Loono spustilo čtvrtou kampaň! Tentokrát o duševním zdraví

Nezisková organizace Loono, která se už sedmým rokem zabývá edukací v oblasti prevence, spustila již čtvrtou kampaň. Ta se pro tentokrát zabývá duševním zdravím a nese název Dobré nitro.

Podle statistiky z roku 2017 žije až 729 milionů lidí s mentální poruchou, tedy téměř každý desátý člověk*. Během koronavirové krize stoupl výskyt duševních chorob z 20 % na 30 %. Přesto, že jsou psychické problémy významně rozšířené a momentálně důležitým tématem, stále jsou ve společnosti velké tabu. Kampaň s názvem Dobré nitro má za cíl detabuizovat duševní onemocnění jako takové, ale také vzdělávat veřejnost, jak těmto nemocem předcházet a kam se obrátit, když se s takovým onemocněním setkají.

Loono má velké zkušenosti s identifikací fyzických příznaků u různých onemocnění. Skrz novou kampaň pak chtějí ukázat, že i duševní onemocnění se stejně tak může projevovat i po fyzické stránce. Hlavní myšlenka celé kampaně je podle organizace poukázat na propojení fyzična s duševnem.

Již tradičně plánuje Loono vzdělávat lidi skrze workshopy a webináře ve školách, firmách i na festivalech. V rámci kampaně se dotknou také souvisejících podtémat, jako jsou závislosti, zdravý spánek a spánková hygiena, syndromu vyhoření či poruch příjmu potravy. V panelových diskuzích s odborníky pak podrobněji proberou třeba i obsedantně kompulzivní poruchu, ADHD nebo jak zvládat panickou ataku, úzkosti a fobie. 

„To, že duševní pohoda úzce souvisí se zdravým tělem, je už celkem známá věc. I přesto však stále panuje ohledně psychických onemocnění spousta nepravd, které chceme uvést na pravou míru. Naší misí je hlavně prevence, takže kampaň bude hlavně o tom, jak onemocněním předcházet a co dělat když se objeví,“ říká ředitelka organizace Blanka Sigmundová.

„Kampaň dobře funguje i po kreativní stránce. Hlavní vizuální dominantou, která prostoupí celou kampaň je mrak, který symbolizuje počasí a jeho proměnlivost i to, co si člověk nosí sám v sobě. Mít dobré nitro, tedy pečovat o své duševní zdraví, v tomto pojetí znamená být ve stavu ‚bez mráčků‘,“ dodává Sigmundová. Loono na vizuálu kampaně spolupracovalo se strategickou a komunikační agenturou Grizzlink. Během celého dubna bude vizuál navíc k vidění také v pražské kavárně Mamacoffee ve Vodičkově ulici.

Loono má dosud za sebou tři úspěšné kampaně. První ikonickou Sahám si na ně každý měsíc s podtitulem #prsakoule, která řeší prevenci onkologických onemocnění, druhou s názvem Žiješ srdcem, která se zase věnuje kardiovaskulárnímu onemocnění a Dole dobrý zaměřenou na reprodukční zdraví. Dohromady na nich proškolili celkem už 100 000 lidí a zachránili nejméně 54 životů. 

Více ke kampani zde: www.dobrenitro.cz*Zdroj: https://ourworldindata.org/mental-health