Loono se chystá na novou kampaň Dole dobrý, zaměří se na reprodukční zdraví

PRAHA 4. 6. 2019 – Nezisková organizace Loono připravuje další zábavně edukační workshopy. Tentokrát na téma reprodukčního zdraví. Hledá proto podporu na crowdfundingové platformě HitHit.cz. S kampaní Dole dobrý (s oficiálním hashtagem #doledobry) chce pak na podzim tohoto roku vyrazit po celé ČR.

K čemu kampaň slouží a proč podpořit neziskovku Loono, která existuje již pět let, vysvětluje její zakladatelka Kateřina Vacková: “V rámci akce Dole dobrý naučíme laickou veřejnost, jak předcházet a včas rozpoznat sexuálně přenosná onemocnění, i kam zajít na jejich testování, zmíníme ale i prevenci a léčbu neplodnosti, potíže s erekcí i únikem moči. V neposlední řadě poučíme návštěvníky workshopů o různých formách antikoncepce i metodách jejich užívání.”

Přestože téma reprodukčního zdraví bývá běžně ve školních osnovách, některá témata zůstávají pro širokou veřejnost spíše tabu. O závažnosti tematiky přitom jasně hovoří i statistiky. Například až 20 % osob v produktivním věku má potíže s plodností. Nebo to, že až polovina mužů nad 50 let má erektilní dysfunkci a stydí se o tom mluvit.

Loono přitom tabuizovaná témata transformuje do zábavných workshopů a veřejných diskuzí, s kterými objíždí školy, firmy, ale i veřejné akce jako například letní festivaly. Například s dosavadními kampaněmi Saháme si na ně každý měsíc – prsakoule (#prsakoule), která je zaměřena na prevenci rakoviny, nebo Žiješ srdcem (#zijessrdcem), která se věnuje prevenci kardiovaskulárních onemocnění, proškolily v uplynulých letech přes 40 000 lidí. Loono působí v pěti městech a podporuje ji na 150 mladých mediků a lékařů. Díky nim se podařilo včas odhalit závažné zdravotní problémy 44 lidí.

Reprodukční zdraví se navíc týká všech věkových kategorií. Nemělo by se podceňovat jak u mladistvých, tak je dobré o těchto věcech mluvit i se staršími generacemi. “Více než 35 % lidí neví, jak správně používat antikoncepci, a to ať už se jedná o prezervativ, tělísko či hormonální antikoncepci. Nebo to, že až polovina žen má za svůj život potíže s inkontinencí a stydí se za to,” dodala lékařka Vacková, která se rozhodla kariéru věnovat právě prevenci v neziskové organizaci.

Prostředky pro start kampaně bude Loono vybírat prostřednictvím crowdfundingu na HitHit.cz. Podpořit mladé mediky je možné od 1. června do 15. července. Přispěvatelé  získají odměny v podobě vstupenek na workshopy, triček, plecháčků a podobně. Zároveň mohou přijít i na kávu a koláč přímo do Skautského institutu, kde Loono sídlí či si na jeden den práci v neziskovce vyzkoušet. Firmy si pak budou moci předplatit workshop pro své zaměstnance či se stát partnerem samotné kampaně. Za vybrané peníze pak Loono pořídí školící modely, vytiskne brožury a natočí videa.

Oficiální fotogalerie Loono bit.ly/LoonoPRAlbum

Podstránka kampaně Dole dobrý www.hithit.com/doledobry

Oficiální webové stránky Loono: www.loono.cz

Reklamy