Atos připojí chladicí boxy Coca-Coly k internetu věcí. Budou vyhodnocovat data o prodejích a komunikovat se zákazníky

Praha, 18. července – Atos, globální lídr v digitální transformaci, uzavřel mezinárodní kontrakt s Coca-Cola Hellenic Bottling Company (Coca-Cola HBC). Atos dodá end-to-end IoT služby pro program smart chladicích boxů s názvem  Coca-Cola HBC Connected Cooler. Díky programu získá Coca-Cola hodnotné informace o chování spotřebitelů a o výkonu v maloobchodě. Zároveň jí pomůže zvýšit provozní efektivitu a maximalizovat příjmy z prodeje. Do konce roku 2018 by mělo být připojeno prvních 300 tisíc chladicích boxů na evropském kontinentu.

Propojování aktiv, například chladicích boxů, je klíčovým prvkem digitální obchodní strategie The Coca-Cola System. Díky implementaci řešení Atos Codex Connected Cooler získá přístup k obrovským množstvím dat z prodejních míst, včetně informací o umístění boxu v rámci prodejny a jeho dostupnosti, o teplotě, skladových zásobách, umístění produktů, chování spotřebitelů a trendech. Toto kompletní řešení umožní Coca-Cola HBC spojovat, sbírat a spravovat data z propojených chladicích boxů.

Smart chladicí boxy umožňují i interakci prostřednictvím mobilních aplikací, které společnosti dovolí oslovovat zákazníky v reálném čase. Přidanou hodnotou jsou nabídky na míru a propagační akce, využívající fyzickou blízkost. Digitální zapojení se tak projeví na zvýšení prodeje produktů.

Atos Codex Connected Cooler je řešení internetu věcí. Využívá buď existující senzory, nebo jsou zařízení vybavena novými. Systém naváže bezpečné síťové spojení s cloudovou IoT platformou, na níž lze data zpracovávat a analyzovat. Atos řídí celý projekt s využitím IoT technologií Atos Codex a díky dlouhodobým partnerstvím například s Microsoftem nebo expertem v této oblasti, společností Ebes IoT poskytuje řešení  Connected Cooler flexibilní, škálovatelnou a bezpečnou end-to-end podporu.

„Propojením chladicích boxů začínáme naši cestu k digitalizovanému trhu a s našimi zákazníky a obchodníky zakládáme propojené prostředí. To nám umožní zrychlit čas uvedení na trh, zvýšit provozní efektivitu a zároveň získat obsažnější analýzu trhu, abychom mohli ještě lépe komunikovat s našimi spotřebiteli,“ řekl Alain Brouhard, Group Business Solutions & Systems Director a CIO v Coca-Cola Hellenic HBC.

Peter Pluim, výkonný viceprezident pro infrastrukturu a správu dat, Atos, doplnil: „Využití smart chladicích boxů je prvním krokem k plně propojenému ekosystému. Toto end-to-end řešení umožní Coca-Cola HBC nejen jednoduše spravovat data z milionů připojených chladicích boxů, ale může být základem přeměny dalšího vybavení, jako jsou police a prodejní automaty, na zařízení internetu věcí. Tato připojená zařízení se stanou důležitými prostředky interakce se zákazníky.“

Atos spolupracuje s Coca-Cola HBC již přes 15 let jako strategický IT partner při vývoji a řízení jejích klíčových IT řešení. Atos je uznávaný lídr na trhu internetu věcí a nedávno ho globální výzkumná a analytická firma NelsonHall označila za lídra ve své analýze NEAT 2017 o službách internetu věcí.

Coca-Cola HBC

Coca-Cola Hellenic Bottling Company je jednou z největších plnících společností The Coca-Cola Company s provozy v 28 zemích v Evropě, Rusku a Nigérii, která poskytuje služby přibližně 595 milionům spotřebitelů. Coca-Cola HBC je lídrem s investicí do více než 1,6 milionu chladicích boxů v provozu.

Atos Codex for Retail

Kontrakt s Coca-Cola HBC je pro Atos Codex for Retail prioritou, protože propojuje všechna zařízení používaná v rámci procesu maloobchodního prodeje. Řešení postavené na technologické platformě od Microsoftu umožňuje propojit miliony různých zařízení, například kávovary, prodejní automaty ale dokonce i regály a police. Získává tak obrovské množství dat o spotřebitelském chování i o použití jednotlivých zařízení a stavu provozu.

Technologická kostra řešení Connected Cooler je založena na komponentech Microsoft Azure IaaS, PaaS a IoT Hub – buduje inovativní a pokročilou platformu na propojování, monitorování a řízení velkého množství aktiv. Zvláště škálovatelnost a vysoký stupeň standardizace z něj dělají důležitý prvek end-to-end řešení od Atos.

„Toto řešení je ideálním příkladem jak lze využít silné stránky platformy Azure. Naše silné partnerství se společností Atos umožňuje klientům využívat technologie příští generace tak, aby všechna in-store zařízení díky konektivitě generovala přidanou hodnotu,“ vyzdvihla Tracy Isselová, General Manager for Retail Sales v Microsoftu.

***

O společnosti Atos

Společnost Atos SE (Societas Europaea) je lídrem v oboru digitální transformace, má zhruba
100 000 zaměstnanců v 73 zemích a její roční tržby dosahují přibližně 12 miliard euro. Skupina má zákazníky po celém světě a je evropským lídrem v oblastech Big Data, kybernetické bezpečnosti, Digital Workplace, poskytuje cloudové služby, správu infrastruktury i dat, řešení Business & Platform a prostřednictvím Worldonline, evropského lídra v oboru plateb, i transakční služby. Společnost pomáhá klientům v různých sektorech, jako jsou obrana, finanční služby, zdravotnictví, výroba, média, služby, veřejný sektor, maloobchod, telekomunikace a doprava, uskutečňovat digitální transformaci díky svým novátorským technologiím, znalostem digitálních aplikací
i průmyslových oborů. Společnost Atos je celosvětovým IT partnerem olympijských
a paralympijských her a její akcie jsou obchodovány na pařížské burze Euronext Paris. Atos působí pod obchodními jmény Atos, Atos Consulting, Atos Worldgrid, Bull, Canopy, Unify a Worldline.

Reklamy
Označeno tagem