Sodexo Benefity dnes spouští program na pomoc restauracím, nabídne až 150 milionů korun

Praha, 11. května 2020 – Dnešním dnem se otevírají restaurace (respektive jejich zahrádky) a spolu s tím Sodexo Benefity spouští program pomoci, v němž svým partnerům formou finančních záloh poskytne až 150 milionů korun. Pokračuje i dosavadní marketingová podpora provozoven, které nabízí rozvoz jídel nebo prodej z výdejního okénka. Kampaň některým z nich pomohla dosáhnout obratu na stravenkových kartách na úrovni 90 % stavu před pandemií.

Podle údajů Sodexo Benefity klesly v prvním týdnu karantény transakce stravenkovou kartou v restauracích přibližně o 90 %. Výdejní okénko nebo rozvoz jídel pak byly jedny z mála způsobů, jak si restaurace mohly v uplynulých týdnech zajistit alespoň nějaký příjem. Aby se o fungujících restauracích zákazníci dozvěděli, přidalo Sodexo Benefity do své mapy na webové stránce mujpass.cz filtr, který takové provozovny v konkrétní lokalitě umí vyhledat. Dnes už jich je přes 900. Velká část z nich už byla koncem dubna na polovině toho, kolik u nich uživatelé stravenkových karet utratili před vypuknutím pandemie. „Motivovali jsme uživatele našich karet, aby podpořili své oblíbené restaurace a objednali si u nich jídlo. Po každém newsletteru, který jsme rozeslali, se tržby u obchodníků zvyšovaly,“ potvrdil ředitel marketingu Sodexo Benefity Štěpán Tůma.  

Některé restaurace dokonce připravily speciální nabídky, které lákaly na polévku nebo dezert k hlavnímu jídlu zdarma, nebo množstevní slevy. Úspěch byl výrazný. Platby stravenkovými kartami dosáhly u některých těchto podniků 90 % běžného obratu. 

Restaurace otevírají zahrádky a za 14 dní se otevřou úplně

Na pondělí 11. května 2020 se těšili restauratéři stejně jako hosté. Provoz se zatím obnoví na zahrádkách, k úplnému otevření by mělo dojít 25. května. Sodexo Benefity již dříve přislíbilo, že ve chvíli, kdy budou restaurace znovu otevřeny, spustí i svůj program finanční pomoci. 

„Restaurace jsou pro nás klíčoví partneři. Potřebují okamžitou pomoc právě teď, v začátcích, kdy mají největší finanční problémy. Připravili jsme proto program finanční pomoci, který bude fungovat na principu půjčky formou zálohy,“ vysvětluje Daniel Čapek, generální ředitel Sodexo Benefity.

Obchodní tým bude partnerské provozovny, kterým je pomoc určena, kontaktovat individuálně prostřednictvím emailu, aby jim mohl program srozumitelně představit. Restaurace může získat zálohu až do výše 80 % toho, co v posledních měsících provozu průměrně proplácela ve stravenkách. Tato služba bude bezúročná a bude se vyrovnávat každý měsíc dle proplacených stravenek. Restaurace mohou žádat o zálohu opakovaně. V prvním měsíci po znovuotevření restaurací je Sodexo připraveno poskytnout až 50 milionů korun. Program je naplánován na půl roku a společnost předpokládá, že restauracím celkem půjčí až 150 milionů korun. 

Sodexo Benefity je v současnosti největší poskytovatel stravenek a stravenkových karet v České republice s nejširší sítí partnerských provozoven. „Za letošní rok nebudeme odvádět žádné dividendy do zahraničí a tyto finance budeme investovat do nových projektů v ČR, včetně pomoci restauracím,“ říká Daniel Čapek. 

Sodexo program finanční pomoci restauracím v číslech:

80 % průměrného proplaceného objemu ve stravenkách za poslední měsíce provozu, maximálně však 100 000 Kč, si může formou zálohy půjčit partnerská restaurace, která se zapojí do programu od Sodexo Benefity

6 měsíců bude možné z programu čerpat

Až 150 000 000 Kč vyčlení Sodexo na pomoc restauracím, přitom v prvním měsíci poskytne až 50 000 000 Kč 

Sodexo v České republice 

Od roku 1992, kdy Sodexo vstoupilo na český trh, poskytuje všech 2 000 zaměstnanců skupiny v ČR služby, které zlepšují kvalitu každodenního života. Sodexo nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Dále pak i služby v oblasti komplexních řešení služeb na míru u klienta (firemní restaurace a širokou škálu služeb facility managementu – správy budov, údržby mechanických zařízení a elektro, revizí, projekt managementu, úklidu a administrativních služeb).