ESET rozšiřuje funkce nástroje pro dvoufaktovoru autentizaci

ESET Secure Authentication, který pomáhá firmám posílit bezpečnost v rámci firemní sítě, patřil v loňském roce mezi nejúspěšnější firemní produkty.

Praha 8. dubna 2019 – ESET vydává novou verzi produktu pro dvoufázovou autentizaci ESET Secure Authentication 2.8. Ta kromě jiných novinek přináší pro firemními zákazníky dlouho žádané administrátorské funkce.

Bezpečnostní analýzy spojené s příchodem GDPR prokázaly, že slabá nebo kompromitovaná hesla stojí za 80 % útoků spojených s únikem dat. Přesto, že hesla jsou takto slabý článek, stále je mnoho firem využívá jako jediný autentizační faktor. Snaha firem přimět laické zaměstnance tvořit si silnější bezpečnější hesla nefunguje.

Řadoví zaměstnanci vnímají přísné interní regule spíše nelibě, protože neznají důvody ani možná rizika. Spíše než posílení bezpečnosti, může paradoxně dojít k jejímu oslabení. Běžný uživatel si totiž složité heslo často poznamená lístek u monitoru nebo uloží v třeba ve webovém prohlížeči, protože má obavu, že jej zapomene. Pokud poté dojde ke kompromitaci onoho jediného faktoru sloužícího pro přístup od informačního systému, má útočník cestu otevřenou,“ popisuje úskalí bezpečnosti hesel Miroslav Dvořák, technický ředitel pražské pobočky ESET.

Dvoufaktorová autentizace představuje pro běžné uživatele i administrátory snadný krok pro zlepšení bezpečnostních procesů. Nová verze ESET Secure Authentication dává administrátorům další možnosti, jak dvoufázovou autentizaci nasadit ve vašem prostředí ještě jednodušeji,“ dodává Dvořák.

ESA patří mezi nejoblíbenější produkty minulého roku

Firmy začaly dvoufaktorovou autentizaci ve velkém poptávat na začátku loňského roku.

Podle našeho názoru GDPR upozornilo firmy na to, jak cenné jejich data mohou být a jak snadno je lze získat. Obecně lze říct, že díky tomuto nařízení firmy výrazně modernizovaly nejen zabezpečení, ale také infrastrukturu obecně,“ dodává Dvořák.

Rostoucí zájem o kvalitnější zabezpečení, dokládají i obchodní výsledky. Prodej produktů pro ochranu koncových stanic, ESET Endpoint Protection, rostl oproti roku 2017 několikanásobně. Prodej nástroje ESET Secure Authentication se meziročně zvýšil o více než polovinu.

Verze 2.8 nabídne reporting nebo podporu FIDO

Nová verze programu ESA reflektuje požadavky firem, funkce zjednoduší administrátorům řešení běžných klientských situací.

Administátor dostane možnost vybrat si jednorázové heslo, které je tzv. event-based (jednorázový kód expiruje po jeho použití, nebo při vygenerování nového kódu) nebo time-based (jednorázový kód expiruje po určitém časovém intervalu) či pružněji nastavit počet offline přihlášení.

Verze 2.8 nabídne:

  • Sjednocení licenčního modelu
  • Podporu self-enroll
  • Elasticsearch reporting ve webové ovládací konzoli
  • Podpora FIDO2 a FIDO U2F autentizačních standardů
  • Time-based OTP
  • Konfigurovatelný počet offline přihlášení

ESET Secure Autentication 2.8 využívá stejně jako předchozí verze pro ověření druhého faktoru identity mobilní zařízení koncového uživatele s operačními systémy iOS, Android a Windows, ale lze samozřejmě využít i HW tokeny. Implementace tohoto ověření by zkušenému administrátorovi měla zabrat řádově jednotky minut, včetně instalace serveru.

O společnosti ESET

Společnost ESET již od roku 1987 vyvíjí bezpečnostní software pro domácí i firemní uživatele. Ten drží rekordní počet ocenění a díky němu může více než 100 milionů uživatelů bezpečně objevovat možnosti internetu. Široké portfolio produktů ESET pokrývá všechny populární platformy včetně mobilních a poskytuje neustálou proaktivní ochranu při minimálních systémových nárocích. ESET se stal první společností, která díky dlouhodobě vysoké úrovni ochrany získala 100 ocenění prestižního magazínu Virus Bulletin VB100. Za těmito úspěchy stojí zejména dlouhodobé investice do vývoje. Jen v České republice nalezneme tři vývojová centra a to v Praze, Jablonci nad Nisou a Brně. Společnost ESET má lokální zastoupení v Praze, celosvětovou centrálu v Bratislavě a disponuje rozsáhlou sítí partnerů ve více než 200 zemích světa.

 

Reklamy
Označeno tagem