Praha 16. 03. 2020 – Prodejny mobilních operátorů zůstávají i v období karantény otevřené. Díky tomu lidem nehrozí, že by v těchto náročných dnech mohli zůstat bez spojení se svými blízkými, pokud by došlo k poruše například na jejich zařízení. Zároveň operátoři své zákazníky žádají, aby co nejvíce úkonů prováděli z domova v samoobslužných aplikacích operátorů a chránili tak sebe i okolí.
„Služby elektronických komunikací jsou veřejně dostupnou službou nutnou pro zajištění celkového spojení všech obyvatel navzájem a udržení chodu celé ekonomiky. Proto musí operátoři své prodejny podle zákona nechat otevřené a umožnit tak svým zákazníkům zůstat ve spojení s okolím. Zároveň však žádáme všechny občany, aby prodejny v těchto kritických dnech osobně navštěvovali jen v nejnutnějších případech. Velké množství žádostí o změny či nastavení služeb je možné dnes už provádět online či pomocí zákaznických linek,“ říká Jiří Grund, výkonný ředitel APMS.
Služby a sítě mobilních operátorů jsou podle Krizového zákona (č. 240/2000 Sb.) považovány za prvky kritické infrastruktury státu. Podle aktuálního usnesení vlády (č. 214 bod. IV), se zákaz maloobchodního prodeje nevztahuje na činnosti, které nejsou živností podle živnostenského zákona. Vzhledem k tomu, že poskytování služeb elektronických komunikací a jejich prodej v provozovnách není dle Zákona o elektronických komunikacích živností podle živnostenského zákona, zůstávají prodejny mobilních operátorů otevřené.