Zahraniční byznys Mall Group: v hledáčku je Slovinsko a Chorvatsko

Podle předběžných výsledků za uplynulý fiskální rok Mall Group posiluje nejen na tuzemském trhu. Ze sedmi zemí, kde skupina působí, rostou nejvíce tržby na chorvatském (+ 61,1, %) a slovinském trhu (+ 22 %), kde své služby nabízí více než šesti milionům zákazníků. Proto se internetová nákupní galerie rozhodla podpořit rozvoj vybudováním druhého distribučního centra v horizontu dvou let a přenést sem své know-how. Výzvy v podobě supervize v těchto zemích se ujala Jitka Dvořáková, která nadále zůstává jednatelkou a CEO speciálky CZC.cz

V uplynulých letech svou pozornost Mall Group soustředila na vybudování fungujících systémů, které bude možné efektivně škálovat také v rámci v zemí, kde působí. Největší nárůst v uplynulém fiskálním roce podle předběžných výsledků skupina zaznamenala v Chorvatsku a Slovinsku: „Jde o mladé trhy čítající dohromady přes šest milionů obyvatel a dlouhodobě se nám zde daří, proto jim chceme věnovat maximální podporu. Lidé jsou zde otevření novým službám v on-line nakupování, a proto je zde prostor pro oslovení nových zákazníků a získávání jejich loajality. Zejména v Chorvatsku dynamika více než 60% růstu dokládá, že jde o mladý trh s velkým potenciálem rozvoje,“ říká Dušan Zábrodský, zodpovědný za zahraniční pobočky v MALL Group.

Na Slovinsko skupina vstoupila v roce 2012 prostřednictvím akvizice lokálního market leadera v elektronice Mimovrste.com a díky rozšíření sortimentu o non-elektro oblasti si vybudovala pozici jedničky na online trhu. Podle předběžných výsledků ve fiskálním roce, končícím k 31. 3. 2018, tu tržby nákupní galerie vzrostly o pětinu (22 %) a ambice pro následující období dosahují třetinového růstu s důrazem na segmenty elektroniky, bílého zboží a potřeb pro domácnost.

Na chorvatském trhu je Mall Group relativním nováčkem, ale už od samého počátku v roce 2016 se daří tržby pravidelně násobit. Pilířem infrastruktury a logistiky je zde právě cross border spolupráce se slovinským sousedem. Cílem skupiny je replikovat úspěšnou strategii a stát v čele spotřebního trhu v zemi.

Mall Group v zemích posílí logisticky i personálně

Prostředky, které umožní dosáhnout ambiciózních cílů, spočívají zejména v efektivním využití stávajících synergií a uplatnění know-how z kompetitivního českého trhu. Jedním z hlavních projektů se proto v následujících dvou letech stává vybudování regionálního distribučního centra, které bude vedle Slovinska obsluhovat také sousedící Chorvatsko a Maďarsko. „V rámci plánovaného rozvoje je nezbytné racionalizovat logistickou zátěž, kterou nyní obsluhuje z velké části centrum v Jirnech u Prahy,“ komentuje Zábrodský.

Zkušenosti na oba trhy mají přinést také personální posily. Supervize se ujímá Jitka Dvořáková, která nadále pokračuje v roli CEO a jednatelky CZC.cz. Čerpá přitom z úspěšného budování dvojky na trhu s elektronikou a z vedení obchodního oddělení Mall Group. Dosavadní jednatelka obou poboček, Lea Benedejčič, zůstává na své pozici a zaměří se na klíčový rozvoj retailové a logistické infrastruktury.

O Mall Group

Mall Group je největší e-commerce skupina střední a východní Evropy, jejíž portfolio kombinuje čtyři hlavní oblasti: tradiční e-commerce, online prodej potravin, internetovou televizi a finanční služby pro internetové nakupování. Působí v sedmi zemích a s více než dvěma tisící zaměstnanci nabízí své služby 90 milionům obyvatel střední a východní Evropy. Během roku 2018 doručila svým zákazníkům více než 7,1 milionu objednávek. Strategií Mall Group je vytvořit kolem samotného nákupu celou platformu rozšiřujících služeb a funkcí, aby se stala synonymem pro e-commerce skupinu 21. století. Je spoluvlastněná skupinou PPF, Danielem Křetínským s Patrikem Tkáčem a investiční skupinou Rockaway, jejíž zakladatel Jakub Havrlant stojí i v čele Mall Group.