Práce téměř poloviny Čechů se neobejde bez internetu

Práce bezmála poloviny (42,6 %) Čechů je závislá na internetu. Vyplývá to z výzkumu, který pro Vodafone Nápad roku mezi tuzemskou populací realizovala agentura Stem/Mark. Dalších 21,7 % respondentů internet v práci potřebuje, ale dokázali by se bez něj obejít.

2019-05-24 08_49_50-Nápad roku – Pomáháme nápadům růst.png

Internet v práci nepotřebuje ani nepoužívá 14,8 % Čechů. 1,6 % respondentů uvedlo, že v práci internet nevyužívají i přesto, že by se jim hodil. Internet je tedy v Česku dobře dostupný a ti, kteří ho v práci používat chtějí, si k němu cestu snadno najdou.

Bez internetu by nedokázala svou práci vykonávat většina lidí s vysokoškolským vzděláním (60,5 %), potažmo ti s maturitou (52,4 %). Naopak internet v práci nepotřebuje 28,4 % respondentů se základním vzděláním. V případě vysokoškolsky vzdělané populace je to jen 2,6 %. Věk má na rozdíl od dosaženého vzdělání na rozsah využití internetu při práci jen zanedbatelný vliv.

„Je jasné, že v Česku je stále velký prostor pro inovativní řešení v oblasti digitálních pracovních nástrojů a v jejich podpoře mezi více než 15 % Čechů, kteří internet v práci dosud nepoužívají,” říká zakladatel soutěže Vodafone Nápad roku, Martin Kešner. „Zároveň se také vyplatí myslet na lidi mimo největší města,” dodává.

Nejvíce lidí se totiž v práci bez internetu obejde v nejmenších obcích, a to zejména v Libereckém (33,3 %) a Zlínském (28,6 %) kraji. S velkým náskokem pak internet v práci chybí Jihočechům: 11,5 % z nich uvedlo, že internet v práci nepoužívají, přestože by se jim hodil. Naopak nejvíce na Internetu závisí práce Pražanů (63 %) a poté lidí žijících v obcích s 20.000 až 99.000 obyvateli (55,8 %).

O soutěži Vodafone Nápad roku

Startupová soutěž Vodafone Nápad roku hledá nadějné podnikatele v České republice a na Slovensku. Byla založena roku 2007, což z ní dělá nejstarší soutěž svého typu u nás. Za posledních 11 let se do ní zapojilo 1630 projektů či firem, z nichž mnoho se teď těší úspěchům na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se mohou zúčastnit jednotlivci či firmy, jejichž produkt není na trhu déle než dva roky. Na finalisty každoročně čekají zajímavé výhry. Mezi hlavní ceny letošního ročníku patří částka 300 000 Kč, věcné ceny za 1,4 mil. Kč, možnost ucházet se o několikamilionové investice a zahraniční cesty. Titulárním partnerem soutěže je Vodafone, hlavními partnery jsou J&T Banka, Kooperativa a Huawei. Mezi další partnery se řadí společnosti Profinit, Microsoft, Peterka Partners a Stable.cz. Hlavní mediální partneři jsou Hospodářské noviny, týdeník Ekonom, CzechCrunch, Monitora. Soutěž dále podporují CzechInvest, Hlavní město Praha, Prague Startup Centre, xPORT VŠE.

 

Kontakt pro média:

 

Marek Cieslar

Account Assistant

Rubikon PR

tel.: +420 602 134 670

e-mail: marek.cieslar@rubikonpr.cz

 

Martin Kešner

zakladatel Vodafone Nápad roku

tel.: +420 604 302 729

e-mail: kesner@napadroku.cz

 

Reklamy