Až 65 % Čechů nakupuje on-line alespoň jednou měsíčně

Praha, 23. července 2018 – Nejnovější studie ING Bank, která se zabývá nákupními zvyklostmi mezinárodních spotřebitelů, ukazuje, že trend on-line nákupů je stále na vzestupu. Ve Spojeném království a Spojených státech nakupuje on-line více než jednou týdně už 16 % spotřebitelů. V České republice je toto číslo o něco nižší, konkrétně 9 %. Alespoň jednou za měsíc však nakupuje on-line skoro sedm z deseti (65 %) Čechů.

Průzkum ukázal, že podle statistik Češi nakupují podobně jako průměrný Evropan. 67 % evropských zákazníků pořizuje zboží či služby on-line alespoň jednou měsíčně. Víckrát než jednou týdně tak činí 10 % z nich, zatímco zhruba čtvrtina (26 %) Evropanů méně než jednou za měsíc. Zbylých 7 % pak takto nakupovat nechce, nemůže nebo neví, jak často. Čísla vycházejí ze studie How do you prefer to pay?, která je další verzí mezinárodního průzkumu ING Bank zaměřeného na mobilní bankovnictví.

Z ankety vyplynulo i to, jakým způsobem zákazníci za zboží či služby platí. Při fyzickém nákupu v kamenné prodejně probíhá 92 % plateb v Evropě kartou či v hotovosti. On-line mají zákazníci vícero možností. Na vzestupu jsou služby jako Paypal, který využívá pro on-line transakce až 12 % Čechů. V celé Evropě je Paypal o poznání populárnější, jeho služby využívá až 32 % Evropanů. Česká republika vyčnívá v oblibě plateb na dobírku. Této možnosti využívá až 37 % Čechů, čímž se Česká republika řadí na druhé místo za Rumunsko (46 %). Evropský průměr činí 11 %. Kartou Češi platí v průměru asi 37 % všech nákupů on-line (evropský průměr je 42 %).

37 % Čechů uvedlo, že v posledním týdnu zaplatili v kamenném obchodě v hotovosti. Tím se řadí k evropskému nadprůměru. Největší oblibě se hotovostní platby již tradičně těší u Němců (48 %). Evropský průměr je 32 %. Kreditní nebo debetní kartou zaplatilo v kamenných obchodech až 56 % Čechů, čímž se blíží k evropskému průměru 60 %.

Průzkum taktéž zjistil, že 65 % Evropanů si naposledy prohlédlo stav svého bankovního konta z mobilního zařízení. Čechů tak učinilo jen o procento méně. V tuzemsku přistupuje 35 % lidí ke svému kontu prostřednictvím počítače. Také v oblasti zadávání plateb Češi nejsou zdaleka tolik „mobilní“. Tímto způsobem zadalo poslední platbu 41 % z nás, což je stále o 25 % méně oproti Belgičanům (66 %). Češi povětšinou zadávají platby prostřednictvím počítače – poslední platbu takto provedlo 51 % Čechů, čímž o 9 % překonávají evropský průměr.

ING_tabulka_Průzkum mobilní bankovnictví.PNG

_____________________________________

Průzkum ING International Survey Mobile Banking 2018 – „How do you prefer to pay?“ realizovala agentura Ipsos mezi 26. březnem a 6. dubnem 2018 v 15 zemích na reprezentativním vzorku 14 828 respondentů.

O ING Bank

Skupina ING

ING je globální finanční instituce holandského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání.

ING Bank se svými více jak 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability, a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.

ING získala ocenění Best Bank In The World 2017, kterou uděluje časopis Global Finance.

ING Bank v České republice

ING v České republice aktuálně působí výhradně v oblasti bankovnictví a zaměstnává více jak 250 lidí.

Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992.  V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí.

V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby.

Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců.

 

Reklamy