Webové stránky firmy stále častěji doplňují blogem

Vlastní firemní blog využívá ke komunikace se zákazníky stále více firem. Stávají se nástrojem, který řadě firem v marketingovém mixu nechybí a získávají s jeho pomocí nové zákazníky.

Z dat společnosti Webnode, jednoho z největších celosvětových poskytovatelů webových stránek, vyplývá, že společnosti své webové stránky standardně doplňují blogy. „Firmy a také podnikatelé si uvědomují důležitost webové prezentace, díky níž mohou komunikovat své produkty a služby jak laické, tak odborné veřejnosti. Nemusí jít přitom nutně o propagaci značky, ale třeba o zprostředkování zajímavého obsahu. Stále častěji tak pravidelně informují nejen o dění ve firmě, ale především o trendech a novinkách v jejich oboru podnikání. Nabízení těchto „receptů“ ve své obecné rovině představuje trend a zprostředkovává tolik důležitý kontakt se zájmovou skupinou,“ řekl Slawomír Jakub Budziak, vedoucí zákaznické podpory ve Webnode.

Důvodů, proč si založit firemní blog může být hned několik 

  1. Blogy jsou nejlepší nástroj, přes který se dá mluvit o vaší značce. Ze statistik vyplývá, že weby s blogy mají větší návštěvnost než weby bez nich. Obsah většinou tvoří samotní zaměstnanci, a tak čtenáři očekávají plnohodnotné a zajímavé informace. 
  2. Webové stránky s blogy mají více zaindexovaných stránek a také více zpětných odkazů. Pozitivní dopad má firemní blog i na SEO, protože vydávání nového obsahu může pozitivně ovlivnit optimalizaci obsahu webu pro vyhledávače.
  3. Investovat do vlastního blogu se vyplatí více, než bojovat o přízeň na sociálních sítích. Oproti sociálním sítím je vytvářený obsah na vaší doméně a nemusíte mít strach z nečekaných změn, případně zablokování profilu. 

Statistiky společnosti Webnode, tvůrce nástroje pro tvorbu webových stránek, potvrzují, že Češi blogy milují. V České republice jich za prvních šest měsíců letošního roku přibylo jen na platformě Webnode přes 12 500, ve světě celkově pak na této platformě přes 210 000. Meziroční nárůst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku je 18 %. 

Firemní blog lze založit zdarma například na šablonách Webnode. Jejich výhodou je, že jsou velmi jednoduché a nemusí se jich bát ani ti, kdo nejsou technologicky zdatní. K založení stránek není potřeba programátor a vše je hotové za několik minut. 

O Webnode

Společnost Webnode je na českém trhu od roku 2008. Dnes za jejím chodem stojí více než 100 lidí, kteří se starají o bezproblémovou činnost všech stránek. Webnode nabízí vlastní doménu, hosting a množství moderních a stylových šablon, které si podle své potřeby přizpůsobí každý uživatel sám. Jediné, co potřebujete, je připojení k internetu. Díky jednoduchému uživatelskému prostředí si můžete svojí osobní stránku, internetový obchod anebo firemní prezentaci vytvořit i z pohodlí domova. V Česku na této platformě funguje přibližně 2,9 milionů webových stránek. V roce 2018 jich přibylo přibližně 200 tisíc. Více informací najdete na www.webnode.cz.