90 procent lidí si rozšiřuje cestovní pojištění kvůli dalším rizikům spojených s COVID-19

Praha, 18. 8. 2020 Ačkoli již standardní cestovní pojištění Sbaleno od ERV Evropské obsahuje výlohy na léčení nemoci COVID-19, sjednává si 90 % klientů rozšiřující připojištění, které kryje například náhradní dopravu či ubytování v případě znemožnění návratu kvůli COVID-19. Připojištění také rozšiřuje platnost stávajícího pojištění storna, které lze uplatnit z důvodu prokázané nemoci COVID-19, ale i v případě, že klient není při odjezdu z ČR vpuštěn do letadla kvůli nesplnění zdravotních podmínek na letišti, kdy je mu například naměřena zvýšená teplota. Vyplývá to z interních dat ERV Evropské pojišťovny, která spolupracuje s 8 z 10 největších cestovních kanceláří u nás.

„Evidujeme i růst počtu případů, kdy už mají klienti cestovní pojištění zakoupeno někde jinde, ale chtějí ještě to naše, protože v něm máme zahrnuto nejvíce situací spojených s nemocí COVID-19,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny. Široká pojistná ochrana je pro klienty důležitá zejména kvůli stále se měnící situaci kolem koronaviru v jednotlivých zemích. I proto si klienti sjednávají cestovní pojištění nejčastěji na cesty, kam jedou v nejbližších týdnech.

Meziroční změny destinací

Spolu se zájezdem v CK si vloni Češi sjednávali cestovní pojištění nejčastěji do Egypta, Řecka či Turecka. V letošním roce je to Řecko a Bulharsko. Největší meziroční propady zaznamenaly Egypt, Tunisko, Turecko, Senegal a Kypr. U destinací, do kterých Češi cestují na vlastní pěst, svoji pozici jedničky potvrdilo Chorvatsko, kam se letos chystá čtvrtina všech pojištěných. Vloni tam vycestovalo 14 % klientů.  Značně posílilo i Řecko, kam letos míří 22 % pojištěných, zatímco v létě 2019 ho navštívilo pouze 8 % klientů. Třetí nejvyhledávanější zemí je pak Rakousko.

Pandemie koronaviru změnila škodní události

ERV Evropská v první polovině roku zaznamenala rekordní nárůst škod z pojištění storna. „V týdnech na přelomu února a března byl počet storen až 10x vyšší než v roce 2019. Dramaticky se také zvýšil počet podvodů u pojištění storna, a proto jsme museli mnohem častěji přistupovat k vyžadování přesnější zdravotní dokumentace a také k revizním posudkům zdravotního stavu naším lékařem,“ říká Vlastimil Divoký. Aktuálně má nejvíce pojistných událostí charakter ambulantního ošetření. Převažují potíže jako úpal, bodnutí hmyzem, bolest ucha, kožní vyrážka či střevní problémy. „Naopak neevidujeme téměř žádné diagnózy, jako je nachlazení, kašel, zvýšená teplota. Důvodem je hlavně obava klientů z návštěvy nemocnice, takže se raději léčí sami,“ dodává Vlastimil Divoký.