Gartner: změny v chování zákazníků a technologická inovace představují hrozbu pro stávající marketingové strategie

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí, z nichž například vyplývá, že hlavní prioritou marketingu se během tří let stane ziskovost, většina podniků bude nucena osekat marketingovou analytiku na polovinu a významně vzroste význam AI a autonomních systémů při tvorbě a distribuci reklamního obsahu.

Předpovědi analytiků jsou určené pro vedoucí pracovníky a podnikovou exekutivu odpovědnou za oblast marketingu, měl by se s nimi ale seznámit i management dalších oddělení (např. IT, obchod, zákaznické služby), jichž se nepřímo týkají. Ilustrují totiž dopad nových technologií i změn v chování zákazníků:

  • Do roku 2022 nahradí ziskovost, coby hlavní strategická priorita vedení marketingu, zákaznickou zkušenost (CX, customer experience). Investice do CX programů řízených marketingem tak poklesnou o 25 %.
  • Výrobci a značky, jež dávají zákazníkům (uživatelům) plnou kontrolu nad marketingovými daty dosáhnou do roku 2023 snížení odlivu zákazníků až o 40 % a zvýší celkovou hodnotu zákaznického životního cyklu o 25 %.
  • Do roku 2022 začne více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí AI – a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.
  • Do roku 2023 oseká 60 % marketingových ředitelů svá marketingově-analytická oddělení či týmy o 50 %, protože se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.
  • V roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To povede ke zvýšení četnosti reakcí (response rate) o 25 %.
  • Do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Značky a firmy tak přejdou na kratší formáty video reklamy.

Tyto předpovědi byly publikovány a podrobně rozebrány ve studii “Predicts 2019: Marketing Seeks a New Equilibrium,” která rozebírá čtyři hlavní síly ovlivňující dnešní marketéry: behaviorální změny, regulatorní tlak, změny v organizacích a automatizační revoluci. Více se můžete dozvědět také v chystaném bezplatném webináři „Panel Discussion: 2019 Marketing Predictions“, jenž proběhne 21. ledna 2019 od 17h (anglicky), případně bude následně dostupný k přehrání na vyžádání.

Další podrobnosti k tématu naleznete také v původní tiskové zprávě společnosti Gartner (anlicky)

Sledujte novinky Gartner v češtině na Twitteru: @KPCGroup

Zaujala Vás tato tisková zpráva? Přihlaste se k odběru měsíčního přehledu komentářů a zpráv z materiálů Gartner online na našem webu zde.

O společnosti Gartner

Gartner je přední nezávislá výzkumná a poradenská společnost zaměřená na informační technologie. Více než 2 tisíce analytiků Gartner se zabývá 1400 technologickými a byznysovými tématy, sleduje 1700 technologií a trendů, 1 100 výrobců a dodavatelů a produkuje 14 tisíc benchmarků ročně (v oblasti IT, financí, marketingu a obchodu). V databázi Gartner je více než 300 tisíc vlastních reportů a analýz. Gartner má celosvětově přes 15 tisíc klientů; je mezi nimi 73 % firem z žebříčku Global 500.

Reklamy