Podaří se Instagramu ukrást Tik Toku další růst?

Instagram loni v Brazílii představil novou funkci Reels. Podaří se mu utnout raketový růst konkurenčního TikToku zkopírováním klíčového formátu tak, jako se mu to podařilo v případě Snapchatu? Zdá se, že tentokrát to nebude tak jednoduché. Podrobnější rozbor tohoto fenoménu připravila Daniela Lambertová z agentury LCG New Media.

Tik Tok je fenomén, který se za poslední rok stal nejstahovanější aplikací AppStore na světě. Není proto divu, že mu Instagram začíná šlapat na paty. Už jednou se Instagramu kopírování vyplatilo, a to ve formě Stories, které jsou dnes primárním formátem instagramové komunikace. Podaří se mu stejný úspěch zopakovat i tentokrát, nebo si Tik Tok svou pozici udrží?

V listopadu přišel Instagram s novinkou Instagram Reels. Jedná se o formát 15sekundového videa s hudbou, které je možné nasdílet v rámci Instagram Stories. Uživatelé mohou nahrát video, namixovat hudbu, vytvořit meme nebo vtip. V podstatě jde o stejnou funkci, která je tak charakteristická právě pro Tik Tok.

Stali jsme se tak svědky toho, kdy americká firma kopíruje funkci čínské sociální sítě. Tedy opačného trendu, než když Asie produkovala západem osvědčené aplikace a technologie za nízké náklady. Jestli se podaří Instagramu podobný manévr jako v případě Snapchatu a utlumí rychle rostoucí Tik Tok, ukáže blízká budoucnost. Všechny informace však napovídají, že to v tomto případě nebude tak jednoduché. Právě proto, že za Tik Tokem stojí velký čínský kapitál a aplikace je už v pokročilejším stádiu rozvoje, než tomu bylo u Snapchatu. Zároveň Tik Tok cílí na mladší uživatele než Instagram, který je v současné době fenomén hlavně třicátníků a ne teenagerů, jak je tomu u čínské aplikace. 

Tik Tok v číslech. Má půl miliardy uživatelů, kteří jsou velmi aktivní (90 % z nich denně využívají aplikaci po dobu 52 minut!). Denně nahrají až 1 miliardu videí.

LCG New Media pracuje pro BAYER, STOCK, HONOR, Edenred, Galerii Harfa, Schuelke, festivaly HradyCZ, MAPO Group, Nemocnici Šumperk, Loterii Korunka, Festo, Grandhotel Pupp, Bondster a další firmy. V referencích má společnosti jako Omega Pharma, Bubbleology, BTL, Tour Espana, ERV pojišťovna, ERGO, BigBoard nebo Ferring. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.

O LCG NEW MEDIA:

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v digitálním prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní, brandové nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě a influencer marketingu. Jsme partnerem Google. Pro naše klienty řídíme kampaně na území Evropy, Ruska a US. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.

_________________________________________________________________________________________