Starobrno vyzývá domácí pivovarníky: pochlubte se vlastním nefiltrovaným ležákem!

Brno 11. dubna 2019 – Ať už se pivo vaří v malém nebo ve velkém, vždy je to s láskou. Starobrno se proto rozhodlo oslovit všechny pivní srdcaře a vyzvalo je k účasti v soutěži doma vařených piv. Její vítěz dostane šanci uvařit nové pivo pro zářijový Den Starobrna. Pivní degustace bude probíhat za účasti odborné poroty. Vítěz bude vyhlášen na slavnostech F. O. Poupěte v sobotu 18. května na brněnské Riviéře.

Hlavními hvězdami soutěže letos budou nefiltrované ležáky. Své pivní originály musí domácí pivovarníci přihlásit do konce dubna na soutez@starobrno.cz a poté odevzdat 2 PET láhve o objemu 1,5 litru/láhev pro degustace pět dní před pivní degustací, tedy do 10. května.

Soutěžící musí splnit několik podmínek. Uvařit nefiltrovaný ležák, nesmí se jednat o ochucené pivo. Základem vlastního nefiltrovaného ležáku musí být plzeňský slad a poloraný žatecký červeňák. Ostatní ingredience jsou už na samotných soutěžících.

Prvních 15 přihlášených ležáků Starobrno odmění speciální rozborem vzorku piva, takže domácí pivovarníci získají profesionální analytické výsledky. Vítěz klání, kterého vybere odborná porota, získá finanční odměnu 20 000 korun pro pořízení dalšího zařízení pro domácí vaření, osobní konzultaci receptu a výroby se sládkem starobrněnského pivovaru. Hlavní cenou je možnost uvařit pivo dle konzultovaného receptu, které se pak představí na Dni Starobrna 7. září. K tomu všemu dostane výherce sudy vlastního piva do zásoby.

Více informací a kompletní pravidla soutěže na https://www.starobrno.cz/soutez.

Pivovar Starobrno stojí na Starém Brně už 147 let. Dnes jde o moderní pivovar, který zachovává tradiční výrobní postupy a používá ty nejlepší moravské a české suroviny. Portfolio starobrněnských piv zahrnuje světlé výčepní pivo Staré Brno, nejpopulárnější Medium, extra chmelený ležák Starobrno Drak a jedinečný Nefiltrovaný Ležák, který se ručně stáčí v ležáckých sklepích. Neodmyslitelnou velikonoční tradicí je už celou řadu let speciál Zelené pivo, čepované na Zelený čtvrtek. Od roku 2012 nabízí značka svým spotřebitelům nepasterizovanou podobu svých klíčových produktů. Ve stejném roce se také stala hrdým generálním partnerem HC Kometa Brno. Značce Starobrno se pravidelně daří umisťovat na předních příčkách v degustačních soutěžích. V roce 2018 piva Starobrno Tradiční a Starobrno Drak získala dvě druhá místa na Zlaté pivní pečeti. Starobrno Medium se dále umístilo jako třetí v soutěži Zlatý soudek Pivexu. Na Dočesné v Žatci Starobrno Medium bralo první místo a na Českém pivu Starobrno Drak místo druhé. V roce 2019 zatím bodovalo Starobrno Medium třetím místem na Zlatém poháru Pivex.