Zájem o brigádníky na léto je velký. Jak je letos firmy platí?

Léto se nezadržitelně blíží a tak jako každým rokem, zájem zaměstnavatelů o brigádníky na letní měsíce je vysoký. Pokud se vám nechce obsluhovat v restauraci, servírovat zmrzlinu či doplňovat zboží, nabízí se i další varianty letních pracovních příležitostí. Které to jsou a jak je letos firmy platí?

V porovnání s loňským rokem pozorujeme nárůst poptávky po dočasných zaměstnancích či brigádnících do administrativy. Z důvodu plánovaných dovolených kmenových zaměstnanců firmy hledají například recepční, asistenty na vyřizování objednávek či do zákaznického servisu. Co se týká délky takové brigády, úvazek může být několik dní nebo i týdnů“, uvádí Lenka Pešková z personálně poradenské společnosti Hays. A kolik si za takovou brigádu můžete vydělat? „Standardní odměnou pro tyto profese je 140-150Kč za hodinu“, doplňuje Lenka Pešková.

Další oblastí, kde vzrostla poptávka zaměstnavatelů, jsou podpůrné služby v segmentu financí či finančních služeb. Zde ale firmy upřednostňují dlouhodobou spolupráci na částečný úvazek, spíše než letní brigádu, což přináší možnosti i vyšší věkové kategorii uchazečů, popřípadě maminkám na rodičovské dovolené.  Odměna za takovou práci se pohybuje na obdobné úrovni jako v administrativě, nejčastěji kolem 150 Kč za hodinu.

„Co se týká samotných uchazečů o brigády či krátkodobé úvazky, je patrný rostoucí zájem o pozice v marketingu či event marketingu, tyto pozice nebyly na dočasný úvazek v minulých letech až tak časté a firmy je nabízejí i formou trainee programů s možností dlouhodobé spolupráce. Na takových pozicích je standardně nabízená odměna v rozmezí 130-160 Kč za hodinu, v závislosti na zodpovědnostech a náročnosti pozice.“, říká Lenka Pešková z Hays.

Získat krátkodobou brigádu nebo i možnost delší spolupráce mohou snadno získat i studenti technických oborů, například těch zaměřených na IT. Obvykle se jedná o pozice IT podpora, ať už externích nebo interních zákazníků. Nabízená mzda i zde může dosáhnout zajímavých částek – záleží na typu společnosti, schopnostech uchazeče i na typu pozice samotné – nejčastěji v rozmezí 160 – 200Kč/hod.

Tyto prázdninové brigády často vedou i k možnostem dlouhodobé spolupráce, pokud si společnost během ověří kvality dočasného zaměstnance, je v jejím zájmu nabídnout projekt na delší časové období či pozici na plný úvazek.  „Obecně, zejména pro mladé uchazeče je léto skvělá příležitost, jak získat nové zkušenosti, kontakty a poznat prostředí různých firem prostřednictvím krátkodobých úvazků. Jejich startovní pozice na pracovním trhu se tak rázem posune o několik úrovní výše“, uzavírá Lenka Pešková z Hays.

O Hays

Hays plc („Skupina”) je přední světová společnost v získávání specialistů. Skupina je expertem v náboru kvalifikovaných, profesionálních a odborných lidí po celém světě, je leaderem na trhu ve Velké Británii a asijsko-pacifické oblasti a jedním z leaderů na trhu v kontinentální Evropě a Latinské Americe. Skupina působí v soukromém i veřejném sektoru, zabývá se vyhledáváním kandidátů na stálý i dočasný pracovní poměr i smluvními pozicemi. K 30. červnu 2017 má Skupina 10,000 zaměstnanců pracujících ve 250 kancelářích v 33 zemích a ve 20 specializacích. Finanční rok končící k 30. červnu 2017 vykazuje tyto výsledky:

  • Skupina vykázala čistou provizi 954.6 milionů britských liber a provozní zisk (položky podléhající výjimce) 211.5 milionů liber;
  • Skupina umístila kolem 70 tisíc uchazečů do trvalých pracovních míst a kolem 240 tisíc lidí do dočasných pozic;
  • 24 % z čistých provizí Skupiny bylo vygenerováno v Asii a Tichomoří, 49 % v kontinentální Evropě a zbytku světa a 27 % ve Velké Británii a Irsku;
  • Segment dočasného umístění představoval 59 % z čistých provizí a segment trvalého umístění představoval 41 % z čistých provizí;
  • Hays působí v těchto zemích: Austrálie, Belgie, Brazílie, Česká republika, Čína, Dánsko, Francie, Hong Kong, Chile, Indie, Irsko, Itálie, Japonsko, Kanada, Kolumbie, Lucembursko, Maďarsko, Malajsie, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rusko, Singapur, Spojené Arabské Emiráty, Spojené Státy Americké, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

 

Reklamy
Označeno tagem