Cenná data o zákaznících i bez drahých agentur. Díky online dotazníkům od Survio je získáte úplně zadarmo

Praha 12. srpen 2020 – Zpětná vazba od zákazníků je v byznysu jedním z nejdůležitějších klíčů k úspěchu. S jejím získáním může kromě tradičních výzkumných agentur pomoci také vlastnoručně sestavený dotazník, který ušetří čas i vynaložené prostředky. A právě s jeho tvorbou umí pomoci česká platforma Survio, která nabízí firmám i jednotlivcům jednoduché, přehledné a intuitivní sestavení online dotazníků všeho druhu. Nástroj, s nímž firmy důležité informace získají samy zdarma, je v období krize velkou konkurenční výhodou.

„Představte si nemluvně, kterému tečou slzy jako hrachy a vám láme srdce fakt, že nevíte proč. Ovšem zákazník není dítě, jeho komunikační schopnosti jsou plně vyvinuté. Pokud se ho nezeptáte, dobrovolně se vzdáváte informací, které vám pomohou naformulovat vaše další kroky k úspěchu,“ říká Martin Souček, CMO společnosti Survio, která poskytuje online nástroj na tvorbu dotazníků. „V období krize by se úspory nákladů rozhodně neměly projevit na vztahu se zákazníkem. Přitom většina lidí si myslí, že pro získání kvalitních informací je nutně zapotřebí drahých marketingových výzkumů. To však není pravda, stačí mít jen šikovné manažery, kteří zvládnou důležitá data obstarat sami,“ dodává Souček.

Vytvořte si vlastní výzkumný tým

Pustit se do výzkumného šetření na vlastní pěst je účinná, rychlá a snadná varianta, jak zpětnou vazbu získat. Pokud se výzkumu ujme zkušený člověk, jde jedině o výhodu. Dotyčný zužitkuje všechny manažerské kompetence a znalosti o metodických postupech. Takové jsou totiž hlavní předpoklady k úspěšnému stanovení problému a jasně definovanému cíli výzkumu. „Na veškeré přípravy však nevystačí jen jedna osoba. Další zaměstnanci by se měli především zapojit v rámci skupinových metod generujících originální nápady. Vhodné je využít techniky jako brainstorming nebo brainwriting. Tím si zajistíte kvalitní seznam otázek, na které byste rádi znali odpovědi,“ myslí si Souček. Realizací výzkumu lze například zjistit, proč vám klesají tržby nebo proč odchází zákazníci. Pozitivní odpovědi mají dokonce využití pro reklamní účely. Pochlubit se nimi lze na webových stránkách nebo sociálních sítích. 

S dotazníky pomůže Survio

Nespočet přednastavených šablon pro tvorbu dotazníkových šetření nabízí internetová platforma Survio, jejíž funkce jsou z většiny poskytovány zdarma. Placené jsou pouze vychytávky, které výrazně šetří čas a umožňují dotazník přizpůsobit vlastním potřebám. Ve srovnání se službami agentur jsou náklady pro firmy minimální. Intuitivní rozhraní navíc nevyžaduje žádné speciální dovednosti a nikdo si tak nemusí lámat hlavu nad technickými složitostmi. Velkou výhodou je také generování výsledků do přehledných reportů, které obsahují grafy a tabulky s výsledky. Není tedy potřeba disponovat profesionálními statistickými zkušenostmi. 

Kromě výzkumu primárních dat mohou firmy i jednotlivci čerpat zajímavosti z již existujících informací. Interně jsou to např. personalizovaná data o chování zákazníků, objednávky, statistiky nebo třeba reklamace. Mimo podnik lze využít informace z úředních statistik nebo odborného a denního tisku. Vhodné je dělat i různé druhy situačních analýz.

Více o Survio

Survio je globální platforma původem z Brna, která patří mezi přední hráče pro tvorbu online dotazníků na světě. Od roku 2012 jich díky Surviu vzniklo už několik milionů, a to ve více než 120 zemích světa. Přehledný nástroj staví na jednoduchém designu, lokální podpoře a propracované analytice pro všechny jazykové mutace, pro drtivou část uživatelů je navíc zcela zdarma. Firma se pravidelně řadí mezi desítku nejlepších v mnoha žebříčcích po celém světě. Více informací naleznete na www.survio.com.