Prospěšný teambuilding aneb když firmy pomáhají

Praha, 7. února 2019 – Teambuildingy se v posledních letech staly oblíbeným, ale i nedoceněným nástrojem, jak utužovat vztahy mezi zaměstnanci mimo pracovní prostředí. Zatímco jedni na ně nedají dopustit, druzí vidí dny navíc strávené s kolegy jako promarněný čas. Jak se ale změní přístup, když se teambuilding propojí s aktivitami, které mají přínos pro širokou veřejnost?

Při organizování teambuildingových akcí sledujeme čím dál větší posun firem do CSR roviny – trendem jsou aktivity pro zaměstnance, které nejenže upevní vztahy kolektivu, ale zároveň jsou společensky prospěšné a mají pozitivní dopad na byznys. Začali jsme těmto aktivitám přezdívat ´prospěšný teambuilding´,“ říká Pavla Pulchart, obchodní manažerka společnosti Asiana.

Pokud se firma a její zaměstnanci rozhodnout pomáhat, měli by se na začátku domluvit, kam jejich aktivity budou směřovat. Zaměřit se mohou na dětské domovy, hendikepované, seniory, útulky nebo třeba životní prostředí. „Následně vytvoříme nabídku na event nebo teambuilding a propojíme klienta s konkrétním projektem. Ideální je, pokud spolupráce neskončí jednorázovou akcí, ale pokračuje i po akci a zaměstnanci vidí konkrétní výsledky,“ říká Pulchart.

Jak takový specifický teambuilding vypadá v praxi? Místo her a dovádění vás čeká reálná fyzická práce, jejíž výsledky udělají radost a pomůžou ostatním. Pomoc nejčastěji směřuje k neziskovým organizacím, kde je i ta nejmenší aktivita brzy vidět. Přiložit ruku k dílu je možné i v azylovém domě či domově seniorů, které jsou často udržovány jen jedním správcem, tudíž i malý tým dokáže za jediný den zázraky.

Od účastníků máme pozitivní ohlasy. Mnoho z nich je rádo, že na chvíli vymění kancelářskou práci u počítače za fyzickou a vypnou tak hlavu. Setkáváme se také s tím, že někteří chtějí tyto pomocné aktivity opakovat, a to i v rámci svého volného času. Pozitivní reakce máme i od neziskových a příspěvkových organizací, kterým se v rámci teambuildingů pomáhá,“ říká Pulchart.

Kromě hřejivého pocitu z odvedené práce se zaměstnanci nadýchají čerstvého vzduchu a vytvoří něco hmatatelného, za co jsou jim vděčni nejen kolegové z HR či marketingu. Práce na společném projektu s viditelným výsledkem dokáže totiž podpořit týmovou identitu zaměstnanců i firmy.

O společnosti ASIANA a portálu Letuška.cz

Společnost ASIANA byla založena v roce 1993. Její portál Letuška.cz byl spuštěn v roce 2001 jako první online prodejce letenek v České republice a střední a východní Evropě. Letuška.cz se stala prvním úspěšným start-up ve svém oboru v ČR, naučila Čechy nakupovat letenky přes internet. ASIANA patří rovněž mezi nejvýznamnější poskytovatele cestovních služeb pro korporátní klienty. Divize Europea.Travel se věnuje oblasti MICE. Organizuje eventy, konference, teambuildingové aktivity pro tuzemské firmy, nadnárodní korporace i zahraniční subjekty. Jazykové pobyty a studium v zahraničí ASIANA nabízí prostřednictvím portálu Study.cz.

Reklamy