Tržby čínského e-shopu za 1 den překonaly 700 miliard korun, růst ale zpomaluje

Praha, 12. listopadu 2018 – Nedělní nákupní událost AliExpress Day pokořila loňský rekord. Za jediný den se utratilo neuvěřitelných 702 miliard korun. AliExpress slavil úspěch i v ČR. Ačkoliv ochota Čechů nakupovat v Číně roste, meziroční růst zpomaluje.

V rámci AliExpress Day byla první miliarda dolarů utržena za pouhých 85 sekund! Za první hodinu prodeje dosáhly deset miliard dolarů, to odpovídá tržbě všech čtyřiceti tisíc tuzemských e-shopů za dobu dvou let.

Loňský rekord 25 miliard dolarů byl pokořen již po 16 hodinách. Meziroční růst však zpomalil o 12 %, a byl tak vůbec nejslabší od roku 2009. Tuto skutečnost potvrzují také data cashback portálu Tipli, který patří mezi významné partnery AliExpressu v Česku, na Slovensku a v Polsku. “Pokud porovnáme údaje s rokem 2017, obrat společnosti Tipli ze dne 11. 11. vzrostl. Překvapilo nás, že tento růst nebyl tak silný jako v loňský letech, původní prognózy byly mnohem pozitivnější,” uvedl Michal Hardyn, zakladatel Tipli.

Přes cashback portál Tipli je v Česku měsíčně zrealizováno přes 150 000 nákupů v e-shopech. Ze statistik společnosti vyplývá, že téměř 30 % veškerých transakcí tvoří objednávky právě z čínského AliExpressu. “S roucím počtem marketingových akcí před Vánoci typu Dny dopravy zdarma nebo Black Friday, nemají uživatelé pocit, že AliExpress Day je jedinou příležitostí, jak ušetřit při koupi vánočních dárků,” vysvětluje si meziroční pokles Josef Buryan, šéf marketingu Tipli.  

Trend nákupů v Číně ovšem každoročně roste. Že je AliExpress Day nejen světový fenomén, ukazují statistiky Tipli. “Během prvních pár hodin AliExpress Day bylo na Tipli zaznamenáno 15 000 nákupů a celkový objem za 1 den dosáhl 70 000 nákupů. Pro srovnání denní průměr nákupů na Tipli se pohybuje kolem 6 000,doplnil Hardyn.

Podle letošního průzkumu společnosti ESET vyplývá, že v čínských e-shopech, kterým dominuje AliExpress, nakupuje již 42 % českých uživatelů. Podle dat Tipli nakupují zákazníci na AliExpressu spíše drobnosti. “Průměrná objednávka na AliExpressu se pohybuje mezi 2 až 5 dolary. Zajímavostí je také to, že 60 % uživatelů Tipli, kteří nakupují na AliExpressu, jsou ženy,” uvedl Buryan.

Portál Tipli byl spuštěn v říjnu 2016. Během pouhých 2 let získal přes 700 000 registrovaných uživatelů a vybudoval si silnou pozici v Česku, na Slovensku i v Polsku a zařadil se mezi významné e-commerce hráče v regionu. Oproti konkurenčním portálům poskytuje nejvyšší cashback odměny, ve výši až 33 % zpět z nákupu.

Portál Tipli je aktivní také v oblasti akvizic. V roce 2017 koupilo Tipli portál More-Financi.cz a v roce 2018 projekt v oblasti zdraví PestryJidelnicek.cz.

www.tipli.cz

 

Reklamy