Unikátní technologie přešla do praxe. Ahold rozšiřuje obchody bez pokladen

Ahold Delhaize představuje první obchody bez pokladen. Společnost, která v Česku provozuje obchody Albert, odstartovala novou éru nakupování. Systém „Tap to go“ testoval nizozemský supermarket Albert Heijn v první polovině roku a nyní ho rozšiřuje do běžného provozu v osmi desítkách svých obchodů. Novinka umožňuje zákazníkům rychle a pohodlně nakoupit i zaplatit, aniž by museli projít pokladnou.

Technologická novinka „Tap to go“ urychluje nakupování a snižuje čas strávený v obchodě na minimum.

Inovace umožňuje bezhotovostní nákup potravin bez nutnosti skenování a procházení pokladní zónou. Systém je založený na zákaznické kartě či aplikaci v chytrém telefonu propojené s bankovním účtem daného zákazníka. Kartu či smartphone nakupující přiloží k elektronické cenovce zvoleného zboží, které si pak může rovnou uložit do tašky, batohu či kabelky. Po deseti minutách proběhne platba automaticky z účtu propojeného s kartou či aplikací.

Zákazník tak nemusí trávit čas vykládáním zboží na pokladní pás a zpět do tašky. Pokud si nákup daného produktu rozmyslí, stačí jednoduše položku znovu naskenovat a odebrat ji ze svého nákupu.

Pilotní testovací provoz technologie probíhal od ledna letošního roku. Na konci září obchody Albert Heijn slavnostně představili dva supermarkety v Amsterdamu, kde inovace úspěšně funguje již v plném provozu. Technologická novinka se nyní postupně rozšiřuje do všech 80 prodejen Albert Heijn to go, které zákazníkům umožňují velmi rychlý a pohodlný nákup.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod, novodobý supermarket Mana, přivítal zákazníky 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců. Z vyhlášení soutěže Obchodník roku 2017 si Albert odnesl 2. místo v kategorii Zaměstnavatel v obchodě, jejímž odborným garantem je společnost Hays.
  • Albert získal již třikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže.
  • V roce 2017 byl Albert oceněn stříbrným certifikátem v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku.
  • Úzká spolupráce s lokálními dodavateli umožňuje obchodům Albert dlouhodobě nabízet tuzemské potraviny. Albert byl vůbec prvním obchodním řetězcem v zemi, který navázal spolupráci s regionálními pekaři. Dnes jich prodejny po celé zemi zásobuje šest desítek.
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Modernizací prošlo v roce 2017 na sedm desítek supermarketů. Novou podobu získal také hypermarket v pražském obchodním centru Chodov. Zákazníci tam mohou využít mimo jiné exkluzivní vinotéku, fresh bar, sushi bar nebo speciální oddělení „Zdravě s Albertem“.
  • V roce 2009 vznikl Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • „Stojí za to jíst lépe“ – to je motto Alberta, který vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. Albert chce být pomocníkem při výběru potravin a ukázat zákazníkům ve všech svých obchodech, že jídlo je radost.
  • Obchody Albert nabízí zákazníkům několik privátních značek: nejširší je řada Albert, která zahrnuje výrobky srovnatelné se značkovými, ale za nižší ceny; řada Albert Excellent nabízí špičkové produkty, které už zákazníci nemusí hledat ve specializovaných prodejnách. V řadě AH Basic jsou pak produkty denní spotřeby za skvělé ceny.
  • Exkluzivně v Albertu najdou zákazníci produkty značky Česká chuť, která garantuje český původ, všechny výrobky této řady splňují definici české potraviny, kterou stanovuje Zákon o potravinách. Exkluzivní řada Nature’s Promise zahrnuje produkty, které vychází vstříc potřebám současných zákazníků i těch, kteří musí, či chtějí jíst bez lepku, laktózy nebo hledají veganské či bio výrobky. V Albertu naleznou zákazníci také produkty americké módní značky Cherokee a kosmetiku Etos s více než stoletou tradicí.

 

Reklamy