Tituly mediální skupiny MAFRA nabízejí v segmentu společenských časopisů největší zásah

Mediální skupina MAFRA je dle aktuálních výsledků národního výzkumu čtenosti Media projekt za 1. pololetí 2019 lídrem v segmentu společenských časopisů. Svými tituly pravidelně osloví téměř tři čtvrtě milionu (726 tisíc) čtenářů. Dlouhodobě nejčtenějším a nejprodávanějším „nenovinovým“ časopisem v rámci segmentu je týdeník Rytmus života, pestrá směs novinek z hvězdné společnosti se čteností 434 tisíc čtenářů a průměrnými prodeji více než 129 tisíc výtisků na vydání. Společně s tituly Pestrý svět, Retro a Nostalgie pak zároveň v dané kategorii nabízí největší čtenářský zásah.

K tradičně významným titulům mezi společenskými časopisy patří s 230 tisíci čtenáři a 97 tisíci prodanými výtisky na vydání Pestrý svět – jeden z nejpopulárnějších týdeníků ze života hvězd českého i zahraničního showbyznysu, který na podzim oslaví 15leté výročí působení na trhu. 

Signifikantní podíl představuje také rozvíjející se portfolio nového žánru „retro“ titulů, které se ohlížejí do dob (ne)dávné historie – měsíčníky Retro (180 tisíc čtenářů a 74 tisíc prodaných výtisků na vydání) a Nostalgie (46 tisíc čtenářů a 28 tisíc prodaných výtisků na vydání).

Do segmentu se dále tematicky řadí rovněž týdeník Čas pro hvězdy, měsíčník Hvězdy jako na dlani, ročenky v podobě Kuchařských knih časopisů Rytmus života a Pestrý svět a další speciály titulů mediální skupiny MAFRA.

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 1. pololetí 2019; Kancelář ověřování nákladu tisku ABC ČR, průměrná data za 1. pololetí 2019

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,5 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionu čtenářů, což představuje 58,7 % populace v ČR ve věku 12–79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty. 

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert. 

 

 

Reklamy