Equa bank: bezpečnější platby na internetu a jednodušší přihlašování do internetového bankovnictví

Praha, 20. února 2020 – Equa bank nabízí od 20. února klientům nové a jednodušší bezpečné přihlašování do internetového bankovnictví pomocí notifikací v mobilní aplikaci. Současně zavádí ochranu online plateb kartou prostřednictvím chytrého ověření. Jedná se o nový standard zabezpečení, který využívá technologii Mastercard Identity Check.

Jednodušší přihlášení do internetového bankovnictví

Od 20. února mohou klienti Equa bank zvolit pro vstup do svého internetového bankovnictví nový jednodušší způsob – pomocí mobilní aplikace. Dosud se klienti přihlašovali prostřednictvím přihlašovacího čísla, hesla a SMS kódu. Pokud si nyní nastaví jako preferované zařízení mobil s nainstalovanou mobilní aplikaci Equa bank bude pro ně přihlašování pohodlnější a jednodušší.  

Po vstupu do internetového bankovnictví zadají jen přihlašovací číslo a pak stačí potvrdit notifikaci na mobilu (prostřednictvím otisku prstu, rozpoznání obličeje nebo přihlašovacího kódu).  Není tedy již nutné pokaždé vypisovat heslo a SMS kód. Potvrzení v mobilní aplikaci nastaví zároveň pro přihlášení, potvrzení tuzemských převodů a online plateb kartou.

„Zjednodušením vstupu do internetového bankovnictví reagujeme na požadavky klientů. Nyní tak mají na výběr ze dvou možnost podle svých preferencí,“ řekl Marian Bačák, ředitel oddělení depozitních produktů Equa bank. A dodává: „Přidáním možnosti ověření prostřednictvím notifikace v mobilní aplikaci reagujeme i na to, že naši klienti mobilní aplikaci aktivně využívají a patří k uživatelsky nejpříjemnějším na trhu.“

Bezpečnější nakupování na internetu

Od 20. února jsou online platby kartou klientů Equa bank chráněny prostřednictvím chytrého ověření. Jedná se o nový standard zabezpečení, vycházející z legislativy Evropské unie.

Ověřování plateb kartou na internetu využívá technologii Mastercard Identity Check, která analyzuje všechny online platby kartou a rozhoduje, jestli je třeba je ověřit. Pokud ano, a klient používá mobilní aplikaci, proběhne ověření přímo tam – stejně jako když platí z mobilu (otiskem prstu, rozpoznáním obličeje nebo přihlašovacím kódem). Pokud nemá mobilní aplikaci, vyzve ho stránka obchodníka k zadání autorizačního kódu z SMS.