100 rodin samoživitelek si díky kampani Bonami užije štědrovečerní večeři. Dalším pomůže s placením školních obědů

Praha, 14. prosince 2018 – V kampani #dikymamizavanoce, kterou spustilo Bonami.cz ve spolupráci s Klubem svobodných matek, se za 10 dní od spuštění podařilo vybrat přes 230 000 korun. Češi tak nákupem virtuálních kaprů a vánoček pomůžou rodinám 100 samoživitelek, které by si nemohly štědrovečerní večeři dovolit. Přispívat je možné až do 21. prosince, peníze nad rámec štědrovečerních večeří půjdou na školní obědy dětí samoživitelek, které pomoc opravdu potřebují. Bonami totiž věří v adresnou pomoc a nikoliv paušální zásahy státu.

Kampaň #dikymamizavanoce má za cíl zavzpomínat na naše dětské Vánoce a upozornit na to, že spousta rodin, hlavně těch neúplných, si je vůbec nemůže dovolit slavit. Lidé mají možnost ve speciální kampani https://www.bonami.cz/dikymamizavanoce přispět na štědrovečerní večeře matek samoživitelek a jejich dětí koupí virtuálního kapra nebo salátu.

“Všechny peníze, které se v kampani #dikymamizavanoce podařilo vybrat, půjdou matkám samoživitelkám, se kterými dlouhodobě spolupracujeme a o kterých víme, že to nejvíc potřebují. 200 000 korun si rozdělí 100 rodin na štědrovečerní večeři a peníze, které se vyberou nad rámec této částky, půjdou na zaplacení obědů  pro děti samoživitelek ve školách a školkách,” vysvětluje Dana Pavlousková, zakladatelka Klubu svobodných matek. Už teď se v kampani vybralo více než 230 000 korun a přispívat je možné až do 21. prosince.

Kampaň #dikymamizavanoce ale není jednorázovou akcí. “Ze spolupráce s Klubem svobodných matek máme velkou radost a určitě budeme spolupracovat dlouhodobě. Už teď se “přebytek” z vánoční kampaně využije na školní obědy a školkovné a v průběhu roku chystáme další kampaně třeba pro pomoc s placením školních výletů a škol v přírodě. Věříme totiž daleko více adresnému pomáhání konkrétním lidem na konkrétní účely, než paušální řešení typu obědy pro všechny zdarma,” dodává David Šiška, CEO Bonami.cz.

O klubu svobodných matek:

Klub svobodných matek je neziskovou organizací zaměřenou na všechny matky samoživitelky, resp. svobodné matky v České republice. Jeho cílem je podpora této cílové skupiny s cílem dosáhnout jejího plného sociálního začlenění do společnosti. Pomáhá jim řešit především aktuální problémy, jako jsou nevyvážená finanční situace řady svobodných matek, rozšířený problém neplacení výživného, restrikce poskytování některých dávek sociální podpory, obtížné uplatňování na trhu práce a do jisté míry i sociální vyloučení.
Webové stránky navíc nabízejí komplexní informační portál s návody pro běžné životní situace svobodných matek, on-line poradnu pro otázky rodinného práva, sociálních záležitostí i pracovně-právních vztahů. Součástí jeh služeb je i bezplatná právní pomoc při vymáhání dlužného výživného matkám samoživitelkám. Smyslem iniciativy je pomoc svobodným maminkám na základě solidarity v rámci komunity https://www.facebook.com/groups/, v rámci spolupráce s externími subjekty, jakož i vyvolání společenské a politické diskuse na dané téma.

O Bonami.cz

E-shop s nábytkem a bytovými doplňky odstartoval v Česku v lednu 2013. V roce 2014 se rozšířil do Polska, o rok později na Slovensko a loni také do Rumunska. Bonami je projektem Václava Štrupla (spoluzakladatele online agentury H1.cz, kterou v roce 2010 s ostatními společníky prodal Ataxu) a investičního cirkusu Miton. Současným CEO je David Šiška. V roce 2017 překonalo Bonami cíl obratu 700 milionů, letos chce překročit miliardu.

Reklamy