První dynamická televizní reklama v Česku. Isobar stvořil NEBE pro Sazkabet

V úzké spolupráci se Sazkou a televizí Nova posunula pražská kreativní agentura Isobar, dříve známá jako Bistro Agency, technologické hranice nejen televizní reklamy. Novinka s označením NEBE, kterou vytvořil vývojářský tým Isobaru, umožňuje zobrazovat v televizních reklamách zcela aktuální informace ne starší než pět minut. Na vývoji nástroje pro dynamickou reklamu se podílela Sazka, která hledala nový způsob propagace své online sázkové kanceláře Sazkabet. Premiéru si NEBE odbylo 14. května na sportovním kanálu televize Nova.

Díky systému “Never Ending Brand Execution”, což je celý název systému, vysílala Nova na kanálech Nova Sport 1 a 2 o přestávkách mezi sportovními utkáními reklamu s aktuálními kurzy Sazkabetu, které se automaticky mění v průběhu času. Televize Nova s Isobarem při vývoji spolupracovala. V brzké budoucnosti bude možné nástroj využít i na dalších českých televizních stanicích.

Jak to celé funguje? Systém NEBE zpracuje nejčerstvější informace, v tomto případě kurzy Sazkabetu na fotbalový zápas Toulouse a Monaka, a odešle je televizi. Ta informace automaticky dosadí do předem připraveného spotu, vygeneruje finální verzi televizní reklamy a odvysílá ji. Reklama na sázkovou kancelář s aktuálními kurzy tak běží během zápasu několikrát, vždy s informacemi, které jsou staré ani ne pět minut. Kreativa se přitom připraví pouze jednou a celý proces publikace reklamy probíhá zcela automaticky na základě vložených dat.

“Dynamický obsah už nějakou dobu rezonuje online světem. Většina dnešních služeb ale končí u bannerů. V Isobaru jsme si dali za cíl naplnit potenciál dynamických reklam a vytvořit nástroj, který by dokázal naši vizi realizovat. Tak vzniklo NEBE.  Přes tento systém lze vytvářet kromě dynamických televizních reklam i dynamické bannery včetně bannerů a videí na sociálních sítích. Online reklamy dokážeme obohatit o nejaktuálnější data, která má inzerent nebo jeho agentura k dispozici, a přidáme jim tak úplně novou komunikační hodnotu,” popsal benefity systému ředitel Isobaru Tomáš Kleňha.

Možnosti dynamické televizní reklamy jsou široké. Kromě úpravy televizních spotů v reálném čase a změn jejich obsahu na základě právě vysílaného pořadu dává NEBE inzerentovi možnost připravit obrovské množství adaptací spotu, aniž by ho musel zdlouhavě upravovat s produkcí a opětovně nasazovat v televizi. “Dynamická televizní reklama zásadně snižuje náklady na přípravu variací reklam, umožňuje měnit sdělení v reálném čase, a tím udělat reklamu pro diváky zajímavější. Jsme rádi, že jsme mohli být součástí takto významné změny celého mediálního oboru v Česku,” uvedl na adresu technologické novinky obchodní ředitel skupiny TV Nova Jan Vlček.

Na vývoji celého systému NEBE se úzce podílela Sazka, která i díky povaze kurzovního sázení hledala inovativní způsob propagace s další přidanou hodnotou pro zákazníky. Po dohodě ho společně plánují nabízet i dalším klientům Isobaru. “Sazkabet dokonale využívá potenciálu nového nástroje v televizi i v online reklamě. Je jen na fantazii klientů, jak takový systém využijí. Sami jsme měli možnost nástroj dlouze testovat a jsme rádi, že můžeme tímto způsobem přispět k vývoji marketingu a reklamy u nás,” doplnil brand manažer Sazky Petr Onisko.

V současné době Isobar vyjednává s dalšími televizními stanicemi ohledně spolupráce a napojení systému NEBE. V blízké budoucnosti by tak mělo být možné tento nástroj využívat celoplošně na všech hlavních stanicích v Česku. Inzerenti tak budou moci například napojit NEBE na databázi produktů a automaticky generovat slevové reklamy, které se po vyprodání či zdražení opět automaticky vypnou. Použití NEBE je velmi široké.

“Vytvoření takového nástroje má potenciál změnit celý český trh. Věříme, že NEBE přinese renesanci do v minulosti nepříliš flexibilního televizního formátu, který nedokázal reagovat na aktuální potřeby a vývoj kampaně. Nasazení nových reklam bylo náročné technicky, časově i finančně. Díky technologii NEBE je možné televizní kampaň upravit za zlomek ceny a prakticky okamžitě,” zdůraznil Petr Chajda, generální ředitel Dentsu Aegis Network, do jehož sítě Isobar patří.

O agentuře Bistro:

Bistro je česká kreativní agentura, která se specializuje na tvorbu komunikačních strategií. Jádrem digitální agentura se postupem času rozkročila i na pole full-service agentury nabízející 360° řešení, mobilní marketing, strategie pro sociální sítě a foto/video produkci. Síla Bistra je ale i v řešeních přesahujících klasické reklamní formáty. Nebojí se experimentovat s médii nebo vytvářet média vlastní. Díky svému přístupu vytváří originální platformy, které sbírají ohlasy u cílových skupin i v kreativních soutěžích. Po necelých třech letech od akvizice sítí Dentsu Aegis Network se Bistro v říjnu roku 2018 rebrandovalo na značku Isobar.

O agentuře Isobar:

Isobar je globální digitální agentura ze sítě Dentsu Aegis Network s více než 6 500 zaměstnanci napříč 85 pobočkami po celém světě. Misí Isobaru je měnit životy značek a lidí kreativním použitím digitálních technologií. Díky zkušenostem z konzultační praxe pomáhá Isobar značkám s digitální transformací a řeší komplexní problémy za pomoci marketingových strategií, technologických ekosystémů a digitálních služeb. Celosvětové získal Isobar za svou práci v roce 2017 více než 300 oborových cen včetně Grand Prix z Cannes Lions v kategorii Digital Craft. V roce 2018 uznávaný magazín Fast Company zvolil Isobar mezi 10 nejinovativnějších firem na poli rozšířené a virtuální reality na světě. Mezi klíčové klienty agentury patří Coca-Cola, adidas nebo Philips.

KONEC

Pro další informace prosím kontaktuje:

Michal Majnuš / Brand Manager / michal.majnus@dentsuaegis.com / +420 725 566 773

Reklamy