Extrémní zájem zákazníků prověřuje připravenost e-shopů ve skupině MALL víc než vánoční sezóna. Bezpečnost výdejní sítě a doručení domů jsou prioritou

Praha, 19. března 2020 Poslední tři týdny jsou zatěžkávací zkouškou všech týmů a systémů největší e-commerce skupiny ve střední Evropě. MALL se v aktuální situaci snaží udělat vše pro uspokojení extrémního zájmu zákazníků. Ve svých provozech i při doručení domů dbá na bezpečnost svých zaměstnanců a zákazníků. Nastavená hygienická pravidla, ochranné pomůcky a dezinfekční prostředky, pravidelné teplotní testy a důsledná kontrola – to vše je prioritou. Skupina spustila také největší náborovou akci ve své historii. Prodeje tohoto týdne vyletěly u drogerie, trvanlivých potravin, šicích strojů a také sáčků do vysavače, ze kterých si lidé doma šijí roušky.

Bezpečnost zaměstnanců prioritou

MALL.cz začal ve všech svých provozech již v polovině února zpřísňovat všechny hygienické standardy a spustil řadu preventivních opatření. „Je pro nás nyní nejdůležitější postarat se o naše zaměstnance a zajistit jim bezpečné pracovní podmínky. Jen tak budeme moci uspokojit rostoucí potřeby našich zákazníků, kteří se na nás spoléhají, říká Oldřich Bajer, CEO MALL Group. Ve všech prostorech sklad byl posílen úklid. Sklad je vybavený dezinfekčními mýdly a bezoplachovými dezinfekčními gely. Pravidelná měření tělesné teploty u všech zaměstnanců a bezkontaktní režim s dopravci ve skladech jsou samozřejmostí. E-shop zavedl také speciální směnný provoz, kdy se zaměstnanci vzájemně vůbec nepotkávají. Mezi směnami dochází k dezinfekci prostor.

 „Také naši zaměstnanci na výdejnách jsou nyní pod nesmírným tlakem, kdy vydávají čím dál větší množství zásilek. Pro jejich bezpečnost i bezpečnost našich zákazníků se snažíme co nejvíce omezit jejich přímý kontakt,“ přibližuje další opatření Oldřich Bajer. Zaměstnanci používají jednorázové rukavice, ochranu tváře i dezinfekční prostředky. E-shop omezil také počet zákazníků, kteří se mohou v jeden moment pohybovat na výdejně, na tři osoby. Zároveň také testuje výdej zásilek přímo u samotného vchodu, aby zákazníci vůbec nemuseli do uzavřených prostor vstupovat. 

Fungující výdejní síť

Všechny MALL Shopy jsou nyní v provozu a dostupnost partnerských výdejních míst MALL Point e-shop pravidelně aktualizuje a doplňuje pobočky, které splňují podmínky definované opatřením Vlády ČR. V posledním roce dávalo 58 procent zákazníků e-shopu přednost vyzvedávání zásilek na výdejních místech. Kvůli šíření nového koronaviru se tento poměr ale mění. Čím dál více zákazníků si své objednávky nechává doručit domů. Více než 80 procent z nich volí bezkontaktní doručení, kdy se s kurýrem vůbec nepotkají. Roste také obliba bezkontaktních MALL Boxů, kterých je 89 a jsou pravidelně dezinfikovány. Zboží v nich zůstává uložené dva dny.

Největší náborová akce v historii skupiny MALL

Současný provoz převyšuje vrchol vánoční sezóny. Kapacitně extrémní zájem zákazníků zatím zvládáme, skladové zásoby i předobjednávky s dodavateli řešíme každý den a děláme vše pro to, abychom zákazníky nezklamali,“ říká Oldřich Bajer. Extrémní zájem lidí spustil největší náborovou akci v historii skupiny MALL. V současné době společnost shání přibližně 300 lidí do skladů, kteří jí pomohou zvládnout současný nápor. Nabírá také schopné řidiče s vlastní dodávkou jako kurýry. Především přes sociální sítě se ozývají nejenom jednotlivci, ale také samotné firmy, které kvůli aktuálním vládním usnesením musely zavřít své provozy, a snaží se tak pomoci svým zaměstnancům, pro které nyní nemají uplatnění. 

Hygienické potřeby, šicí stroje a přístroje na posilování

Od vyhlášení nouzového stavu  provoz i návštěvnost webu e-shopu roste každým dnem. Největší nárůsty prodejů jsou nyní u drogerie a čisticích prostředků, kde prodeje vyrostly o 800 procent a také hygienických potřeb, kde jde o nárůst dokonce o 1 400 procent.

K nejvyhledávanějším výrazům na webu e-shopu patří v posledních dnech trvanlivé potraviny, jako jsou těstoviny, rýže nebo konzervy, které e-shop na základě toho do svého sortimentu zařadil.

Nejvýraznějším skokanem těchto dní jsou šicí stroje, kterých e-shop za poslední dva dny prodal přes 700 kusů. Toto číslo běžně odpovídá odprodejům za několik týdnů. Během dnešního dne naskladní další téměř tisícovku kusů. Češi také ve velkém objednávají sáčky do vysavačů, ze kterých si doma šijí roušky. Prodeje vyrostly o 350 procent. Stále je velký zájem o domácí pekárny, které se také naskladňují, a mrazáky, jejichž prodeje rostou o 420 procent. Od vyhlášení celostátní karantény extrémně vyskočily prodeje sportovního vybavení. Posilovací tyče, činky a závaží si pořídilo o 1 000 procent lidí více než touto dobou vloni. Rotopedů e-shop nyní doručuje desítky kusů denně.

O MALL Group / Poznámka pro editory:

MALL Group je největší e-commerce skupina střední a východní Evropy, jejíž portfolio kombinuje čtyři hlavní oblasti: tradiční e-commerce, online prodej potravin, internetovou televizi a finanční služby pro internetové nakupování. Působí v sedmi zemích a s více než dvěma tisící zaměstnanci nabízí své služby 90 milionům obyvatel střední a východní Evropy. Během roku 2019 doručila svým zákazníkům více než 9,4 milionu objednávek. Strategií MALL Group je vytvořit kolem samotného nákupu celou platformu rozšiřujících služeb a funkcí, aby se stala synonymem pro e-commerce skupinu 21. století. Je spoluvlastněná investiční skupinou Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, skupinou PPF a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Role řídícího akcionáře připadá skupině Rockaway.

Více informací na http://mallgroup.com/ a https://www.mall.cz/o-mall-group