Letošní ročník soutěže LEMUR mění v důsledku preventivních opatření formát hodnocení projektů i slavnostního večera

Praha, 9. dubna 2020 – Patnáctý ročník oborové soutěže LEMUR, kterou pořádá Asociace public relations (APRA), poznamenala vládní opatření. Hodnocení projektů i slavnostní ceremoniál s vyhlášením výsledků bude poprvé od jejího spuštění probíhat online. I přes nepříznivé podmínky se však zájem o soutěž nesnížil, a tak se letošní ročník může pochlubit 118 projekty, které jejich tvůrci přihlásili do 243 kategorií.

Preventivní opatření vlády v souvislosti s epidemií koronaviru se dotkla i patnáctého ročníku oborové soutěže LEMUR 2020. V jejich důsledku se mění způsob hodnocení projektů i slavnostní ceremoniál. Formát hodnocení projektů byl pozměněn a přesouvá se do online prostředí. „Kvalita hodnocení však nebude nijak narušena. Využijeme moderní technologie, porotci budou mít možnost hlasovat a hodnotit přihlášené projekty online. Nebude chybět ani interaktivní diskuse porot v rámci druhého kola prostřednictvím videokonferencí,“ říká Michal Hoblík, člen výkonné rady APRA (ASPEN.PR) zodpovědný za soutěž LEMUR.

Zmiňovaná opatření se však dotkla i slavnostního večera, který se ze standardního ceremoniálu přesune do online prostředí. „Důvodem pro tak zásadní rozhodnutí a změnu formátu večera byly stále se měnící opatření vlády, která komplikují plánování i přípravy ceremoniálu. Rozhodli jsme se proto přenést slavnostní večer do bezpečného online prostředí,“ vysvětluje tuto zásadní změnu Michal Hoblík. Historicky první přímý přenos od spuštění soutěže bez účasti diváků se bude vysílat z Centra současného umění DOX+ v Praze.

„Omlouváme se všem za tak zásadní změny a děkujeme účastníkům soutěže za pochopení. Intenzivně pracujeme na nové podobě večera a programu a věříme, že připravovaný koncept bude atraktivní a divákům se bude líbit,“ popisuje Michal Hoblík. V každé kategorii budou z pětice nominovaných finalistů vyhlášena první tři místa. „Udělíme i ocenění Absolutnímu vítězi, cenu za přínos oboru public relations a také poprvé v historii vyhlásíme dva nejlepší tiskové mluvčí,“ doplnil informace k večeru Hoblík.

Osm komisí složených ze šedesátky odborníků na public relations a komunikaci bude hodnotit 243 přihlášek, ve kterých letos dominuje agentura Ogilvy s nejvyšším počtem přihlášek (33), následuje agentura AMI Communications s 29 a Bison&Rose s 25 přihláškami. „Jsme potěšeni, že se současná situace nepromítla na počtu a kvalitě přihlášených projektů a PR profesionálové mají stále chuť se poprat o nejlepší umístění v soutěži,“ raduje se z počtu přihlášených projektů Hoblík.

LEMUR – Česká cena za Public Relations

Profesní soutěž je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations, PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům. Oceňovány jsou PR projekty realizované v období roku 2019 až do února 2020, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele. Veškeré informace o soutěži a uplynulých ročnících naleznete na webových stránkách soutěže. Další informace jsou dostupné i na FB profilu, Instagramu a Twitteru soutěže.

O Asociaci public relations (APRA)

APRA (Asociace public relations) je dobrovolné sdružení PR agentur a odborníků v komunikaci působících na území České republiky. Vznikla jako odborné sdružení, jehož prvořadým posláním je prezentovat obor PR zejména odborné a klientské veřejnosti, všestranně kultivovat činnost agentur, prosazovat takzvanou nejlepší praxi, vytvářet prostor k široké profesní diskuzi a budovat dobré jméno oboru. APRA zároveň garantuje kvalitu nabízených služeb členských agentur prostřednictvím certifikace. Asociace dbá na dodržování etických pravidel dle Stockholmské charty a aktuálně sdružuje 17 českých i zahraničních PR agentur působících na českém trhu a necelou desítku komunikačních a marketingových oddělení společností.

 

Označeno tagem