Zatímco v loňském roce používalo sociální sítě denně celkem 69 % českých uživatelů internetu, v roce 2018 už je to 80 % z nich. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který v dubnu letošního roku realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK. Mírně se také meziročně zvýšila deklarovaná doba, kterou uživatelé na sociálních sítích v průměru tráví, a to ze 144 na 149 minut denně.

„Výsledky průzkumu AMI Digital Index ukazují, že už tak významný čas, který uživatelé tráví na sociálních sítích, dále roste,“ uvedl Marek Stránský, Managing Partner skupiny AMI Communications. „Je to v první řadě dáno stále se rozšiřujícím obsahem, který sociálních média nabízí, ale přispívá k tomu i růst onlinové gramotnosti v populaci a také nové formáty, jako například instagramové a facebookové Stories nebo Whatsapp Status.”

Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává i nadále dvojice YouTube a Facebook, které zná zhruba 98 % respektive 99 % uživatelů internetu, výrazně však za poslední rok narostl Instagram. Jeho znalost se meziročně zvýšila o jedenáct procentních bodů, z 81 % v roce 2017 na 92 % v letošním roce.

„Premiantem mezi sociálními sítěmi je v poslední době právě Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Osobní zkušenost s Instragramem deklaruje 46 % uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce. Instagram také respondenti využívající jiná nebo žádná sociální média nejčastěji zmiňovali jako sociální síť, jejíž užívání v budoucnosti nevylučují. Zjevně tedy ještě nevyčerpal svůj růstový potenciál.

Podle průzkumu nyní přispívá na Facebook alespoň několikrát měsíčně celkem 59 % jeho českých uživatelů oproti 61 % v roce 2017. Dominance Facebooku tak stále trvá, na druhé místo se však vyšvihl Instagram, na který svůj příspěvek alespoň několikrát za měsíc dává již 44 % uživatelů, což je znatelný nárůst ve srovnání s loňskými 28 %.

Sběr dat pro AMI Digital provedla agentura STEM/MARK. Průzkum proběhl formou online dotazníku na vzorku 511 osob ve věku 15-59 let. Výzkum srovnával údaje na začátku dubna 2017 a 2018. Podle údajů NetMonitoru z března 2018 existuje v ČR už 7,77 milionů reálných uživatelů internetu starších 10 let.

Reklamy