Kancelář není jen stůl, židle a počítač

Zařizování nových kanceláří je nutnost, kterou by měl každý zaměstnavatel rád co nejdřív za sebou. Koneckonců, nejdůležitější pro chod firmy jsou lidé, nikoliv stoly, židle a úložné systémy. Jenže odbyté plánování pracovního prostoru může mít v dlouhodobém horizontu dopad nejen na morálku zaměstnanců, ale i na obchodní výsledky.

Kanceláře už dávno nejsou vnímány pouze jako místo, kam zaměstnanci chodí vykonávat své povolání. Lidé zde většinou mají trávit značnou část pracovního týdne a prostředí, v němž pobývají, ovlivňuje jejich výkonnost i zdravotní stav. Na vybavení kanceláří lze sice ušetřit značnou finanční částku, druhou stranou mince jsou však nemotivovaní nebo vystresovaní pracovníci, horší produktivita práce a – zjednodušeně řečeno – méně vydělaných peněz.

„Kancelář, to není jen stůl, židle a pár počítačů,” říká Zdeněk Brisuda, ředitel české pobočky nábytkářské firmy Wiesner-Hager. „Svou roli hraje rozvržení prostor, ergonomie, design i kvalita ovzduší. Mají-li tu být lidé spokojení, potřebují nejen funkční prostor k práci, ale třeba i místo k relaxaci nebo k interakci s kolegy.”

V každém případě jde o komplexní problematiku, do níž by se zodpovědný zaměstnavatel neměl pouštět bez pomoci odborníků a bez dostatečné časové rezervy. Klíčové je totiž propojení dvou samostatných světů – společného a individuálního. Odborník v oblasti kancelářských prostor se nejprve musí seznámit s fungováním firmy jako celku. Přispívá produktivitě společnosti nerušené prostředí, v němž má každý zaměstnanec dostatek klidu? Nebo naopak dynamické podmínky, v nichž může tým aktivně komunikovat a vyměňovat si nápady? Řešení se obvykle nachází někde na půl cesty.

K pochopení firmy jako organismu se pak přidává ohled na individuální potřeby každého z jejích členů, zejména ergonomie jednotlivých pracovních míst. Správné kancelářské prostory mají uživatelům umožňovat dynamické sezení a časté změny poloh. Zejména nevhodné sezení vede k dlouhodobému jednostrannému zatížení, bolestem krční páteře a dalším potížím.

V ideálním případě se při návrhu kanceláří k funkčnosti a ergonomii přidává i estetika. Bude se vám lépe pracovat v prostředí průmyslovém, sterilním a odosobněném, nebo zajímavém, barvitém a stimulujícím? Odpověď je zřejmá.

Prozíravý zaměstnavatel vidí dál než k datu splatnosti faktury za kancelářský nábytek. Investice do kvalitního a dobře promyšleného vybavení se mu v horizontu několika let vrátí nejen v trvanlivosti jednotlivých kusů zařízení, ale i ve spokojenějších zaměstnancích a výnosnějším podnikání.

O firmě WIESNER-HAGER:

Wiesner-Hager je rakouský specialista na kancelářský nábytek a  interiérový design kanceláří. Společnost má dva výrobní závody – jeden se nachází v jejím sídle v hornorakouském Altheimu a druhý v Humpolci v České republice. Kromě toho má firma i pobočky v Německu, Francii, Spojeném království, Holandsku a České republice, a také reprezentativní kanceláře mimo jiné na Ukrajině, v Bulharsku a ve Spojených arabských emirátech. Ve Spojených státech, Japonsku a Korei má společnost své licencované partnery. Společnost má 304 zaměstnanců. Obrat firmy Wiesner-Hager v uplynulém finančním roce 2016/17 byl 35 milionů eur. 56 % obratu tvořil vývoz. Společnost je už několik let lídrem na domácím rakouském trhu s kancelářskými židlemi a komunikačním nábytkem.

Více informací můžete nalézt na http://www.wiesner-hager.com.

Autor: Zdeněk Brisuda, ředitel české pobočky nábytkářské firmy Wiesner-Hager

Reklamy