Bertíci se vrací do hypermarketů Albert. Díky hlasování zákazníků rozdělí 3,6 milionu korun

Ve středu 24. října startuje ve všech hypermarketech Albert další ročník úspěšného charitativního programu Bertík pomáhá. Budou to opět zákazníci, kdo rozhodne o projektech na podporu dětí ze sociálně ohroženého prostředí z blízkého okolí. Hlasování oblíbenými žetony Bertíky potrvá dva týdny a skončí 6. listopadu. Nadační fond Albert na základě výsledků hlasování rozdělí celkově více než tři a půl milionu korun, které poputují přímo k dětem – na úhradu studia, autoškoly i zájmových činností.

Hlasování propojuje místní komunity

Správní rada Nadačního fondu Albert vybrala z přihlášených projektů neziskových organizací 80 nejlepších ze všech krajů republiky. Zákazníci mohou od středy hlasovat a rozhodovat o projektech ze svého okolí v každém hypermarketu Albert po celém Česku. Všechny projekty jsou zaměřené na podporu dětí a rodin ze sociálně znevýhodněného prostředí a zákazníci si v každé prodejně vybírají, kterému ze dvou dají svůj hlas. Sami tak rozhodnou, zda podpoří doučování dětí z dětských domovů, účast handicapovaného chlapce v jezdeckém oddíle či třeba kurzy finanční gramotnosti pro dospívající ze sociálně znevýhodněného prostředí.

„Jsme rádi, že i letos můžeme společně s našimi zákazníky podpořit vzdělání a rozvoj dětí z dětských domovů a dalších neziskových organizací,“ říká Michal Pavelka, ředitel pro operativu obchodů Albert. „Je skvělé, že Bertíci mají lokální charakter a propojují místní komunity. Zákazníci tak vždy rozhodují a pomáhají konkrétním dobročinným projektům z jejich regionu,“ doplňuje.

Můj Bertík pomáhá

Za každý nákup nad 200 korun v hypermarketech Albert obdrží zákazníci společně s účtenkou jeden žetonek Bertík. Ten pak stačí vhodit do hlasovacího boxu umístěného za pokladnami. Po ukončení dvoutýdenního hlasování bude v každém z 80 regionů známý vítězný projekt, který získá od Nadačního fondu Albert částku 55 tisíc korun na realizaci, druhý projekt obdrží 35 tisíc korun.

„Ani letos nezůstane žádný z místních projektů na podporu sociálně znevýhodněných dětí, o kterých zákazníci rozhodují, poražený. Oba projekty z každého regionu od nás získají finanční prostředky na realizaci. Zákazníci si tak mohou být jisti, že každý hlas a vhozený Bertík má smysl,“ dodává programová ředitelka Nadačního fondu Albert Petra Režná.

Příběhy, které nabraly správný směr

Podrobnosti o programu Bertík pomáhá jsou k dispozici na webu Nadačního fondu Albert. Najít tady lze přehled všech projektů, pro něž je možné hlasovat v jednotlivých regionech a konkrétních hypermarketech Albert. Web odkrývá také další příběhy dětí z dětských domovů, které i díky Bertíkům nabraly ten správný směr.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s AlbertemDo Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo.
  • Albert je tradičním partnerem Národní potravinové sbírky a v roce 2017 získal titul Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin.
Reklamy